В прокуратурі розповіли як діяти, коли натрапили на шахраїв
Шахрайство є доволі розповсюдженим способом незаконного заволодіння чужим майном.
Згідно зі статтею 190 Кримінального кодексу України шахрайство – це заволодіння чужим майном або придбання права на нього шляхом обману чи зловживання довірою., – інформує прес-служба Володимир-Волинської прокуратури.
Злочин вважається закінченим злочином з моменту переходу чужого майна у володіння шахрая або з моменту отримання ним права розпорядження таким майном. Тобто шахрайство має матеріальний склад і для того, щоб вважати його закінченим, необхідним є настання наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілому.
На «гачок» шахраїв потрапляють громадяни, які беззастережно довіряють незнайомцям. У переважній більшості випадків серед жертв телефонних шахрайств люди старшого віку, на молодших – зловмисники частіше «полюють» під час розрахунків мережею Інтернет.
Нагадаємо, що у Володимирі-Волинському за попередню добу надійшло два повідомлення про інтернет-шахраїв.
Правоохоронці вкотре радять громадянам виявляти обачність, аби вберегти себе та своїх рідних від біди. Одним із видів шахрайств є «допомога рідним». Якщо вам телефонують невідомі, представляючись псевдоправоохоронцями, повідомляють, що з рідними сталася біда та пропонують сплатити певну суму коштів для вирішення проблеми – не поспішайте виконувати ці вимоги.
Обов’язково уточніть дані того, хто телефонує, його посаду, звання та підрозділ, у якому він працює, або ж попросіть передати трубку вашому родичу. Негайно спробуйте зв’язатися з рідними, аби з’ясувати, де зараз вони перебувають. У жодному разі не перераховуйте грошей на вказані аферистами рахунки.
ТЕРМІНОВО ТЕЛЕФОНУЙТЕ В ПОЛІЦІЮ ТА ПОВІДОМТЕ ПРО ПОДІЮ.
«Інтернет шахрайство»- існує безліч веб-сайтів, на сторінках яких ви можете придбати потрібний вам товар.
У випадку, якщо ви вирішили скористатися послугами з купівлі-продажу товарів через Інтернет, обирайте тільки перевірені веб-ресурси. Уникайте купівлі з попередньою оплатою. Аферисти можуть приховувати свої злочинні наміри під виглядом «вигідних» пропозицій та знижок.
У випадку розрахунку за товар на умовах післяплати через службу доставки чи поштове відділення, ви маєте можливість переконатися, що отримаєте замовлене.
«Банківський працівник» – найулюбленіший спосіб шахраїв отримати доступ до вашої банківської картки. Якщо «продавець» чи так званий «працівник» банківської установи під час телефонної розмови намагається під будь-яким приводом дізнатися у вас конфіденційні платіжні дані (пін-код, термін дії чи номер картки, тризначний код безпеки на зворотному боці, sms-паролі), у жодному разі не повідомляйте їх.
Запам’ятайте, жоден банк ніколи не дозволить своїм працівникам по телефону запитувати ваші конфіденційні дані. Не публікуйте в Інтернет, наприклад на сторінках у соцмережах, свого номеру телефону, який «прив’язаний» до ваших банківських рахунків та карток. Цим також можуть скористатися шахраї.
ПАМЯТАЙТЕ, ЩО АФЕРИСТИ КОРИСТУЮТЬСЯ ВАШОЇ ДОВІРОЮ ТА БАЖАННЯМ ЗЕКОНОМИТИ, А МИ ПОВИННІ ЇМ ВІДПОВІСТИ НА ЦЕ ПРОІНФОРМОВАНІСТЮ ТА ОБАЧНІСТЮ. ПИЛЬНІСТЬ Є ЗАПОРУКОЮ ЗБЕРЕЖЕННЯ ВАШИХ ГРОШОВИХ КОШТІВ ТА МАЙНА.
А у разі вчинення стосовно вас шахрайських дій, негайно зверніться до поліції з письмовою заявою, а також з повідомленням про скоєння злочину до адміністрації чи служби безпеки веб-ресурсу або банківської установи.