Розповіли, де на Волині ремонтують дороги
У планах Служби автомобільних доріг у Волинській області на 2021 рік – відновити майже 200 кілометрів шляхів державного значення. Служба опікується мережею автомобільних доріг державного значення загальною протяжністю 1791,9 км. Це міжнародні, національні, регіональні й територіальні дороги.
У відповіді на запит Волинських Новин волинські дорожники повідомили: станом на початок жовтня з усіх джерел фінансування на автошляхи державного значення області цього року передбачено 2,187 мільярда гривень.
Цього року на ремонт шляхів планують витратити понад два мільярди гривень. Деякі з об’єктів – перехідні з минулого року, деякі розпочинаються цьогоріч та будуть тривати і наступного року.
З них 1,948 мільярда – на будівництво, реконструкцію, капітальний і поточний середній ремонти та проєктно-вишукувальні роботи майбутніх років, 239 мільйонів – на поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання шляхів, із них 18 мільйонів – на відновлення штучних споруд.
Цього року Укравтодор на Волині планує відновити в 2021 році 195,7 км доріг державного значення. Нині в області роботи завершено на 49 км, ще 131 км ремонтують. Крім того, в рамках реалізації українсько-польського проєкту з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури на Волині відновили 13 км за кошти польського кредиту.
М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін)
Автодорога є однією із найважливіших транспортних артерій Волинської області. Цей автошлях суміщається з транспортним коридором Балтійське море – Чорне море, є частиною міжнародної автомагістралі Е373 і забезпечує рух транзитного транспорту на міжнародний пункт пропуску «Ягодин» (Україна) – «Дорогуськ» (Республіка Польща).
У межах Волині пролягає 158,4 км дороги М-07, з яких протяжність напрямку Ковель – Ягодин – 62 км. Цю ділянку з найвищою інтенсивністю руху планують у найближчі роки довести до параметрів І категорії і забезпечити курсування транспорту двома проїздами, кожен з яких матиме дві смуги руху в одному напрямку. Нині вже 35 кілометрів автошляху М-07 доведено до І категорії.
Цього року реконструюють 3 км дороги на Ковельщині між селами Довгоноси та Старі Кошари (км 451+000 – км 454+000). Збудовано новий (лівий) проїзд, на якому влаштували всі, окрім верхнього, шари дорожнього одягу та нанесли тимчасову розмітку. Ним уже курсує транспорт, а нині там проводять роботи з відновлення робочого (правого) проїзду дороги.
Підрядник на цій ділянці – ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс». Тендер на ці роботи відбувся ще у грудні 2020 року. Вартість, яку заявив переможець, – 264,7 мільйона гривень. Завершення робіт заплановано на грудень 2021 року.
М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на м. Бухарест)
Із 557 км загальної протяжності М-19, що є частиною Європейського автомобільного маршруту Е85, територією Волинської області пролягає 168,4 км. Упродовж 2016-2019 років введено в експлуатацію 32,6 км відремонтованої М-19. У 2020 році відновлено 42,4 км, з них 28 км введено в експлуатацію.
Нині ремонтні роботи тривають на п’яти об’єктах капітального ремонту загальною протяжністю майже 40 км та на трьох об’єктах поточного середнього завдовжки близько 18 км. Два об’єкти капремонту є перехідними з 2020 року.
На об’єктах капремонту в межах населених пунктів встановлюють лінії зовнішнього освітлення, а також засоби заспокоєння руху. Фінішне асфальтування проведено на понад 51 км.
Одна з таких ділянок пролягає від міста Ковеля до села Воля Любитівська (км 80 + 202 – км 91 + 012, протяжність 10,8 км). Торік на цьому об’єкті влаштували два нижні шари дорожнього одягу на ділянці понад 7 км та нанесли тимчасову розмітку.
На сьогодні по всій протяжності цієї ділянки проведено фінішне асфальтування, на нове покриття нанесено дорожню розмітку. Тривають роботи із влаштування місцевого проїзду, планування укосів та узбіч. Підрядник – ТОВ «ПБС». Тендер відбувся у вересні 2020 року, сума закупівлі – 234,6 мільйона гривень.
