Через карантин бюджет-2021 Нововолинська не буде «райдужним»: Карпус розповів про шляхи збільшення надходжень
У Нововолинську триває робота з формування нового бюджету міської територіальної громади на 2021 рік. Очікується, що він буде буде меншим за цьогорічний. Відповідно, закладуть менше коштів в бюджет розвитку міста. Це пов’язано в першу чергу з карантином. Проте є шляхи збільшити надходження.
Про це повідомив міський голова Борис Карпус під час брифінгу зі ЗМІ 9-го грудня.
Він зауважив, що через складну ситуацію, пов’язану з карантином і пандемією коронавірусу, приріст бюджету впав на 16%. Через це, на бюджет розвитку заклали лише 4 мільйони гривень.
“Бюджет не складний. Просто нема грошей. Щорічний ріст бюджету, починаючи з 2015-го року, був на рівні 18-20%, тобто відбувався приріст. Цьогоріч, за результатами 11-ти місяців – 2,4%. До кінця року, сподіваюся, буде 4%. Це дуже мало.
На жаль, на розвиток майже нічого не закладено. В бюджеті розвитку є пропозиції десь приблизно на 80-100 мільйонів гривень на найнеобхідніше. Але те, що ми бачимо зараз, – це лише 4 мільйони. З перспективою до 5-ти”, – зауважив Карпус.
За його словами, є певні варіанти щодо додаткових надходжень в міський гаманець. Серед них – надання адміністративних послуг, робота з боржниками, які не сплачують податків, та легалізація працівників на місцевих підприємствах.
“Резерви в наповненні бюджету можна брати в наданні адміністративних послуг. Обмеження, викликанні коронавірусом, сподіваюся, завершаться до квітня й далі ми почнемо активно працювати.
Друге: ми хочемо децентралізувати систему надання адміністративних послуг і поширити її в старостинські округи, зокрема, в Благодатне.
Там, по проєкту, має бути адміністратор і реєстратор. Так само і по Грядівській сільській раді й по Грибовиці. Там теж мають працювати старости й адміністратори. Відповідно в нас буде можливість конкурувати з нотаріальними канторами за надання реєстраційних послуг для фізичних і юридичних осіб. І ми будемо це робити швидше, якісніше і головне дешевше.
Є ще єдиний податок – 30 мільйонів гривень надходження. Там схема дуже проста: збільшуються витрати населення, які купують щось у підприємців, відповідно, збільшуються надходження в наш бюджет. Ми будемо всі методи застосовувати”, – зазначив Борис Карпус.
Також, на думку мера, потрібно розмовляти з підрядними організаціями, аби ті працювали прозоро, а не приховували свої істинні доходи.
“Є фірми, які останні 5 років, отримували кошти з місцевого і державного бюджетів, а потім не реєстрували найману робочу силу і через це сплачували мізерні податки.
Одне з них цьогоріч отримало мільйон 600 тисяч гривень, інше – мільйон 400, а відсоток сплати так званого податкового навантаження, тобто ПДФО – в одного з них лише 28 тисяч гривень, а це менше 2%.
Навіть, якщо вважати, що з мільйона 400 тисяч на заробітну плату пішло 200 тисяч, то 40 тисяч мало би бути ПДФО.
Це свідчить, що вони, або обрали підрядників, які тут не зареєстровані, або брали й не оформлювали офіційно своїх працівників.
Про такі випадки ми знаємо, наприклад, в лікарні так не давно було. Ми це будемо змінювати. Будемо розмовляти з будівельними фірмами”, – наголосив Карпус.
Окрім цього, мер зазначив, що у планах на наступний рік – аудит земельних ділянок Грибовицької і Грядівської сільських рад.
“Там є земельні масиви. Й треба провести аудит. Подивитися, які землі запасу, які сільськогосподарські, кому можна буде здати їх в оренду. Бо є землі не витрибувані”, – підкреслив Борис Карпус.
” нотаріальними канторами…витрибувані” – вчителі української мови тихенько заплакали … а журналіст напевно філфак чи журналістику в універі закінчував … професіоналізм аж випирає…
приемно, шо новий мер буде набагато краще сапога пояснювати, чому все погано…
Коли новітній мер так щиро про недоотриманий 2% ПДФО говорить він певно не бере до уваги процент заплаченого відкату?
Старий мер стоїть в сторонці і хитро посміхається!