<

У Володимирі-Волинському розпочали боротьбу за школу-інтернат

Цей запис опубліковано більш як рік тому
21:15 | 30.11.2017 / Володимир / , /
Перегляди
7
/ коментарів 16

Зберегти не можна зруйнувати Володимир-Волинську школу-інтернат “Центр освіти і соціально-педагогічної підтримки”. Де в цьому реченні ставити кому? Про це 30-го листопада дискутували у актовому залі навчального закладу батьки, вихователі та вчителі, представники влади різних рівнів.

Зустрілися з батьками вихованців школи народний депутат Ігор Гузь, голова обласної фракції “УКРОП” В’ячеслав Рубльов, депутат обласної ради Валентин Кошельник, начальник управління освіти і науки Волинської ОДА Людмила Плахотна, міський голова Володимира-Волинського Петро Саганюк, голови прилеглих ОТГ та інші.

У зв’язку із реформою освіти, розповіла Людмила Плахотна, область вже не може у наступному році фінансувати заклад, на рік утримання якого потрібно 29 мільйонів гривень. Крім того, спостерігається недотримання правила 70/30, коли тільки 30% учнів можуть бути набрані з міста та прилеглих територій. Вона зазначила, що фінансування можна зберегти, якщо прибрати поступово дошкільну і початкову ланку та перепрофілювати заклад у ліцей. Проте батьки виступили проти такої ініціативи обласної влади.  Вони звернулися до народного депутата Ігоря Гузя з проханням про підтримку.

“Багато звернень до мене було письмових і телефонних, щоб врегулювати ситуацію. Ми його спробуємо врегулювати. Ви знаєте рівень установи, у якій ми знаходимося. Це одна з найкращих не тільки в області, але і в Україні. Ніхто не дасть почати руйнувати те, що зроблено десятиліттями. Ми не будемо закликати до жорстких мір, але я до них готовий. Є кілька шляхів вирішення питання. Прийнято новий закон про освіту, за який я голосував. Там є багато правильних і адекватних норм. Але не всі, треба поправляти. Трактування певних норм є довільним. Я готовий на наступному тижні організувати зустріч з міністром освіти Лілією Гриневич, де ми викладемо позицію необхідності державного фінансування і збереження структури закладу. Я думаю, у нас є шанс. Якщо нам це не вдасться, тоді втілимо план “Б”. У бюджеті обласної ради спільно із містом знайдемо необхідні ресурси для того, щоб заклад і далі існував у такій же структурі”, – сказав Ігор Гузь.

Підтримав народного депутата голова обласної фракції “УКРОП” В’ячеслав Рубльов. Він розповів, що остаточне рішення про формування бюджету прийматимуть депутати обласної ради і їх можна переконати у необхідності фінансування.

“Виходи з проблеми шукає обласна рада та Ігор Палиця. За два роки жоден навчальний заклад області ми не кинули напризволяще. Заклади, які показують хороший рівень, не можна закривати і різко реформувати. Треба провести безболісну оптимізацію. Особливі дітки повинні продовжувати навчання”, – розповів В’ячеслав Рубльов.

Директор навчального закладу Валентин Вірковський запевнив, що якщо ніякі плани “А” та план “Б” не спрацюють, то він піде з посади, бо не зможе спостерігати, як нищиться те, що роками будувалося. Особливо він звернув увагу на необхідність інклюзивної освіти, яка вже здійснюється у закладі 6 років.

“Усе треба синхронізувати і не потрібно поспішати. Ми говоримо за 2,6 мільйона фінансування на дошкілля. Необхідні кошти можна мінімізувати. Чому така сума – тому що всі групи мають інклюзивну форму навчання. Ми шостий рік займаємося інклюзією. Питання навіть не в базі, а в цінності кадрів і налагодженій співпраці з батьками”, – розповів Валентин Вірковський. 

Якщо буде необхідність, деякі кошти можна знайти і в міському бюджеті, адже школу відвідує багато дітей з міста. Це зазначив міський голова Володимира-Волинського Петро Саганюк.

“Хотілося, безперечно, щоб був вдалим план “А”. Але якщо доведеться приступити до плану “Б”, то ми готові профінансувати дітей з міста у дошкіллі та у початковій ланці. У нас в місті у дошкіллі одна дитина обходиться у більше 14-ти тисяч гривень. На таку суму за нашу дитину ви можете розраховувати.  Є можливість дві групи розширити у дитячому садочку №2, будемо відновлювати роботу садочку, розміщеного по вулиці Шухевича. У нас у місті вчаться діти з району. Одна дитина для міського бюджету обходиться у 2 тисячі 700 гривень. Це без врахування того, що ми 10,5 мільйонів у цьому році виділили для освіти. У місті вчиться 325 дітей з територіальних громад. Якщо порахувати і виставити рахунки для ОТГ, то у нас будуть кошти профінансувати дошкілля і початкові ланки у школі-інтернаті”, – сказав Петро Саганюк.  

Ділитися і говорити, де чиє – це не вихід, зазначив Валентин Вірковський. Потрібно діяти іншими методами. Не вихід і виключати зі школи всіх дітей із міста, щоб дотриматися правила “70/30”. Можливо, виходом є продовжити експеримент і на рахунок цього поговорити з Лілією Гриневич.

“Якщо ми не діємо у межах бюджетного законодавства, то використовуємо нецільово кошти бюджетів, а це тягне за собою кримінальну відповідальність. Я змушена діяти в межах законодавства. Закінчився експеримент, який тривав 10 років. Результатом експерименту мало бути створення на законодавчому рівні такого закладу як “Центр освіти і соціально-педагогічної підтримки”. На жаль, законодавство змінилося і такого закладу не передбачено. Саме через експеримент ми закривали очі на порушення бюджетного кодексу та недотримання правила 70/30. Справа у тому, що фінансувати маємо право спеціалізовані школи-інтернати, якщо не менше 70-ти відсотків учнів є жителями населених пунктів, розташованих на території області, крім населеного пункту, де розташований такий заклад. Це недотримання забороняє фінансувати заклад з обласного бюджету. Із 582-ох учнів –  255 учнів з міста, 169 – з сіл навкруги, які не використовують гуртожиток, ще 64 з інших областей. 94 дитини всього з інших територій області. Сьогодні, реформуючи заклад, треба змінити назву – забрати або “спеціалізована” або “інтернат”. Ми мусимо реформувати заклад, бо так збіглися обставити і закінчився експеримент”, – розповіла Людмила Плахотна

Після усіх дискусій знайшли і план “В” – переконати міністра повернутися до експерименту, який тривав 10 років. Тоді вирішиться і проблема фінансування і збереження структури закладу. Так чи інакше, план дій, з якого перший крок – це зустріч керівництва закладу з Лілією Гриневич – продумано. Батьки відзначили, що підтримають будь-які кроки назустріч, навіть якщо дійде до жостких дій.




коментарів: 16
  1. Якщо є прийнятий закон ” Про освіту “, то його не слід порушувати , а то складається враження , що місцева влада готова порушувати закон , а би зберегти місце для Вірковського , видно добре свій час ” служив” декому , а може вже давно було поставити керівником цього закладу людину з європейським світоглядом , а не комуніста-регіонала ( 1985-1987 р. Вірковський В – інструктор Володимир-Волинського міському партії , був депутатом обласної ради від партії Регіоналів)

    • “Житель” натякає на необхідність працевлаштування Ганни Фурман, Вєри Сєргєєвої чи може ще когось з недодєланих “вчителів” з європейським прибором?! Невіглас не розуміє, що мова йде про збереження УНІКАЛЬНОГО в усіх сенсах закладу!!!

