<

«Зареєструйся і плати» – 4: власники ресторанного бізнесу у Володимирі та Нововолинську поділилися своїми секретами прозорої й успішної підприємницької діяльності

14:06 | 14.05.2023 / Володимир, Нововолинськ / , , , , /
Перегляди
1767
/ Коментарі відсутні

Розвивати або започатковувати підприємництво під час війни в Україні –  звучить, як виклик. У підприємців після 24 лютого 2022 року все кардинально змінилося. Багато хто визнає – справи погіршилися, але є й такі, які не бояться випробувань, підлаштовуються під суворі реалії та продовжують рухатись вперед, підтримуючи економіку держави в тилу.

У четвертій серії відеороликів «Зареєструйся і плати» розповімо про розвиток ресторанного бізнесу у Нововолинську та Володимирі в період війни на прикладі мережі закладів «BAZA», кафе «Лакомка» та ресторації «Вулик». Підприємці діляться тим, як вони справлялися з викликами і продовжують розвивати свій бізнес та офіційно платити податки.

Важливим чинником підтримки економіки країни, яка перебуває у стані війни, є офіційна сплата податків та зареєстровані працівники. Тож ми відзняли серію відеороликів на тему “Зареєструйся і плати”, в яких успішні підприємці міст Володимир та Нововолинськ розкажуть, чому нині надважливо продовжувати працювати, підтримувати нашу державу, вести прозорий бізнес, офіційно сплачувати податки та розраховуватись з працівниками без “чорних конвертів”.

Відео зняте задля підвищення підприємницького потенціалу мешканців Володимир-Волинської та Нововолинської територіальних громад в межах програми міжнародної співпраці “EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП”, що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. 

Програма спрямована на підтримку економічної стійкості, відновлення та зростання України, створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств (МСП), а також підтримку інновацій та експорту. Локальним партнером з виконання програми є Агенція регіонального розвитку Прибужжя у співпраці з Володимирською та Нововолинською міськими радами. 

EU4Business – ініціатива Європейського Союзу, яка допомагає малим і середнім підприємствам у країнах Східного партнерства. Детальніше: www.eu4business.org.ua

До вашої уваги пропонуємо четвертий відеоролик “Зареєструйся і плати”, у якому власники мережі закладів “BAZA”, сімейного бізнесу (кафе “Лакомка”, магазин “Монарх” та кондитерський цех) та ресторації “Вулик” розкажуть про роботу, розвиток та участь у грантових програмах підтримки бізнесу в умовах війни.

Зміст ролика є виключною відповідальністю Агенції регіонального розвитку Прибужжя і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу, уряду Німеччини, GIZ.

Сучасна мережа закладів “BAZA”

Олександр Самойленко – власник мережі закладів “BAZA”, які функціонують у Нововолинську, Володимирі та Червонограді, розпочинав свій бізнес з доставки їжі по Нововолинську ще у 2012 році. Через деякий час вирішив розширитися та взяв в оренду приміщення. Так поступово справи пішли вверх і на даний час мережа зросла до трьох ресторанів у різних містах. Допомагав йому розвивати бізнес директор мережі Роман Мартинов.

Базу у Володимирі відкрили уже після повномасштабного вторгнення. В грудні 2021 року взяли приміщення в оренду, розпочали ремонтні роботи. Коли уже 70% робіт було завершено, розпочалося повномасштабне вторгнення росії на територію України.

Через місяць після війни, коли ситуація дещо стабілізувалася, власник прийняв рішення все ж закінчити ремонт та відкрити заклад у Володимирі. Почали шукати персонал та нових робітників, адже дехто з попередніх виїхав за кордон, наймали на роботу переселенців. Відкрилися через два місяці після повномасштабного вторгнення рф. Хоча помпезного відкриття не робили, але клієнти поступово почали приходити. Спочатку годували тероборону та людей, котрі вимушені були покинути свої домівки та знайшли прихисток у Володимирі .

В нинішніх умовах, вважає Олександр Самойленко, важливим для розвитку держави та підтримки армії є сплата податків. Тож бізнесменам, які працюють неофіційно, радить “виходити з тіні” та підтримувати економіку країни.

“Вони могли б сплачувати єдиний податок, працювати на другій групі для них, думаю, це не було б дуже великим навантаженням. На даний момент, я вважаю, що з їхньої сторони було б дуже коректно так вчинити, бо бюджет України страждає і вони б зробили важливий внесок для її розвитку”, – впевнений власник Бази.

Роман Мартинов додає, що платити податки правильно, і це потрібно робити. Без надходжень держава не зможе розвиватися. Він вважає, що Україна йде попереду у сфері цифровізації, випереджаючи деякі європейські країни. Тож в цьому плані, зареєструвати ФОП займає близько 15 хв. І надалі в порталі “Дія” підприємцям показуватиме суму, яку необхідно сплатити за поточний період.

Одне з найдавніших кафе у Володимирі – “Лакомка”

Кафе “Лакомка” – один з найстарших закладів громадського харчування у Володимирі, у цьому році святкуватиме 30-річний ювілей. Відкрили його у 1993 році два брати Володимир та Олег Подзізеї, також допомагає вести бізнес дружина Олега – Надія. Спочатку приміщення взяли в оренду, а згодом його викупили. Крім кафе, у родини є ще кілька бізнесів – магазин продовольчих товарів та кондитерський цех.

