<

Зброя матеріалістам: 16 найкращих фільмів 2025 року на сьогодні

08:42 | 25.08.2025 / Статті / , , /
Перегляди
133
/ Коментарі відсутні

Кінокритики BBC Керін Джеймс та Ніколас Барбер обрали найкращі фільми року в кіно, від «унікального» нового фільму жахів «Зброя» до «чудового майже романтичного фільму» «Матеріалісти». Що подивитися?

За матеріалами BBC склали списко кіно, яке варто подивитися ввечері.

1. Зброя

Дія фільму «Зброя» починається о 02:17 однієї ночі в безіменному передмісті, коли 17 маленьких дітей з одного класу початкової школи встають зі своїх ліжок, залишають свої будинки та тікають у темряву.

Відтоді страждаючі місцеві жителі змушені боротися з питанням, що сталося і чому. Розгадка надприродної таємниці виявляється простою, але Зак Креггер, сценарист і режисер фільму «Варвар» (2022), обирає незвично обхідний шлях до свого приголомшливого фіналу, показуючи події такими, якими їх переживають кілька персонажів по черзі: озлоблена вчителька дітей (Джулія Гарнер), їхній стривожений директор школи (Бенедикт Вонг), розлючений батько (Джош Бролін), проблемний поліцейський (Олден Еренрайх) та інші. По дорозі Креггер демонструє своє майстерне володіння незліченними елементами жахів, від виснажливої ​​тиші до кричачої крові, від моторошного сюрреалізму до дивовижного гумору.

Але саме яскрава мозаїка звичайного американського життя робить «Зброю» унікальною. Під впливом «Магнолії» Пола Томаса Андерсона та екранізації роману Реймонда Карвера Роберта Альтмана «Короткі шляхи», він створює враження абсолютно нового жанру фільму жахів. (Примітка).

2. Найвищий 2 Найнижчий

Цей захопливий, глибокий трилер був натхненний фільмом Акіри Куросави 1963 року «Зліт і падіння», але це чистий Спайк Лі, що заслуговує на високу похвалу. Дензел Вашингтон грає магната музичної індустрії Девіда Кінга, чийого сина-підлітка тримають з метою викупу, хоча виявляється, що викрадач помилково забрав сина помічника Кінга (Джеффрі Райт). Чи заплатить Кінг, який має проблеми з грошима, за чужу дитину?

Ця моральна дилема обґрунтована звичними тропами Лі, поєднаними в один плавний фільм. Є його глибоко вкорінене усвідомлення раси та класу як поширених соціальних проблем. Є яскраві візуальні ефекти, включаючи розкішний пентхаус Кінга в Брукліні, наповнений роботами темношкірих художників. Є яскрава музика від репу до сальси та повноцінного оркестрового саундтреку. І коли Кінг взаємодіє з викрадачем, відбувається електризуюча погоня нью-йоркським метро під час переповненого святкування Дня Пуерто-Рико.

Вашингтон у своїй найкращій формі (тут немає гризучих пейзажів), а A$AP Rocky дає витончену гру другого плану. Є кілька повчальних діалогів, але це цілком відповідає характеру фільму Спайка Лі. Захопливий та віртуозний фільм «Від найвищого до найнижчого» не міг би бути створений кимось іншим.

3. Поверни її

Денні та Майкл Філіппу здійснили приголомшливий перехід від ютуберів до режисерів повнометражних фільмів у своєму моторошному фільмі «Поговори зі мною» у 2022 році, а продовження австралійських братів-близнюків ще краще. «Поверни її» – це ретельно побудована, атмосферна історія про осиротілих брата та сестру, яких грають Біллі Барратт та Сора Вонг, і яких відправляють жити до гостинної – можливо, навіть занадто гостинної – прийомної матері, яку грає Саллі Гокінс.

Головне те, що Філіппу однаково серйозно ставляться до жахів та драми фільму. Замість того, щоб вдаватися до дешевих лякаючих сцен чи штучних поворотів сюжету, вони розповідають потужну емоційну історію про тривимірних людей у ​​правдоподібно прожитому середовищі; так сталося, що ця конкретна історія пов’язана з одержимістю демонами та зомбі, що їдять плоть.