Ще одна перехідна ділянка капремонту пролягає між населеними пунктами Свидники і Переспа (км 108 + 580 – км 115 + 540, протяжність 6,96 км). У 2020 році на цій ділянці було влаштовано перший з двох запроєктованих шарів асфальту і нанесено тимчасову дорожню розмітку.
У поточному році на відрізку 5,5 км влаштовано верхній шар дорожнього покриття та нанесено розмітку. Фінішне асфальтування продовжиться після завершення ремонту розташованих на цій ділянці штучних споруд, який вже завершують.
Підрядник – ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс». Тендер відбувся у липні 2020 року, вартість робіт, за яку пообіцяв їх виконати підрядник, – 142 мільйони гривень.
У 2021 році розпочато капітальний ремонт ще на трьох об’єктах, на всіх роботи прямують до завершення.
На ділянці Секунь – Мислина (км 56 + 122 – км 63 + 822, протяжність 7,7 км ) на відновлене дорожнє покриття наносять розмітку, асфальтують з’їзди, встановлюють бар’єрне огородження, облаштовують узбіччя та укоси.
Виконавець робіт – ТОВ «ПБС». Тендер відбувся у липні 2020 року, заявлена виконавцем вартість робіт – 270 мільйонів гривень.
Також завершують роботи з відновлення сусідньої восьмикілометрової ділянки Мислина – Ковель (км 63 + 822 – км 71+822). На всій протяжності об’єкта влаштовано усі шари нового дорожнього одягу, зведено новий міст замість старої штучної споруди, яку демонтували. Зараз проводять роботи з улаштування тротуарів.
Підрядник – ТзОВ «Автомагістраль-Південь». Тендер відбувся у вересні 2020 року, пропозиція підрядника – 269 мільйонів гривень.
Ще одна ділянка капітального ремонту на М-19 пролягає селищем Голоби (км 98+576 – км 104+796, протяжність 6,2 км). Тут завершують роботи з фінішного асфальтування.
Підрядник – ТзОВ «Автомагістраль-Південь». Тендер відбувся у червні 2020 року, вартість робіт – 133 мільйони гривень.
Три ділянки автошляху М-19 на сьогодні відновлюють поточним середнім ремонтом.
На понад 14-кілометровому відтинку від села Доманове до села Гірники (об’єкти км 1+050 – км 8+200 та км 8+200 – км 15+200) влаштовано верхній шар дорожнього покриття, проводять роботи з асфальтування з’їздів, облаштування узбіч. Виконавець робіт – ТОВ «ПБС».
Наприкінці вересня стартували ремонтні роботи на ділянці протяжністю 3,5 км від повороту на село Крупа до межі з Рівненською областю. Тут відфрезерували старе дорожнє покриття, провели посилення основи та влаштували перший шар асфальту.
Р-14 Луцьк – Ківерці – Маневичі –Любешів – Дольськ
Дорога протяжністю 154,2 км бере початок в Луцьку і, пролягаючи територією чотирьох колишніх адміністративний районів (Ківерцівського, Маневицького, Камінь-Каширськогоі Любешівського), з’єднує обласний центр Волині з пунктом пропуску «Дольськ» на українсько-білоруському кордоні.
У 2020 році поточним середнім ремонтом відновлено дві ділянки протяжністю близько 12 км. У 2021 році заплановано відновити близько 14 км автошляху Р-14. Нині роботи тривають на двох ділянках.
Зокрема капітально ремонтують майже трикілометровий відтинок у селищі Колки (км 46+500 – км 49+420).
На половині відрізка вже влаштовано всі передбачені проєктом шари нового дорожнього одягу – від основи до верхнього шару. Відновлено мережу дощової каналізації. Також тут влаштовують тротуарні доріжки та ремонтують водопропускну трубу.
Підрядник на цій ділянці – ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс». Тендер відбувся у лютому 2021 року, заявлена вартість робіт – 103,6 мільйона гривень.
Також триває реконструкція ділянки протяжністю 5,6 км на під’їзді до міжнародного пункту пропуску «Дольськ» – «Мохро» на українсько-білоруському кордоні.
Розширено на 2,5 м проїзну частину та посилено основу щебенево-піщаною сумішшю, обробленою цементом, укладено перший шар асфальту. На завершальному етапі – роботи з фінішного асфальтування. Підрядне підприємство – ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД». Тендер відбувся у травні 2021 року. Вартість робіт – 103 мільйони гривень.
