У Любомльському районі далекобійники перекрили міжнародну трасу: кілометрові черги на митницях
Із запуском нової митниці Максима Нефьодова західні кордони України паралізували рекордні багатокілометрові черги. У селі Коцюри Любомльського району далекобійники перекрили трасу в напрямку Ягодина.
Про це повідомляє районна газета Наше життя у фейсбук.
Найгірша ситуація на “Ягодині” на Волині та “Тисі” на Закарпатті. На цих пунктах застрягли вантажівки та легковики, які годинами чекають оформлення.
Водії чекають перетину кордону вже чотири доби. Черга вантажівок у понеділок простягнулася від кордону аж до поліцейського поста у Любомлі. Водії стоять у черзі без жодних зручностей, немає де навіть купити питної води.
На думку водіїв, з української сторони автомобільна черга рухалася дуже повільно, тож вони вимагали вирішити цю проблему.
“Представники митниці говорять, що можуть пропускають по 600 вантажівок за добу. Ми по електронних реєстрах бачимо, що такої кількості машин вони не пропускають. У той же час нам повідомили, що польська сторона може приймати до 250 вантажівок. Вже більше двох годин ми вимагаємо зустрічі з представниками митниці, проте нас поки ігнорують”, – коментують ситуацію далекобійники.
О 17:30 рух транспорту відновили.
Водії вантажівок пояснили, що перекривати рух для легкових автомобілів і автобусів не будуть, а вантажівки пропускатимуть в межах черги.
Є кілька версій, чому західний кордон виявилася паралізованим.
За однією з них, причина – в анонсованому главою митної служби Нефьодовим “перезавантаженні”, чисткою кадрів, боротьбою з контрабандою і хабарами.
Колишній куратор електронної системи держзакупівель “ПроЗорро” пообіцяв звільнити півтисячі “найодіозніших” співробітників митниці, “обезголовити схеми” і поставити “професійних і чесних людей”, щоб через кілька місяців уникнути “таких же історій”.
“Митники перед прийдешніми звільненнями оформляють вантажі повільно і згідно всім розпорядженням, це свого роду бойкот нового керівництва. Частина з тих, кого хочуть звільнити, кажуть, уже все «порішали» і залишаються (ціна питання – кілька сотень тисяч доларів і лояльність). Інших все-таки замінять на людей Павлюка (донедавна маловідомий, але впливовий на митниці, чернівецький бізнесмен, давній друг Зе і в минулому помічник Ігоря Калетника, колишнього голови митної служби, – ред.). На цих «професіоналів» тавра ніде ставити”, – розповіло джерело на Волинській митниці.
Інше джерело запевняє, що на митниці перекривають контрабанду, через це всі фури і машини ретельно перевіряють – тотально зважують і сканують.
“Але це можуть бути показові виступи, мовляв, нове керівництво бореться з контрабасом”, – уточнює джерело.
За іншою версією, яку офіційно просувають на митниці, черги на кордоні утворилися з вини польської сторони, а саме через урізання квот на проїзд вантажівок (130 тисяч замість торішніх 260 тисяч). Колишні дозволу у фур закінчилися, а нові не видають.
“Всі їдуть на Словаччину, де ці дозволи в наявності і дешевше польські. Отже, ситуація залишатиметься напруженою і далі, поки не видадуть нові польські дозволу”, – пояснює Закарпатської митниці ДФС Алла Дацюк.
Але тепер черги – і на польській ділянці кордону в Ягодині. Тут затори пояснюють вихідними і ремонтом пункту пропуску з польського боку, в “Дорогуську”, який повинен завершитися до кінця цього року.
Далекобійники і наші джерела на кордоні вважають, що зіграли роль відразу кілька факторів.
“Ще ж і “піджаки” перекривають дороги, щоб їм дозволили везти хоч греблю гати”, – додає джерело.
Схему “піджаків” використовували, дроблячи великі партії товарів і декларуючи їх потім як товари для власних потреб підставних власників, щоб не платити податки.
Відсутність в українському законодавстві обмежень, що стосується “натільного” перевезення товарів по тимчасовому критерію, дозволяє ділкам перетинати кордон десятки разів на добу.
За новими нормами, товари на суму до 500 євро можна ввозити, якщо людина був відсутня в Україні більше 24 годин і в’їжджає не частіше одного разу протягом 72 годин.