Як поділився один із співвласників Лакомки Олег Подзізей, важливим критерієм успіху кафе є те, що заклад не стоїть на місці, його постійно оновлюють, адже “застій – це занепад підприємства”. За час своєї роботи кафе переживало не один кризовий період. Це і фінансові кризи, і Covid-19, і повномасштабне вторгнення. Але власники впевнені, що, будь-які випробування можливо пройти, головне думати про людей, зібрати персонал, позитивно всіх налаштувати і працювати. Сплачувати державі та місту податки, платити людям зарплату, щоб вони могли забезпечувати себе і родини, допомагати тим, хто потребує.

Під час повномасштабного вторгнення росії заклад фактично не припиняв свою роботу. Через чотири дні кафе “Лакомка” уже зустрічало гостей, як місцевих, так і тих, хто рятувався від війни.

“Ми перші підписали договір з прокуратурою на харчування переселенців. Відкрились на четвертий день, люди почали приходити. Ми виставили екран, де транслювали події з Дніпра, Києва, Харкова, щоб переселенці бачили, що відбувається в їхніх краях, Що Київ стоїть… Так вийшло, що ми організували кафе незламності ще до того, як почали масово облаштовуватись Пункти незламності”, – розповів Олег Подзізей.

Свою діяльність власники Лакомки ведуть офіційно і закликають інші бізнеси, які досі вагаються та працюють у тіні, так робити.

“Зареєструйтеся, беріть допомогу, відкривайтеся і забезпечуйте робочі місця. Бо нам потрібно утримувати ЗСУ, пенсіонерів, працівників бюджетної сфери, оновлювати інфраструктуру. Тоді воно буде працювати, коли буде оборот коштів”, – закликають Володимир та Олег Подзізеї.

Завдяки реєстрації діяльності кафе “Лакомка” змогло взяти участь у гранті від Ощадбанку та Центру зайнятості “єРобота”. Співвласниця Надія Подзізей розповіла, що вона мала ідею розширення бізнесу, тож подали заявку на участь у проєкті за один вечір. Пройшли співбесіду й отримали фінансову допомогу у розмірі 250 тисяч гривень. За ці кошти вдалося закупити нове обладнання для відкриття кондитерського цеху.

Ресторація “Вулик” у Володимирі в українському стилі

Ресторація «Вулик» теж має свою історію, адже працює у Володимирі уже 20 років. У закладі дотримуються національного стилю та готують українську традиційну кухню, хоча й шоколадним фонданом з морозивом вас теж тут можуть пригостити.

“В нас є декілька страв, які готуються із самого початку та досі користуються попитом. Це певна історія й традиції для багатьох. Люди ходять до нас поколіннями”, – розповіла директорка “Вулика” Тетяна Пташенчук.

За період своєї діяльності “Вулик” також пережив не одну кризу, але найвідчутніше вплинув Covid-19. Тоді заклад на деякий період довелося закривати, дотримуватися суворих карантинних обмежень.

24-го лютого 2022 року працівники кафе вранці, як зазвичай, приїхали на роботу, вся команда була в зборі, прийняли рішення продовжувати працювати. У закладі є підвальне приміщення, яке обладнали як  укриття для персоналу.

“Того дня о 5-6 годині вечора почали приїжджати люди, які рятувалися з Києва, Гостомеля. Вони зверталися з елементарними речима – випити чашку гарячого чаю, зробити кашу дитині, просто зайти у вбиральню. І ми зрозуміли, що можемо і повинні працювати, бо потрібні людям”, – поділилась спогадами першого дня війни Тетяна.

Вона, як і попередні наші герої, впевнена, що бізнес має працювати офіційно та підтримувати економіку, особливо у такий важкий для України час. Адже з податків формується бюджет держави, виділяються кошти для соціальних служб, лікарів, вчителів, підтримується армія.

“Працюючи офіційно, ми можемо закупляти якісний товар у постачальників. Ми ж годуємо людей, тому нам потрібно, щоб весь товар був з документами, підписуємо офіційні договори з фірмами, які також працюють прозоро та оформлюють своїх працівників”, – зазначає директорка Вулика.

Також у Вулику офіційно працевлаштований увесь персонал. Таким чином власники захистили їхні права. Працівники соціально забезпечені, а, сплачуючи податки, вони підтримують економіку країни та можуть розраховувати на пенсію. Як зазначила шеф-кухарка Вулика Ольга Грабовська, якби їй платили більшу суму коштів, але в “чорному конверті”, вона б відмовилася. Бо сплачувати податки – важливо й необхідно  

***

Поспілкувавшись із нашими героями, бачимо, що навіть у час війни починати та розвивати бізнес – актуально. Головне мати велике бажання, хорошу команду та продовжувати працювати і, обов’язково, сплачувати податки. Завдяки вчасно і належно сплаченим податкам:

  • держава спроможна утримувати та забезпечувати армію,
  • державні органи продовжують функціонувати,
  • оновлюється інфраструктура,
  • ваші діти можуть здобувати освіту,
  • хворі – отримувати лікування,
  • пенсіонери та люди з інвалідністю – грошове забезпечення та державні пільги.

“Зареєструйся і плати” та підтримуй економіку нашої країни, адже нам із вами ще її відбудовувати!

Дивіться також:

  • «Зареєструйся і плати», серія №1 – власники мережі вуличних кав’ярень «Kava avenue» та мережі ресторанів «Family»;
  • «Зареєструйся і плати», серія №2 – володимирські підприємиці зі сфери медицини та краси лікар-подолог Анастасія Нагірняк та б’юті-майстриня Анна Кучман;
  • «Зареєструйся і плати», серія №3 – власники ТЦ «FORest» і мережі магазинів «Рідний край» Юрій Сиротюк у Нововолинську та володимирський бізнесмен Сергій Бучак, який організовує всеукраїнські концерти відомих артистів і займається торгівлею.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

29 Березня, П’ятниця
28 Березня, Четвер