Чому дешеві «євробляхи» небезпечні
Європейці позбавляються старих іномарок найчастіше через їх невідповідність екологічним стандартам ЄС. Натомість українці масово купують авто на єврономерах і користуються ними навіть із порушенням законодавства. Головна причина – доступна вартість транспортного засобу.
Про це йдеться в газеті «БУГ» №11 від 3 березня.
Можливість купити дешеве авто «на руку» українцям, особливо жителям прикордонних територій, де таких машин найбільше. Окрім комфортного пересування, це ще й спосіб заробляти, наприклад, на контрабанді.
Держава намагається перевести набуття права власності та розмитнення «блях» у правове поле, відстоюючи у тому числі вітчизняний автопром. Однак власники іномарок на єврономерах їм у цьому чинять всілякий спротив, мотивуючи високою вартістю запропонованих послуг.
Доки вирішення цього питання «зависло» у повітрі, ті ж українці потерпають від численних правопорушень, що чинять власники «блях».
Наприклад, в Україні майже не перевіряють, наскільки авто забруднює навколишнє середовище. Ще й днями Верховна Рада 235-ма голосами підтримала зміни до закону Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрацію транспортних засобів, якими скасували необхідність мати сертифікат підтвердження відповідності авто екологічним стандартам.
Навіть поліція не знає, хто є реальним власником авто на єврономерах, адже цієї інформації немає у жодній інформаційній базі країни.
«Власники таких авто у разі ДТП можуть уникнути відповідальності. Адже їх рух не відстежується правоохоронцями й не контролюється митниками. Знайти за кордоном особу, яка надала дозвіл на використання іномарки, практично неможливо», – переконаний політичний експерт Олександр Радчук.
Однак є й інший бік медалі, коли фінансових втрат зазнає українець. Зокрема, житель Іваничівського району Віктор придбав авто з польською реєстрацією, яке згодом за його участю потрапило в ДТП. Кошти від страхової компанії Польщі, які мали б надійти волинянину, виплатили іноземному власнику, на якого зареєстрований автомобіль.
Так, цілком пристойну іномарку з Європи можна купити за 3-7 тисяч доларів США. Однак, мито за неї складе чи не половину вартості. Через це машину реєструють на юридичну особу, частіше за все в Литві або Польщі, а українця вписують у техпаспорт, щоб він їздив на іномарці протягом року в Україні. Послуга коштує від 900 до 1200 євро, які платять «виконавцю» роботи. Через рік водій перетинає кордон, знову реєструється й повертається в Україну.
Станом на 31 січня 2018 року в нашій країні за офіційними даними майже 250 тисяч авто перебувають незаконно. Натомість активісти називають іншу цифру – півтора мільйона. І саме завдяки цим автівкам можна було б суттєво наповнювати український бюджет.
Олена П’яних та Вікторія Махновська
Авторки статті, нам не треба ні “п”яних”, ні “махновщини”. Про що ви виплітаєте??? Про які екологічні норми??? Ви корпорацію “Богдан” і їм подібні перевірте на екологію!!! А от про інформацію – то хіба це проблема??? Постановка на тимчасовий облік на рік – і проблема вирішена!. Ціна питання- 200 у.є. (перегін “на рік” зараз коштує 300) і легально заїзджай. Так що нема чого на п”яну голову махновщиною займатись. І що це за контрабанда така – вивозять з Украхїни цигарки??????? Це для пшеків контрабанда, а для наших людей – можливість заробити. І тих прикарманників (тобто прикордонників), які знаходять у наших на вивозі цигарки, треба на місці каструвати!!! Бо вони підривають економіку України: не дають вивезти вироблену в Україні продукцію, а також перешкоджають в результаті ввозу в Україну валюти!!! Будьмо мудрішими! Не ведімося на вату!!!
До речі, це не мої шкурні інтереси: в Польщу не їзджу, авто купив на укр. реєстрації.
Дійсно, краще ж їздити на ланосах евро 3( по бумажкам) і на жигулях по 300-500 доларів, ніж на стареньких іномарках хай 90-2000 року, в яких є і подушки і хоть яка не яка безпека, а якщо в людини немає розуму то вона на любій машині буде херомантію витворяти.
Мені здається якщо людина хоче купити авто то вона купить його і при бюджеті в 1000, ну просто смішно зрівнювати, що можна взяти там і тут.