<
Інші розділи

Чи варто «перевзувати» машини у зимову гуму: 5 поширених міфів

Цей запис опубліковано більш як рік тому
08:39 | 5.12.2019 / Статті / , /
Перегляди
9
/ Коментарі відсутні

Ось і пішов перший сніг який, як і щороку до цього, для багатьох – вперше. Не в сенсі, що його ніхто не бачив, а в сенсі того, що готовність багатьох до цього явища наближається до рівня «ніколи б не подумав, що піде сніг».

Патрульна поліція Волині поінформувала у фейсбук про зимові шини і деякі міфи, що з ними пов’язані.

❌ Міф 1. Коли мій дід/батя їздили на “москвичах” та ”жигулі” ще за царя Панька, то не було ніяких зимових шин і все було норм.

✅ Правда 1. Не було норм. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Це все одно, що ходити в дерев’яних “башмаках”, бо колись в них ходили і було норм. Насправді, ні дід, ні батько не відмовились би від більшого комфорту і безпеки, якби в них була можливість. Але її не було.

З іншої сторони – інтенсивність руху і кількість авто в ті часи були значно (в дуже багато разів) нижчі, ніж зараз. Було більше простору і менше можливих ситуацій на дорозі.

Тим не менш, наші пращури також мали багато проблем зі снігом і ожеледдю, якими вправними водіями і механіками вони не були. А ще вони ”нарощували” резину, коли вона зношувалась, а потім це ”нарощування” відлітало цілим пластом прямо на трасі.

❌ Міф 2. Зимові шини такі самі, як літні і все це – маркетинг.

✅ Правда 2. Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої і зимової резини відрізняється. Якщо не вдаватися до нудних формул і довгого опису процесу виготовлення, то підсумувати можна так: літня шина розрахована на вищі температури і зберігає свої властивості саме при вищих температурах.

При температурах менше за 4-7 градусів вище нуля, літня шина вже починає ”дубіти”, втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою. Просто замерзає і перетворюється на ковзанку.

Зимові шини мають інший хімічний склад і при низьких температурах властивостей не втрачають, а відтак – мають добре зчеплення з дорожчим покриттям в таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор.

❌ Міф 3. Я такий хвацький водій, що зимові шини мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.

✅ Правда 3. Яким би хвацьким водієм хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше при низьких температурах.

Звідси і більш довгий гальмівний шлях, як мінімум. І менш хвацький водій, але який перевзувся на зимові шини, зупиниться швидше у неочікуваній ситуації. А “хвацький молодець”, скоріш за все, в’їде у нього, так як буде мати довший гальмівний шлях.

❌ Міф 4. На позашляховику з 4х4 і на літній гумі можна можна їзити

✅ Правда 4. Насправді, важкі позашляховики, як і інші автомобілі, потребують зимового ”взуття”. Через великий розмір і більшу вагу позашляховика, його керування на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори.

❌ Міф 5. Можна зекономити і поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.

✅ Правда 5. Насправді, необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те, що дадуть трохи більше зчеплення на снігу і ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту – машина легко піде в занос в тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність.

“На фото свіженький приклад того, хто повірив у міфи. Не вірте у міфи”, – йдеться у дописі.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *