<

В’ячеслав Католик: “Громада повинна працювати для людей”

Цей запис опубліковано більш як рік тому
20:44 | 1.04.2016 / Інтерв'ю / , /
Перегляди
34
/ коментарі 4

В’ячеслав Католик – активний молодий сільський голова із амбітними планами. На сьогодні обіймає посаду голови Зимнівської об’єднаної громади, котра входить у першу п’ятірку громад, що утворилися на Волині та перша громада в Україні, яка створила мережу ЦНАП, де надають понад 50 видів адміністративних послуг.

  1. Пройшло вже 5-ть місяців, відколи Вас переобрали на посаду голови Зимнівської об’єднаної територіальної громади (ОТГ- далі) та з 1-го січня 2016-го року розпочали діяльність за власний бюджет громади. Розкажіть з якими труднощами зіткнулися і що було найскладнішим?

Найскладнішим було питання – почати роботу сільської ради, та її виконавчих органів. Оскільки на законодавчому рівні не все було врегульовано. По-друге, ми були перші і ніхто не знав як правильно робити, з ким працювати і на яких умовах і так далі.

  1. Що плануєте реалізовувати зараз? Поділіться планами.

Дорогами! Хочу в першу чергу зайнятися дорогами. Також завершити деякі роботи, зокрема: ремонт у дитячому садочку у Бубнові; ремонт доріг на Льотничому (вулиця Перемоги та Шкільна); у Зимному – вулиця Миру; частково поремонтувати дорогу до села Селець. Вже працюємо над питанням ремонту каналізації у школі Льотничого. Плануємо цьогоріч замінити вікна в школі Льотничого, Бубнові. А ще потрібно завершити роботи із вуличним освітленням у Льотничому.

  1. Планів багато, а чи вистачить фінансів?

За результатами децентралізації ми змогли отримати додаткові кошти до бюджету, окрім забезпечення фінансуванням загального фонду (обов’язкові витрати, які ми маємо нести), отримали змогу направити близько 1-го мільйону гривень на розвиток інфраструктури (як поточний, так і капітальний ремонт доріг). Є ще кошти, які ми плануємо направити на інші заходи – це з вільних залишків минулорічного бюджету. Також, очікуємо на сприяння області по співфінансуванню деяких проектів та чекаємо на субвенцію на розвиток інфраструктури об’єднаної громади. Плануємо, що в загальному у цьому році в інфраструктуру із власного, обласного і державного бюджетів залучемо близько 8,5 мільйонів гривень. 

  1. Знаємо, що ви ділитеся досвідом із іншими та читаєте лекції на тематику об’єднання територіальних громад. З якими питаннями найбільше звертаються до Вас?

До сільських голів та громад в основному приїздили теоретики, тобто люди, які розказують як воно буде в теорії. А очільники сіл хочуть почути як воно є насправді. Відверто скажу, що говорю по факту і нічого не приховую. На питання “Чи варто об’єднуватися?” відповідаю, що спочатку потрібно взяти калькулятор і порахувати чи це буде вигідно, а тоді об’єднуватися. Є ж такі громади, які після об’єднання як були бідні, так і залишаться і навіть стануть бідніші.

  1. А ось цим малозабезпеченим громадам, що робити? Як вийти із такого становища?

Більш укрупнюватися, робити оптимізацію структури всіх установ, які знаходяться на території. Іншого виходу немає. Наприклад є приміщення клубу, а в той же час недофінансовується школа, бо не вистачає освітньої субвенції, і тоді треба вирішувати що більш необхідне громаді. Тому тут потрібно працювати над оптимізацією структури установ. А взагалі основне – це залучення інвесторів. Люди, що прийдуть, працюватимуть і сплачуватимуть податки, а ці кошти залишатимуться в громаді, відповідно до теперішнього Бюджетного Кодексу.

  1. Як вважаєте, скільки громад утвориться у Володимир-Волинському районі?

Станом на сьогодні, я бачу 5-ть громад, вони більш-менш сформовані і є домовленості по об’єднанню. Але крім мого бачення є бачення Кабміну і їхні розрахунки, нормативи. І тому дві громади, що ще не об’єдналися – Зарічанська та Березовичівська, відповідно до методики формування спроможних громад не підпадають. Як буде далі не знаю і не хочу загадувати. Хоча якщо хочуть приєднатися, то ми будемо працювати в цьому напрямку.

Але знаєте, чим більш громістка система управління, тим менш вона ефективна. Зараз у нашій Зимнівській громаді ефективна система управління. Ми швидко реагуємо на звернення людей. На місцях працюють старости та кваліфіковані працівники.

  1. З Вашим ритмом діяльності, вистачає на все часу?

Сім’я не надто задоволена, що тата бачать рідше. Багато часу в поїздках, або затримуюся на роботі. З іншої сторони є така функція управління, як делегування повноважень. Тут потрібно максимально визначити, які завдання повинен виконувати особисто, а які я можу довірити працівникам з моєї команди. Думаю, що у нас все вийде і часу буде вистачати.

  1. Якою Ви бачите Зимнівську ОТГ через 5-ть років?

Я скажу так: спочатку потрібно мріяти, тоді цю мрію викласти на папері, далі реалізовувати! Моя мрія, це в першу чергу асфальтовані дороги, вуличне освітлення, оптимальні та ефективні установи, які надають дуже і дуже якісні послуги, також це інвестор, що даватиме робочі місця і сплачуватиме податки.

Звичайно все і відразу не вийде зреалізувати. Потрібен час, є необхідність пошуку коштів. Але я вас запевняю, якщо з громадою спільно працювати над їх  пріоритетами , то все у нас буде добре.

2

Розмовляла:

Дарія Поддубецька


коментарів: 4
  1. А як на мене, це сільський голова повинен працювати для людей. Тому, що громада і є ті ж самі люди.

  2. Для тих, хто прагне ознайомитися з міжнародним досвідом децентралізації: публікація про особливості децентралізації освіти в Польщі. У публікації описано перебіг децентралізаційних процесів в освітній системі Польщі, які тривали впродовж 25 років.
    Переглянути публікацію можна за посиланням: https://decentralization.gov.ua/pics/attachments/2016-02-16-Poland.pdf
    #деценталізація #досвід #Польщі #освіта

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *