Ціни на пальне сьогодні: скільки коштує бензин, газ і дизель
Увечері 6-го січня середня ціна бензину А-95 в Україні становить 51,50 грн/л.
Про це повідомляє Еспресо.TV із посиланням на фінансовий портал “Мінфін”.
Ціна на бензин на заправках
За даними “Мінфіну”, в середньому пальне в Україні 6 січня продають за такими цінами:
- бензин А-95 преміум – 52,49 грн/л
- бензин А-95 – 51,50 грн/л
- бензин А-92 – 50,89 грн/л
- дизельне паливо – 55,03 грн/л
- автомобільний газ – 29,34 грн/л
Сайт AUTO.RIA наводить такі дані щодо середньої вартості пального:
- A-95 преміум – 52,37 грн/л
- A-95 – 51,43 грн/л
- A-92 – 50,61 грн/л
- ДП – 54,91 грн/л
- Газ – 29,17 грн/л
Наявність пального на заправках в Україні
За даними “Мінфіну”, А-95 “преміум” є на заправках більшості мереж АЗС у більшості областей України на підконтрольній території за ціною від 47,99 грн/л у мережі АЗС VostokGaz у Дніпропетровській області до 55,99 грн/л у мережі SOCAR на Київщині, Львівщині, Одещині, Черкащині та в мережі “Паралель” на Донеччині.
Також у Донецькій області бензин А-95 “Преміум” можна купити в мережі АЗС Mango по 49,99 грн/л. На Херсонщині А-95 “преміум” є в мережах АЗС ОККО (54 грн/л) та БРСМ-Нафта (49,99 грн/л). На Луганщині бензин А-95 “преміум” відсутній на заправках.
А-95 на підконтрольній Україні території можна купити в усіх областях, крім Луганської, у більшості мереж АЗС. Найдешевше – по 45 грн/л у мережі ZOG у Запорізькій області. Найдорожче – 53 грн/л – на заправках мережі “Авіас”. У Донецькій області бензин цієї марки є в мережі АЗС “Авіас”, у Херсонській – в мережах АЗС ОККО (52,00 грн/л) та АМІС (51,49 грн/л).
А-92 відсутній на АЗС у Донецькій, Луганській і Херсонській областях. В інших областях він є на АЗС мережі “Авіас” (52 грн/л). У Вінницькій, Івано-Франківській та Львівській – на “Авіас і Chipo (від 49,50 грн/л до 49,70 грн/л). У Черкаській, Хмельницькій і Полтавській – на АЗС “Авіас” і Motto (47,98 грн/л, 49,48 грн/л та 50,98 грн/л відповідно). У Дніпропетровській – на “Авіас”, VostokGaz (46,99 грн/л) і Motto (49,98 грн/л). У Закарпатській – на “Авіас”, Chipo (49,50 грн/л), Motto (49,88 грн/л) та “Маркет” (50 грн/л), у Запорізькій – на “Авіас” і ZOG (44 грн/л), у Київській – на “Авіас”, Chipo (49,50 грн/л), Motto (50,48 грн/л) і Klo (49,07 грн/л), у Кіровоградській – на “Авіас” і “Рур груп” (49,99 грн/л), в Одеській – на “Авіас”, “Катрал” (50,49 грн/л) і Motto (50,78 грн/л), у Рівненській – на “Авіас” і “Олас” (49 грн/л), у Харківській – на “Авіас”, “Овіс” (45,99 грн/л) і U.GO (51 грн/л).
Дизельне пальне можна придбати майже у всіх мережах АЗС. У Луганській області цього виду пального немає на АЗС, у Донецькій є на заправках Mango по 58,99 грн/л, Паралель (57,99 грн/л) та “Авіас” по 55 грн/л. На Херсонщині – в мережах АЗС ОККО (56 грн/л), АМІС (55,49 грн/л) та БРСМ-Нафта (54,99 грн/л). Найдешевше дизпаливо можна придбати по 52,50 грн/л на АЗС мережі Укр-Петроль, найдорожче – по 58,99 грн/л у мережі АЗС Mango на Донеччині, по 58,00 грн/л на заправках Neftek на Дніпропетровщині та по 57,99 грн/л у мережі SOCAR у Київській, Львівській, Одеській і Черкаській областях та АЗС “Паралель” на Донеччині.
Ціни на пальне: прогноз
Попри те, що ціни на пальне на українському ринку впродовж останнього місяця дещо зросли, дефіциту на АЗС не очікується. Експерти стверджують, що постачальники моніторять ситуацію та створюють резервні фонди.
Як написав на своїй facebook-сторінці директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн, у 2022 році Україна повністю перебудувала свій ринок пального і завдяки цьому й надалі буде забезпечена пальним.
“Жодна країна світу не стикалась із майже миттєвою втратою 100% джерел постачання пального. Європа зараз вирішує питання заміщення десь 30%, десь 40% постачань, щоб позбутися залежності від російського палива. Ми замістили 100%. Ніхто в Європі в це не вірив (там багато у що не вірили), але ми це зробили та отримали не тільки географічно диверсифікований ринок, але й принципово новий за транспортною логістикою, в якій 40% припадає на автомобільний транспорт. В умовах війни це єдина життєздатна модель”, – зауважив він.
Експерт додав, що головним викликом на ринку пального на 2023 рік є війна, й ніхто не знає, які форс-мажори вона принесе. Також серед очевидних випробувань – європейське ембарго на імпорт російських нафтопродуктів, яке стартує з 5 лютого.
Проте, як зауважив віцепрезидент мережі ОККО Юрій Кучабський, наслідки заборони на російське пальне у Європі не будуть катастрофічними для українського ринку.
“Це тільки питання ціни: ми підемо й заплатимо на $50 дорожче, але привеземо, щоб пальне було, і все. Я не Павло Глоба, я не можу всього спрогнозувати, але моє відчуття, моє бачення, що криза не повинна повторитися. Так, може бути дискомфорт, але клієнт цього не відчує”, – сказав Юрій Кучабський.
Утім, за його словами, така ситуація заважає українським трейдерам підписувати довгострокові контракти з європейськими постачальниками, операторам наразі вдається законтрактувати максимум тільки 3-місячні контракти.
“На довше вони не можуть спрогнозувати. Тим більше, що ринки сусідніх країн, Польщі тієї ж самої, Румунії, нині так само імпортозалежні, й вони так само забезпечують себе імпортом. І все, що нам вдається привезти звідти, ми привозимо або транзитом, або заміщенням. Тобто, вони собі імпортують, а нам з іншого регіону віддають, оптимізуючи логістику. Ось так воно відбувається”, – пояснив Кучабський.