Вона захоплива, вісцерально напружена та достатньо самобутня, щоб зробити братів двома найкращими режисерами жахів сучасності. А якби виборці «Оскара» звертали більше уваги на цей жанр, то Гокінс була б претенденткою на приз за найкращу жіночу роль.

4. Матеріалісти

Джейн Остін знала, що гроші та шлюб навіки переплетені, і Селін Сонг вправно перенесла цю ідею, разом з великою часткою іронії, у 21 століття у цій чудовій майже романтичній комедії. «Матеріалісти» можуть виглядати як традиційна романтична комедія, але вона порушує будь-які усталені уявлення про жанр і пропонує чіткий погляд на стосунки в нашому матеріальному світі.

Сонг вміє викликати легку гру блискучого акторського складу, де Дакота Джонсон грає Люсі, професійну сваху, яка обирає між двома чоловіками у власному житті. Давайте дивитися правді в очі, тут немає поганого вибору. Кріс Еванс — колишній, який досі кохає її, але може запропонувати їй лише життя акторки, яка бореться за успіх, а Люсі не хоче бути бідною.

Педро Паскаль — мільярдер, який справді слухає її. Паскаль, як завжди, є ідеальним поєднанням шарму та щирості. Однак, незважаючи на практичний, неупереджений погляд Сонг на те, як гроші впливають на стосунки, вона ніколи не цинічна щодо самого кохання. Після першого фільму Сонга « Минулі життя» , це ще одна перлина від одного з найоригінальніших та найвишуканіших кінематографістів сучасності.

5. Балада про острів Волліс

У цій чудовій британській комедії знімаються два сценаристи, Том Басден і Тім Кі, а також яскрава Кері Малліган. Кі грає Чарльза, веселого та ексцентричного переможця лотереї, який платить своєму улюбленому фолк-дуету, Гербу Макваєру (Басден) та (Малліган), за те, щоб вони влаштували пряме шоу на маленькому острові, де він живе. Проблема в тому, що дует розпався багато років тому, як у професійному, так і в особистому плані, і Чарльз не сказав жодному з них, що інший також буде на острові.

Чутливо зрежисована Джеймсом Гріффітс, «Балада про острів Уолліс» – це тріумф. Вона великодушна, щира та мальовнича, сповнена персонажів, які вам небайдужі, але водночас вона незмінно кумедна від початку до кінця. Діалоги Чарльза, зокрема, настільки щільно переповнені навмисно невдалими каламбурами та сентиментальними фразами, що вам, можливо, захочеться переглянути фільм, як тільки він закінчиться, щоб вловити будь-які кульмінаційні репліки, які ви пропустили вперше. 

6. Прихований

З багатьох фільмів, присвячених славі в епоху соціальних мереж, з їхнім, здавалося б, тісним, але ілюзорним зв’язком між фанатом та знаменитістю, мало хто був настільки ж досконалим чи актуальним, як цей проникливий психологічний трилер. У своєму першому фільмі сценарист і режисер Алекс Рассел (сценарист і продюсер фільму «Ведмідь і яловичина») майстерно контролює траєкторію розвитку історії, коли її головний герой перетинає межу від суперфандому до токсичних парасоціальних стосунків.

Метью (Теодор Пеллерен) працює продавцем у магазині, коли входить зірка поп-музики Олівер (харизматичний Арчі Мадекве). Захопленого Метью приймають до оточення Олівера, але хоча фільм показує нам його точку зору, це не робить його героєм.

Як глядачі, ми здригаємося від того, як він дозволяє себе висміювати та ставитися до нього як до талісмана. А коли Олівер заморожує його, Метью переходить межу. Там, де більшість фільмів про фандом прямують до жахів, цей проникливий, моторошний портрет є більш ефектним, тому що він лише зрештою досягає сталкерного саспенсу. По дорозі це викриває надто поширене коріння марення щодо слави. 

7. Супутник

Найгостріший американський незалежний фільм року наразі, «Компаньйон», з Джеком Квейдом та Софі Тетчер у головних ролях відданої молодої пари, яка їде зупинитися у друзів у віддаленому лісовому будинку російського магната.(Руперт Френд має кумедну епізодичну роль розпещеного олігарха.)

У міру того, як розгортається п’яний вечір зізнань, підозр та розбіжностей, спочатку здається, що фільм може бути романтичною комедією чи, можливо, нуар-трилером про невдале пограбування. Насправді, «Компаньйон» – це науково-фантастичний комедійний трилер, але крім цього, чим менше ви знаєте про фільм заздалегідь, тим цікавішими будуть його численні геніальні повороти сюжету.

Достатньо сказати, що дебют сценариста та режисера Дрю Хенкока на великому екрані – це блискуча сатира на сучасні технології та ніколи не менш актуальну тему того, наскільки справедливими та мізогінними можуть бути деякі невпевнені в собі молоді чоловіки. І всі свої ідеї він вміщує в 97 хвилин.

8. Грішники

Хоч би якою приголомшливою була «Чорна пантера» Раяна Куглера , він перевершив себе у фільмі «Грішники». Майкл Б. Джордан хитро переконливо зіграв близнюків на ім’я Смок і Стек, які повертаються з Чикаго до свого рідного міста в Міссісіпі, на півдні Джима Кроу, у 1932 році, щоб відкрити музичний бар. З величезними амбіціями та уявою Куглер поєднує знайомі жанри та тропи в цілком оригінальному фільмі, який розмиває реальне та надприродне.

«Грішники» – це як історичний твір, так і фільм про вампірів. Це драма про расизм, сім’ю, забобони та духовність, і вона супроводжується пристрасним сексом і захопливою блюзовою музикою. Куглер режисує з блиском, часом створюючи фантасмагорію, в якій африканські музиканти в мантіях з’являються поруч із реперами.

Перша година настільки насичена текстурами, що могла б існувати як окремий історичний фільм, але надприродне врешті-решт втручається, що призводить до фіналу з екшеном, кров’ю та помстою. Джордана оточує чудовий акторський склад другого плану, включаючи Делроя Ліндо, Вунмі Мусаку та Гейлі Стайнфельд. Секс, блюз і вампіри біля порогу? Чого ще можна бажати від фільму? 

9. Мистецтво для всіх

Захопливий документальний фільм Міранди Юсеф розповідає дивнішу, ніж вигадка, історію Томаса Кінкейда , одного з найбільш продаваних художників в історії. Критики відкинули його роботи як нудотно-хворобливі, але в 1990-х і 2000-х роках по всіх США були магазини, присвячені сентиментальним картинам Кінкейда, що зображують затишні заміські котеджі.

«Мистецтво для всіх» ставить захопливі питання про те, хто має право вирішувати, що вважати справжнім мистецтвом, і чи можуть деякі картини бути більш моральними, ніж інші – питання, які резонують і сьогодні, у світлі триваючих культурних війн у США. Але делікатно збалансований і чутливий фільм Юсеф так само захоплює як особистими, так і соціально-політичними питаннями. Ключовою частиною маркетингу Кінкейда був його ретельно сконструйований публічний імідж як відданого християнина, цілком американського сім’янина, і все ж так званий «художник світла» мав і темну сторону. Чи тиск бездоганного доктора Джекіла підштовхнув його стати саморуйнівним містером Хайдом?

10. Війна

Алекс Гарланд, сценарист і режисер фільму «Громадянська війна» , і Рей Мендоса, ветеран, який був військовим радником у цьому фільмі, створили моторошну, проникливу драму в реальному часі, яка відтворює справжню битву між «морськими котиками» та джихадистами «Аль-Каїди».

