Пільгове розмитнення «євроблях» за новими правилами: що передбачає та приховує спрощена система
З 15-го червня в Україні почнуть діяти пільги на розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією.
Яких саме машин вони стосуватимуться, скільки коштуватиме процедура та які штрафи чекатимуть на тих, хто все одно не розмитнить свою «євробляху», читайте у матеріалі Громадське.
Для яких саме автомобілів діятимуть пільги?
Пільгове розмитнення стане доступним для уживаних автомобілів із європейською реєстрацією, від року випуску яких минуло понад п’ять років, та ввезених на територію України до кінця 2020 року. Пільги стосуються легкових авто та вантажних транспортних засобів масою до 3,5 тонни.
Легкові авто мають відповідати екологічному стандарту щодо викидних газів «Євро-2», а вантажні авто — «Євро-5».
Один власник може розмитнити за пільговим механізмом лише один автомобіль. Авто, що підлягає пільгам, має бути тільки в особистому користуванні.
Кому не вдасться скористатися пільгами?
Мікроавтобуси, автобуси, вантажівки й мотоцикли не підпадають під наведені пільги.
Якщо ви завезли «євробляху» з-за кордону після 31-го грудня 2020 року або лише плануєте зробити це, знижку не надаватимуть. Власникам таких авто доведеться заплатити за розмитнення повну вартість.
Якщо авто походить із держави-окупанта (агресора), ввозиться з її території або з тимчасово окупованої території України, пільги також не передбачені.
Скільки коштуватиме пільгове розмитнення?
Це залежатиме від віку автомобіля та об’єму двигуна: що більший об’єм і старша автівка — то більше доведеться заплатити. У середньому сума становитиме від 1 до 3 тисяч доларів. Як зазначав раніше ексміністр інфраструктури Владислав Криклій, для двох третин таких машин вартість розмитнення не перевищуватиме тисячі євро.
Крім того, такі авто звільняються від оподаткування ввізним митом.
Також для пільгового розмитнення треба заплатити внесок сумою у 8,5 тисячі грн. За ці самі гроші нелегальні авто дозволять вивезти з України, якщо розмитнювати їх немає сенсу, наприклад, через стан авто.
Як обчислювати суму акцизного податку, яку доведеться сплатити?
«Євробляхи» оподатковуватимуть за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку.
Сума акцизного податку визначається за ставкою, що обчислюється за такою формулою: Ставка = Ставка базова + Vе+ Fе.
Ставка базова залежить від кількості років, що минули з року виготовлення машини. Якщо їй від 5 до 9 років, базова ставка буде нульовою. 10 років — 25 євро, 11 — 50 євро, 12 — 75 євро, 13 — 100 євро, 14 — 125 євро, 15 і більше — 150 євро.
Vе — це множення об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння автомобіля на коефіцієнт, що становить: 0,2 євро для авто з об’ємом двигуна від 2001 до 3000 кубічних сантиметрів; 0,25 євро для авто з об’ємом двигуна до 2000 кубічних сантиметрів та від 3001 до 4000 кубічних сантиметрів; 0,35 євро для авто з об’ємом двигуна від 4001 до 5000 кубічних сантиметрів; 0,5 євро для авто з об’ємом двигуна внутрішнього згоряння понад 5 тисяч кубічних сантиметрів.
Fе — ставка податку для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем), становитиме 100 євро; для решти — 0.
Скільки часу є на пільгове розмитнення і де це можна зробити?
Пільги діятимуть протягом 180 днів. Додаткові 3 місяці надали військовим, які перебуватимуть у зоні бойових дій на Донбасі понад 90 днів під час дії закону і зможуть це документально підтвердити. Для них цей термін становитиме 270 днів.
Розмитнення передбачає зняття автомобіля з реєстрації за кордоном, оформлення договору купівлі-продажу та експортних документів. Для розмитнення слід завчасно знайти митного брокера та погодити з ним роботу. Після митниці належить змінити номерні знаки авто на українські та зареєструвати авто в сервісному центрі МВС.
Які штрафи чекають на тих, хто не розмитнює свою «євробляху»?
15-го квітня парламент знизив штрафи за нерозмитнені «євробляхи», схваливши законопроєкт №4644-Д. Відповідно до нього, штраф за незаконне перебування авто в Україні знизили із 170 тисяч гривень до 8,5 тисячі гривень. Після сплати штрафу можна або вивезти авто за кордон, або розмитнити його в Україні.
Чому власникам «євроблях» дають пільги?
Імовірно, тому, що вони їх активно вимагають, виходячи на протести та лобіюючи відповідні зміни у законодавстві. І ці пільги — вже не перші.
23 листопада 2018 року тодішній президент України Петро Порошенко підписав закон, який спрощує процедуру розмитнення автівок, зокрема з європейськими номерами, та закон, який посилює відповідальність за порушення правил розмитнення автомобілів.
22 лютого 2019 року сплив термін пільгового розмитнення авто на єврономерах, протягом якого зареєструвати автомобіль в Україні можна було зі знижкою у 50%. Протягом «пільгового» періоду розмитнили понад 124 тисячі «євроблях». Власники таких авто сплатили до бюджету 7,67 мільярда гривень.
Після цього депутати Ради кілька разів відтерміновували початок дії закону 2612, який мав би почати процедуру з притягнення до відповідальності та накладання штрафів за використання автомобілів на іноземній реєстрації з порушенням митного режиму.