Google Classroom, Human та Zoom: як у Нововолинську організували дистанційне навчання в ліцеях №1 та №8
Від 2-го листопада у навчальних закладах Нововолинська освітній процес проходить дистанційно. Як це відбувається, журналісти БУГу поцікавилися в очільників ліцеїв №1 та №8.
Так, за їх словами, кожен педагог самостійно вирішує, які дистанційні форми навчання запроваджувати. Деякі вчителі зареєструвалися на спеціальних платформах, наприклад, у середовищі Google Classroom створили класи, або ж організували групи у Viber. Інші – обговорюють хід виконання завдань у спільних чатах, роблять прямі трансляції, ще дехто працює в Zoom в режимі відеоконференції, а хтось вибрав Skype.
До слова, кожен навчальний заклад самостійно вирішує яким чином організувати дистанційне навчання для своїх учнів.
Директори ліцеїв №1 та №8 Сергій Мороз, і Людмила Шиян кажуть, що насамперед потрібно правильно організувати начальний процес учнів. Тоді вони будуть розуміти, що, як і раніше, перебувають у школі, але ця школа перенесена додому.
Педагоги наголошують, що скоординувати дистанційне навчання потрібно таким чином, аби зберегти баланс теорії і практики, різних типів завдань і при цьому захопити учнів, аби навчатися заочно їм теж було цікаво.
Спільним у цих двох навчальних закладах є те, що кожен учитель-предметник, відповідно до розкладу, розміщує навчальний матеріал (відео, презентацію чи схему) та завдання для учнів на певній, заздалегідь обраній інтернет-платформі. Вказує термін виконання. Учні за допомогою персонального комп’ютера або смартфона із встановленим додатком Classroom або ж в інший спосіб виконують ці завдання та відправляють учителю на перевірку.
Вчителі обох шкіл мають змогу використовувати ті онлайн-інструменти, які їм зручні. Однак, в ліцеї №1 організували навчання на платформі Human, оскільки там є можливість ведення обліку відвідування та журнал оцінок. При цьому шкільна мережа працює за принципом фейсбуку. Окрім цього, педагоги у своїй роботі використовують різні засоби відеозв’язку: Zoom, Viber та Google Meet.
Директор навчального закладу Сергій Мороз зазначив, що намагаються привчити дітей працювати, шукати істину і здобувати знання самостійно. А вчителі їм мають просто допомагати в цьому. Саме тому почали використовувати технологію «Перевернутий клас».
«Ми працюємо згідно рекомендацій: 30% матеріалу можна подавати в онлайн режимі, а 70% – власне опрацювання матеріалу школярами. Акцент був зроблений на те, що не треба дотримуватися розкладу, який був при традиційному навчанні, а варто шукати нові підходи й нові тенденції.
Ми пробуємо таку технологію, як «перевернутий клас». Це коли дітям дається певний матеріал на опрацювання, а потім вчитель виходить на зв’язок в режимі онлайн і діти задають їм питання, що саме їм було не зрозуміло. Й тоді вчителі їм пояснюють й роз’яснюють усі нюанси і деталі, аби, стикаючись із труднощами, діти не припиняли виконувати завдання.
Також нашими вчителями даються вправи для самостійного опрацювання. Учні їх виконують і відправляють на платформу і вчителі їх там перевіряють й оцінюють.
Попередній досвід дистанційного навчання весною навчив нас використовувати всі можливі ресурси для комунікації з нашими учнями», – розповів Сергій Мороз.
Також він зауважив, що є противником того, щоб всі уроки проводилися в Zoomі, в режимі відеоконференції, бо зацікавити дітей висидіти 6 годин в онлайні – не реально, до того ж шкідливо для їхнього здоров’я.
Однак, директорка ліцею №8 Людмила Шиян, стверджує, що працювати з платформою Zoom навпаки найкраще і найцікавіше. Адже ця форма дистанційного навчання найбільше наближена до живого спілкування.
«Всі хочуть в Zoomі працювати, я хотіла трішки це обмежити, бо думала, може дітям це трішки важкувато, але наші вчителі запевнили мене, що саме так їм навчати своїх учнів найкраще. Та й дітям така форма подобається найбільше.