Віртуозна техніка Гарланда та безпосередній досвід Мендоси на воєнних діях поєднуються у фільмі безкомпромісної зосередженості, який занурює нас у напруження бою без пояснень чи передісторії. Однак облич Джозефа Квінна, Вілла Поултера, Космо Джарвіса та Д’Фараона Вун-А-Тая достатньо, щоб передати страх і рішучість перебування в облозі. Створюючи персонажів, далеких від бравади типових голлівудських військових фільмів, актори зображують мужність у бою як випробування на витривалість, сповнене жаху. Фільм занурює нас у це відчуття.

Він гучний та інтенсивний, невпинний у шквалі гранат та стрілянини, і коли починаються крики болю поранених, вони ніколи не припиняються. «Війна» – це вражаюче технічне досягнення, але набагато більше. Зосереджуючись на особистій ціні бойових дій та насильства, а не на політиці іракського конфлікту, фільм переосмислює воєнний фільм із бадьорою свіжістю та безпосередністю. 

11. Збий їх

Баррі Кіоган, Крістофер Ебботт та Колм Міні знімаються у цьому похмурому та кривавому трилері у стилі вестерн про ворожнечу між вівчарями у віддаленій сільській місцевості Ірландії. Міні та Ебботт (які говорять свої діалоги ірландською) грають небагатослівного батька та сина, які втрачають своїх двох цінних баранів, лише щоб виявити, що їх вкрав невмілий син їхнього сусіда (Кіоган).

Висуваються звинувачення, кипляче обурення досягає точки кипіння, і починається насильство – але потім Крістофер Ендрюс, дебютант сценариста та режисера фільму, перемотує свою історію та відтворює її з нової перспективи, що відкриває нове обличчя. Раптом жорстка історія злочину та відплати перетворюється на болісну трагедію про відчайдушні економічні труднощі, юнацьку дурість, чоловічу гордість та травми, що передаються від мовчазних батьків мовчазним синам. «Знищити їх» важко дивитися, але він чудово знятий, майстерно продуманий та приголомшливо потужний.

12. Мізерікордія

Захопливий фільм Алена Гіроді («Незнайомець біля озера») сповнений несподіванок. Він починається як драма про Жеремі, молодого чоловіка, який повертається до свого маленького села в пишній французькій сільській місцевості на похорон, а потім перетворюється на тиху комічну інтерпретацію бажання та трилер про приховування вбивства. Фільм вправно захоплює глядачів усіма цими поворотами. Жеремі — опортуніст, але також і загадка. Можливо, він мав пристрасть до свого колишнього начальника та наставника, сільського пекаря, який помер.

Вдова пекаря, безумовно, зацікавлена ​​в Жеремі, який виріс як найкращий друг її сина Вінсента; тепер він гнівно підозрює Жеремі в бажанні переспати з його матір’ю. Жеремі цього не хоче, але він таки опиняється в неохочому романі з місцевим священиком. Жарт полягає в тому, що так багато людей жадають нічим не примітного Жеремі, а саспенс виникає від очей маленького містечка та місцевої поліції, яка цікавиться, що сталося, коли Вінсент таємниче зник.

«Misericordia» (латинська назва «милосердя») була номінована на вісім премій «Сезар», французький еквівалент «Оскара», зокрема за фільм та режисерську премію, але її людська комедія легко знаходить відгук у глядачах усюди.

13. Свята Корова

Глибоко в зеленій французькій сільській місцевості неохайний підліток-ледар Тотон (Клеман Фаво) змушений доглядати за своєю молодшою ​​сестрою Клер (Луна Гаррет) після раптової смерті їхнього батька. Його відповідь на їхні жахливі фінансові проблеми? Виготовлення відзначеного нагородами розкішного сиру. Дебютний фільм Луїзи Курвуазьє — це зворушлива драма про дорослішання, що діяється в ґрунті регіону Юра, де вона виросла.

Вона пропонує погляд зсередини на те, яким напруженим може бути життя сільськогосподарських робітників, і наскільки болісним буває, коли безтурботна юність перетворюється на невблаганну, відповідальну дорослість. Але вона також створює теплу, романтичну, чудово мальовничу та зрештою сповнену надій історію про невдах, які працюють разом під сонцем, щоб покращити своє життя. Блаженні сировари, як колись сказав Монті Пайтон . 

