<

«Децентралізація в освіті: розвиток освітньої екосистеми»: перший освітній омбудсмен України провів навчання для педагогів Володимира

14:35 | 7.03.2025 / Володимир / /
Перегляди
2375
/ Коментарі відсутні

5-го та 6-го березня у Володимирі ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ», у партнерстві зі Службою освітнього омбудсмена та за участю першого освітнього омбудсмена Сергія Горбачова, провели навчання для директорів та завучів ліцеїв громади в рамках всеукраїнський проєкту «Децентралізація в освіті: розвиток освітньої екосистеми» за підтримки Nova Ukraine.

Тренінг проводили у стінах академічного ліцею імені О. Цинкаловського.

Проєкт спрямований на роботу із громадами, у яких є команда та які готові працювати у тісній співпраці для вибудови якісної освітньої екосистеми. Його метою є розвиток компетентностей освітніх управлінців для забезпечення активної участі директорів шкіл у прийнятті рішень та підтримки децентралізації у громадах.

Як розповіла БУГу програмна менеджерка ГО “Центр інноваційної освіти «Про.світ»” Аносева Анастасія, в рамках проєкту відібрали 240 учасників з 15-ти громад зі всієї України, до яких увійшла і громада Володимира. Навчання розпочалися з січня цього року. Вони складаються з двох частин:

  • онлайн-навчання, де обговорюють автономію закладів загальної середньої освіти. Учасники щоразу отримують домашнє завдання;
  • практичні виїзди разом із першим омбудсменом України Сергієм Горбачовим, де обговорюють права в освіті, питання, які хвилюють освітян, розглядають практичні кейси.

До проєкту залучають управлінців – це директори та їхніх заступників. Також запрошують до діалогу органи місцевого самоврядування, що на рівні громади відбулися зміни в розбудові “освітньої екосистеми”.

Начальниця відділу освіти гуманітарного управління Володимирської міської ради Наталія Митошоп розповіла, що на участь у проєкті претендували 72 громади, після співбесід з директорами ліцеїв та начальниками відділів освіти, відібрали 15 переможців, серед яких і Володимирська. Навчання триватиме пів року. Під час тренінгів учасники досліджують як правильно, згідно нормативних документів, виходити з різних ситуацій. Директори виконують багато домашніх завдань.

“Цей проєкт про те, що крім прав у тебе є ще обов’язки, як у директора закладу освіти, в учня, так і в батьків. Тобто в усіх учасників освітнього процесу. Тому що, зазвичай, всі кричать про свої права, а про обов’язки забувають. Також ми розглядаємо, що таке булінг. Бо не завжди та чи інша ситуація є булінгом, це має визначити суд”, – додала головна освітянка Володимира.

Перед тим, як Володимир подав заявку на участь в проєкті, обговорили це з керівниками закладів освіти, щоб зрозуміти, чи це потрібно взагалі для освіти нашої громади. Наталія Митошоп повідомила, що після частини пройденого етапу навчань, керівники задоволені. Наразі дуже швидко змінюється законодавча база в освіті, а в проєкті вона вся надається, тож директори мають змогу швидше знайти необхідні нормативні документи, щоб вирішити ту чи іншу ситуацію.

Своє чергою, Олександр Романюк – директор академічного ліцею ім. О. Цинкаловського, у якому проходив очний тренінг, зазначив, що нині, коли впроваджується Нова українська школа, актуальними питаннями сьогодення є автономія закладу і децентралізація. Він додав, що присутність на практичному семінарі першого освітнього омбудсмена Сергія Горбачова є досить високим показником. Адже він з власного досвіду може розказати, як вирішувати ті чи інші завдання для кожного навчального закладу.

“Відносно автономії, то освітні заклади нашої громади уже самостійні довгий період. Мабуть в числі перших її запровадили у нашій громаді. Мене дуже радує, що саме наш навчальний заклад – ліцей ім. Цинкаловського став пілотним, одним із перших по впровадженню старшої профільної школи та створення академічного ліцею.

Після сьогоднішньої зустрічі, у мене напрошується висновок, що саме автономному навчальному закладу потрібно йти до централізації освіти. Тобто, коли ми автономні у всіх відносинах: у фінансовому плані й у виборі предметів чи навчальних програм. Але саме те, що наша громада зробила, що одним із перших закладів, який стає академічним ліцеєм в області й один з 30-ти по всій Україні – це дасть поштовх до того, що буде централізована старша школа саме в одному навчальному закладі. За пів року роботи, ми бачимо уже конкретні результати, коли важливе саме профільне навчання, адже дитина не може вивчити всі предмети. А коли вона вибирає свою майбутню професію і вона орієнтована до вступу у ВНЗ, повинна бути саме така централізована освітня структура, де учні вивчають профільні предмети”, – додав керівник ліцею ім. Цинкаловського.

Директор ліцею №3 Анатолій Матвейчук зазначив, що важливо те, що пан Горбачов проводить даний захід. Зустріч для керівників закладів освіти досить повчальна, вони почерпнули багато корисної і важливої інформації для подальшого використання в роботі. Він додав, що участь у даному проєкті дасть можливість поновити знання відносно сучасної позиції розвитку нашої освіти.

Водночас директорка ліцею №1 Людмила Самусєва відзначила, що захід був доволі цікавим та змістовним. Спілкуючись із людиною, яка вивчала багато інформації, закони й підзаконні акти (йдеться про Сергія Горбачова – ред.), можна отримати відповіді на будь-які запитання. Директори отримують багато порад, відбувається конструктивна розмова, всі діляться досвідом, думками. Перший омбудсмен коригує і тоді слухачі занотовують необхідну інформацю.

Керівниця додає, що це не завершення, тому очікує, що попереду буде ще багато корисного та цікавого і вона готова до нових викликів та змін.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

24 Квітня, Четвер
23 Квітня, Середа