Три дороги до Шацьких озер
Т-03-02 Піща – Шацьк – Любомль – Володимир-Волинський – Павлівка – Горохів – Берестечко – Козин – /М-06/
Це найдовша за протяжністю автомобільна дорога державного значення на Волині, майже 180 км якої пролягає територією шести колишніх адміністративних районів – Шацького, Любомльського, Турійського, Володимир-Волинського, Іваничівського та Горохівського.
Ще понад 29 км – у Рівненській області. Ця дорога веде до найвідомішого туристичного магніту Волині – озера Світязь, розташованого на території Шацького національного природного парку.
План 2021 року – відновити 45,5 км автодороги Т-03-02 на відтинку Піща – Любомль, що пролягає до Шацьких озер, та ще 12 км на інших відрізках цього територіального автошляху.
На сьогодні якісна дорога Т-03-02 є на відрізку Піща – Положеве, де фінішували ремонтні роботи на трьох ділянках загальною протяжністю 26,3 км.
Підрядник на цих ділянках – ТОВ «ПБС». Три тендери за цими лотами відбулися у липні-серпні минулого року. Загальна вартість за трьома закупівлями – понад 250 мільйонів гривень.Також продовжують відновлювати дві ділянки автошляху Т-03-02 від села Положеве до Любомля. На майже десятикілометровому відтинку Положеве –Згорани завершено фінішне асфальтування.
Ще на ділянці протяжністю близько 10 км від села Згорани до Любомля влаштовано перший з двох передбачених проєктом шарів асфальту. Виконавець – ТОВ «Волиньдорбуд». Вартість робіт – близько 180 мільйонів гривень.
Днями стартували ремонтні роботи ще на одній ділянці автошляху Т-03-02, де відновлюють майже 2 км шляху, що суміщається з вулицею Зимнівською у Володимирі-Волинському. Наразі тривають роботи з фрезерування зношеного дорожнього покриття. Виконавець ремонтних робіт також ТОВ «Волиньдорбуд».
Т-03-06 /Т-03-02/ – Шацьк – Вілиця – Прип’ять – Любохини – /Т-03-08/
Це один зі шляхів за туристичними маршрутами до озера Світязь та інших водойм Шацького національного природного парку. Дорогу цьогоріч відновили на всій протяжності – 22,5 км.
Автошлях Т-03-06 ремонтували двома ділянками:
- 1) Шацьк – Вілиця (км 0+490 – км 9+747, протяжність 9,26 км);
- 2) Вілиця – Любохини (км 9+747 – км 22+992, протяжність 13,25 км).
Замість зношеної бруківки та білощебеневого покриття по всьому автошляху влаштовано новий дорожній одяг, а саме – основу зі щебенево-піщаної суміші та два шари асфальту.
На автошляху нанесено дорожню розмітку, встановлено нове бар’єрне огородження, сигнальні стовпчики і дорожні знаки.
Підрядник – ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс». Вартість робіт – 98 мільйонів гривень, тендер відбувся у жовтні 2020 року.
Т-03-01 Залісся – /Т-03-02/
Ще один зі шляхів до озера Світязь. З 13,2 км протяжності дороги невідкладного відновлення потребувало 5,6 км, ремонтні роботи вже стартували.
На ділянці від села Пульмо до урочища Гряда (км 6+070 – км 11+670, протяжність 5,6 км) посилено основу щебенево-піщаною сумішшю та влаштовано перший шар асфальту. Проводять роботи з ремонту мосту, облаштування узбіч, вирубування порослі.
Виконавець – ТОВ «Волиньдорбуд». Тендер відбувся у червні 2021 року. Вартість робіт – 78 мільйонів гривень.
Інші «тешки»
Т-03-11 /Р-14/ – Седлище – Камінь-Каширський – Ковель – /М-19/ – Колодяжне – Локачі – /Н-17/
Загалом у 2021 році на Волині планують відремонтувати близько 22 км дороги Т-03-11.
Розпочаті у 2020 році роботи з поточного середнього ремонту ділянки дороги Т-03-11 між селами Привітне і Скобелка (км 168+400 – км 184+450, протяжність 16,05 км) тривають. Торік на 3,5 км було влаштовано вирівнювальний шар, на сьогодні такі роботи завершено на всій протяжності об’єкта, триває фінішне асфальтування. Підрядник – ТОВ «Данко». Тендер відбувся у жовтні 2020 року, вартість робіт – 92,9 мільйона гривень.
У поточному році тут планують ремонтувати ще 5,5 км автошляху Т-03-11 на відтинку Війниця – Локачі. На ці роботи укладено договір з підрядником ТзОВ «Автомагістраль-Південь». Тендер відбувся у вересні 2021 року, сума договору – 87 мільйонів гривень.
Т-03-05 Нововолинськ – Іваничі – Павлівка – Локачі
У 2020 році було відремонтовано перші 7,2 км від початку дороги в місті Нововолинську до повороту на село Благодатне.
Цьогоріч відновлюють наступні 7,6 км шляху до селища Іваничі. На всій протяжності ділянки ремонту проведено фінішне асфальтування. Далі – упорядкування узбіч, нанесення дорожньої розмітки, встановлення дорожніх знаків та інші роботи, передбачені проєктною документацією.
Підрядник – ТзОВ «Автомагістраль-Південь». Тендер відбувся у липні цього року, сума договору – 93 мільйони гривень.
Т-18-02 /М-07/ – Маюничі – Велика Осниця – Красноволя – Колки – /Р-14/ – Копилля – Рожище – Торчин – Шклинь – /Н-17/
Ремонтом охоплено дві ділянки загальною протяжністю 16,8 км.
На відтинку дороги Сокіл – Оленівка, що набула слави найгіршої в області, тривають роботи з влаштування першого шару асфальту. Підрядник – ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс». Вартість робіт – 146 мільйонів гривень.
Ще понад 1 км ремонтують у селі Шклинь, де теж завершуються роботи з укладання першого шару асфальту. Виконавець – ПП «Ространс». Тендер відбувся у вересні 2021 року, вартість робіт – 11 мільйонів гривень.
Українсько-польський проєкт
Територією Волині пролягає 122 км національного автошляху Н-22 Устилуг – Луцьк – Рівне. Протягом 2017-2018 років тут відремонтували понад 70 км автодороги від Володимира-Волинського до Луцька. У 2019-му завершено реконструкцію 0,7 км ділянки Н-22 на під’їзді до міжнародного пункту пропуску «Устилуг-Зосін» в об’їзд міста Устилуг. У 2020 році відремонтовано майже 6 км правого проїзду дороги в селі Піддубці.
У серпні 2021 року завершено реалізацію міжурядового проєкту з капітального ремонту національної дороги Н-22, що веде до міжнародного контрольно-пропускного пункту «Устилуг-Зосін».
Ділянку Устилуг – Володимир-Волинський протяжністю 13 км відремонтовано в рамках реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги. Загальна протяжність відремонтованої ділянки – 13 км.
Роботи стартували у вересні 2020 року і завершилися в серпні 2021-го. Загальна вартість робіт за контрактами – 7035,5 тис. євро.
Підрядне підприємство на цьому об’єкті – ТзОВ «ДРОГ-БУД» (DROG-BUD Sp. z o.o.), Республіка Польща. Технічний нагляд за проєктуванням та виконанням робіт на об’єкті здійснювали незалежні компанії СП B-Act Sp. Z o.o. I PROCOM Construction Sp. Z o.o.
Поточний ремонт і мости
Згідно з інформацією Служби автомобільних доріг, поточним дрібним ремонтом уже відновлено дорожнє покриття майже на 62 км автошляхів державного значення М-07, Н-17, Т-03-09, Т-03-10, Т-18-06.
«Такі роботи продовжать термін служби дорожнього покриття, адже захисні шари зносу призначені для подовження міжремонтного строку експлуатації покриттів дорожнього одягу, забезпечення комфортного безпечного руху транспортних засобів, покращення шорсткості та рівності покриття, збільшення коефіцієнта зчеплення, а також для захисту покриття від впливу погодних чинників (температура, вологість, опади, ожеледь)», – інформують у відомстві.
Крім того, цього року на автомобільних дорогах відновлюють і штучні споруди: мости та водопропускні труби. Зокрема у 2021 році ремонтують 25 мостів.
Нагадаємо, у держбюджеті-2021 на дорожню інфраструктуру України передбачено 81,3 млрд грн.