14. Друг

Гігантський, недбалий німецький дог тягне Наомі Воттс вулицями Мангеттена, але до кінця цього чудового фільму про прихильність і горе фізична комедія з собакою здається найменш важливою. Воттс плавно грає Айріс, вчительку творчого письма, чий найкращий друг, Волтер, відомий автор-бабій, вбиває себе.

Він залишає їй свого собаку Аполлона, хоча вона живе в однокімнатній квартирі в будинку, де немає домашніх тварин. Зіткнення з Аполлоном стає для Айріс способом боротися зі своїми почуттями кохання та втрати до Волтера, якого грає Білл Мюррей у сценах спогадів, сповнених такого дотепності та ніжності, що вони мають велике значення, незважаючи на його мінімальний екранний час. Заснований на красномовному, відомому романі Сігрід Нуньєс 2018 року, фільм був знятий Скоттом Макгіхі та Девідом Сігелем, серед фільмів яких недооцінена «Історія Монтани» (2021) з Гейлі Лу Річардсон та Оуеном Тігом.

Уникаючи сором’язливих кліше, вони створили перлину фільму, який є смішним і зворушливим, незалежно від того, чи любите ви домашніх тварин, чи ні. Приходьте заради буйного німецького дога, залишайтеся заради чудово переданих емоцій. 

15. Воллес і Громіт: Найпохмуріша помста

Два найвидатніших героя Аардмана повертаються – як і їхній найпідступніший супротивник, диявольський пінгвін на ім’я Пір’я Макгроу.

Номінований на «Оскар» фільм «Помста найпершої птиці» режисерів Ніка Парка та Мерліна Кроссінгема сповнений якостей, які роблять фарсові пригоди Воллеса та Громіта такими улюбленими: кропітка покадрова анімація з глини, гаджети в стилі Хіта Робінсона, підморгування, шанобливі відсилання до класичного кіно, радісно-безглуздий британський гумор та глибока прихильність до персонажів та їхнього світу.

Понад усе, це задоволення побачити Пір’я Макгроу, через понад 30 років після його появи у фільмі «Не ті штани». Але в новому фільмі студії з Брістоля є більше, ніж ностальгічна примха, якої ви очікуєте. Коли Воллес винаходить робота-садового гнома, який виконує всі улюблені садівничі роботи Громіта (і це ще до того, як він стає злим), історія переноситься на канал на територію «Місії нездійсненної», розкриваючи побоювання щодо штучного інтелекту. 

16. Про те, як стати цесаркою

Неймовірно талановита режисерка Рунгано Ньоні, чий фільм «Я не відьма» (2017) отримав премію BAFTA за видатний британський дебют, створює майстерні, доступні фільми з великою візуальною майстерністю. Її остання робота — це ясна драма про культурний та поколіннєвий конфлікт.

Героїня, Шула, — космополітична жінка, яка нещодавно повернулася з міста до свого села в Замбії. Ньоні одразу передає цей дисонанс, коли Шула їде додому з костюмованої вечірки, одягнена в блискучий срібний шолом і темні окуляри (данина відео Міссі Елліотт), і знаходить свого дядька Фреда мертвим на ґрунтовій дорозі.

По мірі того, як історія переносить нас у традиційні похоронні ритуали родини, поступово розкривається, що Шула та двоє її двоюрідних братів і сестер зазнали жорстокого поводження з боку Фреда в дитинстві, реальність, яку їхні матері відкладають убік, оплакуючи свого брата. Стиль Ньоні реалістичний, навіть коли вона з’являється в сюрреалістичних образах. Розповідь про таємницю та травму сексуального насильства набирає обертів аж до самого кінця, коли Шула згадує дитячу телевізійну програму, і назва цього приголомшливого фільму нарешті має сенс. 

Що ще варто подивитися увечері? Який фільм? Пишіть у коментарях.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *