На Волині планують збудувати євроколію від кордону з Польщею до Ковеля
«Укрзалізниця» планує збудувати кілька залізничних колій за європейським стандартом, зокрема й на території Волинської області.
Про це з посиланням на представника «Укрзалізниці» Володимира Шемаєва повідомила польська газета Rzeczpospolita, інформує Ковель media.
Зазначається, що в Україні перевозиться залізницею близько 40 % вантажів, тоді як у Польщі ця частка становить лише 10 %. Однак через різницю в ширині колії між Україною та країнами Євросоюзу, а також через блокаду портів черги вантажівок із товарами на експорт на кордоні з Польщею та Румунією сягають 20 км.
Зважаючи на це, аби збільшити кількість перевезень залізницею, Україна почала будувати першу ділянку євроколії з Рави-Руської та Гребенного (Польща). Це дозволить з’єднати Україну прямою залізничною гілкою з Варшавою.
Проте з точки зору вантажних перевезень важливішими проєктами є будівництво гілки від Медики до Львова та від Дорогуська через Ягодин до Ковеля. Таким чином, стандартна євроколія вийде на кілька десятків кілометрів вглиб України та з’єднає європейську залізничну систему з важливими залізничними вузлами та пунктами перевалки вантажів.
«Ці ділянки для нас є найбільш актуальними, і ми не будемо зволікати з їх будівництвом. Ми завершуємо переговори з міжнародними фінансовими організаціями щодо коштів для цих інвестицій», – повідомляє Володимир Шемаєв
У планах також будівництво ще однієї гілки – лінії для швидкісних поїздів із Кракова через Медику та Львів до Івано-Франківська. Потенційно цей маршрут можна продовжити територіями Румунії та Молдови до Одеського порту.
Наразі «Укрзалізниця» вже уклала договір із польським центральним комунікаційним портом на розробку техніко-економічного обґрунтування швидкісної залізниці Варшава – Львів. Цей проєкт втілюватимуть окремо від раніше анонсованої гілки до Рави-Руської. Також у планах – будівництво швидкісної лінії Варшава – Київ.