<
Інші розділи

Що таке система Prozorro та як вона працює розповіли експерти у Володимирі-Волинському

Цей запис опубліковано більш як рік тому
18:06 | 6.10.2016 / Статті / , , /
Перегляди
16
/ Коментарі відсутні

Цього року реформа сфери публічних закупівель вийшла на новий етап. Після успішної роботи в пілотному режимі, електронна система публічних закупівель ProZorro стає обов’язковою. Перехід на неї відбувався поетапно: з 1 квітня свої великі закупівлі (від 200 тис. грн. для товарів та послуг та від 1,5 млн. – для робіт) в ProZorro перевели всі центральні органи влади, великі державні підприємства і природні монополісти. А з 1 серпня перейшли всі інші замовники.

З метою вдосконалення роботи представників державних структур, які мають право проводити закупівлі, 5-го жовтня у місті Володимир-Волинський відбувся тренінг щодо роботи у системі електронних державних закупівель ProZorro.

Захід організовано за сприяння Фонду Ігоря Гузя «Прибужжя» та Міжнародного республіканського інституту (IRI). Тренерами виступили агенти електронної системи державних закупівель ProZorro Юрій Кузько та Мирослав Сімка. Вони є також активістами та фахівцями проекту у тендерних закупівлях та боротьбі з корупцією. Маючи досвід у здійсненні моніторингу державних закупівель у західному регіоні України, фахівці розповіли, як на практиці користуватися системою ProzZoro.

Перша частина тренінгу стосувалась загальної інформації про систему, специфіку її роботи, переваги та недоліки.

Ціль “Prozorro” – максимальна прозорість процесу державних закупівель та простота доступу. Щодо мети запровадження цієї системи, то це – введення електронних закупівель з обов’язковим використанням аукціону для відкритих торгів, спрощення процедури оскарження, а також введення поняття Центральних закупівельних організацій.

Система розроблена таким чином, що оголосити закупівлю в ній може лише державний замовник. Взяти участь у торгах може будь-яка особа, якій дозволено брати участь у державних закупівлях. По суті, це будь-хто. Це може бути українська або закордонна юридична особа. Це може бути фізична особа підприємець або будь-яка фізична особа, яка здійснює таку діяльність. Тобто, якщо ви фермер і здійснюєте якусь економічну господарську діяльність, наприклад, виробляєте молоко, якщо ви маєте доступ до комп’ютера або ваші внуки мають доступ до комп’ютера, то, будь-ласка, можете подаватися на закупівлю та продавати будь-які товари. Тобто система відкриває ринок для малого та середнього бізнесу по всій Україні, – почав тренінг Юрій Кузько

Працює система так: https://prozorro.gov.ua/ це головний сайт, на якому варто шукати всю інформацію про тендери (умови, документи, звіти тощо). Замовник розміщує оголошення про закупівлю на інтернет “майданчику” (https://public-bid.com.ua/https://www.dzo.com.ua/https://e-tender.ua/ і т.п.), яке дублюється в системі ProZorro. До речі, Юрій Кузько порадив постійно користуватись одним майданчиком, а не декількома, щоб не виникало плутанини і дублювання замовлень.  

Учасник шукає потрібний тендер в системі ProZorro чи на окремих майданчиках, реєструється там та заповнює спеціальну форму, в якій описує деталі своєї пропозиції. Варто зазначити, що учасник, який вирішив прийняти участь у тендері сплачує за це певну суму. Мінімальний платіж 17 гривень за участь у тендері де вартість замовлення становить до 20 тисяч гривень і максимальний – 17оо гривень (вартість замовлення від 1 мільйону гривень).

Також особі, яка буде відповідальною за публікацію інформації про закупівлю варто отримати електронний цифровий підпис. Він видається будь-яким АЦСК (наприклад, ДФС) та використовується при оприлюдненні інформації. 

Додаткової уваги заслуговує тема визначення порогів закупівель, тендерна документація, порядок проведення тендерів та способи їх оскарження, але цю інформацію та багато іншої ми виклали окремим файлом.

Файл для завантаження

Додаткові матеріали

Законодавство та нормативні акти, що регулюють державні закупівлі:

Закон України “Про публічні закупівлі”;

Наказ Мінекономрозвитку № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель”;

Наказ Мінекономрозвитку №454 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі”;

Наказ Мінекономрозвитку № 473 “Про визначення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель та забезпечення його функціонування”;

Наказ Мінекономрозвитку № 477 “Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі”;

Наказ Мінекономрозвитку № 680 “Про затвердження примірної тендерної документації”;

Наказ Мінекономрозвитку № 557 “Про затвердження Примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб)”;

Наказ ДП “Зовнішторгвидав України” № 35 “Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель”; 

img_1065
img_1068
img_1070




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *