Великий літак Ан-124 «Руслан» здійснив аварійну посадку в Росії
13-го листопада російський важкий транспортний Ан-124 «Руслан» аварійно сів у Новосибірську та викотився за межі посадкової смуги.
Літак отримав серйозні пошкодження, але всі люди цілі, – повідомляє ВВС.
“Руслан” – один з найбільших транспортних літаків у світі (був найбільшим до “Мрії”), розроблений свого часу на КБ “Антонова”. Пізніше його почали виробляти в Україні та Росії.
Борт, який сів у Новосибірську, належить російській авіакомпанії “Волга-Днепр”, яка займається чартерними перевезеннями.
У п’ятницю, 13 листопада, він вилетів з аеропорту “Толмачово” в Новосибірську близько опівдні за місцевим часом за маршрутом до Відня.
Але вже за десять хвилин змушений був піти на аварійну посадку у тому ж місті.
При цьому “Руслан” викотився за межі злітно-посадкової смуги, повідомляють Росавіація і Слідчий комітет Росії.
“Після вильоту командир доповів про відмову систем радіозв’язку і запросив аварійну посадку. Під час посадки екіпажу не вдалося утримати літак в смузі”, – розповіло джерело агентства.
В результаті, гігантський літак зазнав пошкоджень. При аварійній посадці постраждала і злітно-посадкова смуга, стверджують “РИА Новости”.
У Росавіації заявили, що пошкоджена ліва основна стійка шасі “Руслана” і пневматика (колеса шасі).
Причиною, через яку пілоти вирішили повернутися в “Толмачово”, там назвали проблему з двигуном.
Ан-124 почав руйнуватися ще у повітрі, його фрагменти впали на будмайданчик, пише “Інтерфакс” з посиланням на очевидців.
“Над майданчиком пролетів літак, було видно правий двигун, з якого йшов дим. Після цього на майданчику виявлені фрагменти. Далі літак пролітав над будмайданчиком виробничо-торговельної компанії Mars – туди впали фрагменти набагато більші”, – розповів чоловік, який перебував на будмайданчику заводу PepsiCo.
“Фрагменти впали на склад поруч з територією, де ми орендуємо склади”, – підтвердили “Інтерфаксу” в службі безпеки компанії Mars.
🔥Момент экстренной посадки самолета также попал на видео. Стоит отдать должное пилотам – они со своей задачей справились на ура.
Всё, что известно о происшествии, вы найдёте вот здесь:https://t.co/iRIV2yvb17 pic.twitter.com/uBNWz64fGl— НГС (Новосибирск) (@top_ngs_news) November 13, 2020
Видання “Новости Новосибирска” опублікувало відео з моментом посадки – на цих кадрах видно, як літак торкається землі.
Фотограф видання стверджує, що у літака зруйнована половина двигуна, пошкоджено фюзеляж, а біля крила видно чорні діри.
На іншому відеозаписі, зробленого службою евакуації “АСТ-54”, видно, як літак лежить на снігу з підламаними шасі.
Слідчі порушили кримінальну справу за фактом аварійної посадки про порушення правил безпеки руху і експлуатації повітряного транспорту.
Судячи з офіційних повідомлень, ніхто з людей не постраждав – ні на борту, ні на землі.
У літаку було 14 членів екіпажу.
Співрозмовники “Інтерфаксу” давали суперечливу інформацію про вантаж літака. Одне джерело говорило, що до Відня літак прямував порожній, а інше – що на борту було 120 тонн вантажу.
Пізніше пресслужба компанії “Волга-Днепр” повідомила, що літак виконував чартерний рейс з Сеула до Відня з технічний зупинкою в Новосибірську, доставляючи 84 тонни автозапчастин.
Фотографії пошкодженого лайнера виклав у себе в Twitter пілот “Аерофлоту” Андрій Литвинов. На них гарно видно, наскільки сильно постраждав один з найбільших транспортних літаків.
🔥Момент экстренной посадки самолета также попал на видео. Стоит отдать должное пилотам – они со своей задачей справились на ура.
Всё, что известно о происшествии, вы найдёте вот здесь:https://t.co/iRIV2yvb17 pic.twitter.com/uBNWz64fGl— НГС (Новосибирск) (@top_ngs_news) November 13, 2020
Багато літаків Ан-124 “Руслан” експлуатується російською авіакомпанією “Волга-Днепр” (12 бортів) і Повітряно-космічними силами Росії.
Літаки цієї моделі також є в українських “Авіаліній Антонова” (7 бортів), ще один лайнер числиться у авіакомпанії Maximus Air Cargo з ОАЕ.
Компанія “Волга-Днепр” працює на ринку негабаритних і великих перевезень вантажів.
Також вона входить до однойменної групи компаній, у складі якої ще два вантажних авіаперевізника – компанія “Атран”, що працює з трьома середньомагістральними Boeing-737F і трьома Ан-12, а також “ЕйрБріджКарго” – велика вантажна компанія, у флоті якої 18 Boeing-747 різних вантажних модифікацій.