Вони хочуть більш живого спілкування, вчителів своїх побачити. Я не обмежую вчителів, вони самі вибирають, як і де їм краще працювати. Вони мають свободу вибору», – зазначила Шиян.
За її словами, у своїй роботі вчителі користуються платформами Zoom і Google Classroom, які доповнюють одна одну. Так, працюючи за допомогою першого варіанту, педагог домовляється з учнями про час, коли буде проведено прямий ефір чи призначено онлайн-зустріч. На онлайн-уроці він пояснює нову тему, відповідає на питання учнів і опитує їх. А під час другого способу навчання, учень вивчає нову тему вже самостійно.
«В Google Classroomі ми завантажуємо відеоматеріали, завдання, тести і діти виконують ці завдання самостійно. Тобто, передивляються матеріал, виконують різні вправи, пересилають їх назад на перевірку і там же можуть бачити свої оцінки.
Ми пишемо коментарі, виправляємо помилки, якщо вони є, і відсилаємо учневі назад, аби він побачив, що саме він зробив не так.
В Zoomі йде навчання у формі відеоконференції, коли вчитель бачить усіх учнів, а вони його.
Ось математику складно пояснювати таким чином, то наш вчитель навіть додумався до такого, що розвертав телефон і роз’яснював інформацію в класі біля дошки, а діти в режимі онлайн за цим спостерігали», – розказала очільниця ліцею №8.
Вчителі кажуть, що дистанційний варіант навчання подобається їх учням і вони активно до нього долучаються. Однак, це займає чимало часу. Адже, якщо у класі до 30 школярів, то потрібно в онлайн режимі поговорити з кожним, пояснити новий матеріал, дати завдання, а потім його оцінити.
Очільники ліцеїв №1 та №8 наголосили, що наразі займатися самоосвітою та працювати з вчителями через мережу Інтернет – єдина можливість отримати хороші бали по завершенню семестру та екзаменів. А також порекомендували школярам зосередитися на навчанні й використати цей час правильно, аби підтягнути ті предмети, у яких раніше «пасли задніх».
Додамо, форми подальшої організації освітнього процесу обговорили 5 листопада у міській раді, йдеться на офіційному сайті.
“Усі директори шкіл висловили свою позицію: продовжити дистанційне навчання мінімум на 2 тижні, враховуючи той факт, що у Нововолинську встановлено «червоний» рівень. А це передбачає ряд заборон та обмежень, серед яких і відвідування закладів освіти.
Переважна більшість педагогів за те, аби навчання продовжили дистанційно, адже у кожному навчальному закладі від 10 до 20 відсотків працівників перехворіли на коронавірусну хворобу”.
Цікаво, як жити в умовах дистанційного навчання саме батькам учнів, які ходять, наприклад, до початкових класів. Як відомо з їхніх слів, батьки затрачають багато власного часу на те, щоб пояснити дитині той чи інший навчальний матеріал. Про це читайте на БУГ згодом.
Навіть в вищих закладах в заочній формі навчання є начитка , а потім екзамени . Human не відповідає цім нормам навчання , там відразу екзамени )))
P.S Я за те що діти навчались у школі !!!
Дуже дивно чому акцентують увагу на цих ліцеях? Четверта школа теж так вчиться:все згідно розкладу, Zoom,google class, відео уроки. Дітки знайомих вчаться школи #3,#2 та #6 в них теж організовано аналогічно.
100% ЗГІДНА.Подобається організація в 4 школі(вчаться 3 дітей) zoom/classroom/ google meet/viber спілкування з вчителями в телефонному режимі. важко звичайно,хотілося б школу. Та ситуація вимушує вчитися вдома,
У ліцеї 1 старша школа вчиться з допомогою вчителів, хоча вчитель математики ( старша жіночка) лише скидує фото розв‘язаних завдань -каже, що це пояснення.
Молодша школа це взагалі жах. Там, вчителі лише задають завдання для самоопрацювання. Ведуть себе так, ніби в них вілпустка!
А чому школи ліцеями назвали, з них в Вузи беруть на державне без екзаменів?