При розробці схеми організації дорожнього руху підтримую популяризацію велотранспорту, але проти парковок вздовж Ковельської
В 2021 році наше місто замовило розробку схему організації дорожнього руху з метою поліпшення безпеки та зручності учасників дорожнього руху. Наприкінці цього тижня схему остаточно затвердять.
Я намагалася відслідковувати цей процес оскільки частина схеми стосується “розв’язки” біля школи №3, а відповідно і інклюзивно-ресурсного центру, а це моє болюче питання. (Сам заїзд туду не врахований, но від схеми залежатиме).
Сьогодні мала можливість побачити схему (частину дороги біля школи), і не з усім погоджуюсь. Оскільки експертності у цій темі у мене мало – ознайомилася з тенденціями транспортного планування, облаштування парковок, і взагалі – влаштування міської мобільності (це не про людей з інвалідністю) в інших містах і в світі.
Перше і основне: в піраміді транспортних пріоритетів припаркована автівка займає останнє місце. На першому місці пішохід, на другому – велосипедист, на третьому – користувач громадського транспорту, тоді автомобіліст і лише після нього – припарковане авто.
Тенденції:
- В місті більшає машин – це нормально. За статистикою зараз у нас орієнтовно 150 авто на тисячу людей, тобто десь 5400) і з кожним роком ця кількість збільшується.
- Міста обмежують паркування в центральній та історичній частинах.
- Потрібно впорядковувати, а не збільшувати паркувальні місця (нам парковки треба реально, тільки не вздовж центральної вулиці).
- Біля шкіл облаштовують круговий рух, парковки тільки для працівників, для решти -підїхали-висадили-поїхали.
- В першу чергу має бути зручно пішоходу, а не автомобілісту.
- Одна облаштована “кишеня” вздовж дороги створить попит одразу трьох авто “потрійна конвергенція”.
- Не кругом треба їхати авто.
- Надмірне використання авто створює для міст проблеми.
- Розвиток і популяризація велотранспорту.
- Розвиток громадського транспорту в альтернативу використанню авто.
- Вздовж вулиць висаджують дерева, щоб літом було комфортно йти пішоходам.
- Нове будівництво тільки з забезпеченням паркомісць.
- Щоб мотивувати людей користуватися громадським транспортом, велосипедами, чи ходити пішки, запроваджують платний в’їзд в певні частини міста, або дорогі парковки – навіть так.
Всю схему не дивилася, але сподіваюся, що вона жодним чином не зменшить зручність пішоходів нашого міста.
З того, що бачила – не підтримую облаштування кишень вздовж Ковельської, висадити дерева – так, забрати борди – так, парковки – ні.
Перед тим, як ганяти тут “умняки”, треба подумати про навчання велосипедистів правилам дорожнього руху з видачею відповідного посвідчення.
Ті велодоріжки і тротуари на Ковельській вулиці планували ті люди, які по них не їздять і не ходять. Там не можливо розминутись 2 людям на ширині тротуару 1 метр. Так само неможливо розминутись двом велосипедистам на велодоріжці шириною 1 метр. Ковельська широка вулиця, можна було зробити велодоріжки шириною 2 метра і так само тротуари, щоб одні учасники дорожнього руху не заважали іншим. Велодоріжки ближче до проїжджої частини а не тротуари.