      • ну відносно Сергеєвої , якраз тут вона разом з комуністом-регіоналом Вірковським – одна із перших та разом з своєю командою підписала звернення депутатів міської рвди про підпримку Вірковського…

    • Взагалі-то саме закон “Про освіту” така “рехворма” обласних чиновничків і порушує. Особливо у частині забезпечення доступності інклюзивного навчання, адже передбачає ліквідацію дев’яти інклюзивних класів і чотирьох дошкільних груп.
      Враження складається інше – дехто в “губєрнії” мітить на місце Вірковського і намагається його підсидіти.

    • Житель ти Придурок! Стільки як зробив Вірковський- не зробив жоден директор інших навчальних закладів разом взятих

  2. Давайте за день- тиждень нафіг розвалимо все, що створювалося роками. Розженемо колектив,
    зруйнуємо матеріальну базу, занехаємо приміщення…Наробимо проблем, а потім буде хоч всім “робота”.Треба буде їх вирішувати, розгрібати…А от щодо закону “Про освіту”, то хочу сказати що паперові циркуляри нагорі наші київські теоретики-малоумки міняли б щоденно, але це просто нереально.Тому під виглядом реформ робляться експерименти над дітьми і вчителями лише від виборів до
    виборів( і не тільки тут)..Хіба в інтернаті лише один ВІрковський працює?

  3. Обгадили міську оссвіту, а в міських садках куди лучше, подивітся тільки Вишиванка і Казка як преобразилися. Але ж нє Вірковський у нас самий заслужений – то давайте старому дирєктору будемо годити всею областю. Було гидко дивитися як оті підготовлени ним три мамочки готови кричати і на зборах і в фейсбук

    • Ніхто міську освіту не обгаджував! І, так, Вірковський – КРАЩИЙ ДИРЕКТОР!!!

  4. Та до чого тут Вірковський, мова йде про руйнування створеної бази – кадрової, матеріальної, методичної. На перше місце поставили папір,при цьому і забули запитати яка потреба є у громади. Плахотна, як і будь який чиновник чи депутат мають сприяти розвитку наших закладів, виходячи з наших потреб, а не приходити і казати нам – ви 600 баранів, а я одна знаю як буде краще вашим дітям. Наше завдання платити податки, їхнє забезпечувати нам достойні послуги і освіта одна з них, і мені дійсно не дуже важливо з якого бюджету буде фінансуватися заклад, але важливо щоб це фінансування було у повній мірі. А Вірковський реально на своєму місці, я за те, щоб у кожному закладі був професійний керівник.

    • ну давайте , пані Олена проаналізуємо як і за які гроші господарює Вірковський
      за інформацією Л.Плахотної цей навчальний заклад обходиться бюджету – орієнтовно 29 млн. грн , вчиться в ньому -582 учні , ділимо 29 млн на 582 учнів – отримуємо-49 тисячі 800 грн на одну дитину . Що маємо в нашому місті – 2.8 тисячі обходиться для бюджету утримання дітей в школі 14 тисяч – в садочку ( зі слів П.Саганюка) , тобто так звана інклюзивна освіта Вірковського обходиться для платників податків майже в 4- 18 разів більше ніж у звичайних школах міста , чи не нанадто Вірковський розкошує за державні гроші , та ще й із слів представника обладміністрації отримує ці кошти не зовсім незаконно…то що це такий професійний керівник… якого ви так хвалите…, та з такими грошима любий вчитель з освітою педучилища може мати такі результати…

  5. здавалося би – при чому тут вугілля з омерики, газ з европи, блокада донбасу, транзит через рашку… копійка за копійкою… Слава Україні !

  6. Ніхто міську освіту не гадив і не збирався! Просили лише одного-зберегти дошкільну та початкову ланки. Всіма силами, роками створювали собі позитивний імідж, щоб батьки дітей нами не лякали, типу “здам в інтернат, як не будеш слухатися”. В колективі педагогів НІКОЛИ не було протиставлення, навпаки завжди відкриті до співпраці. Не раз проводили семінари для психологів та соціальних педагогів міста також логопедів, ділилися напрацюваннями з інклюзивного навчання.

  7. щановні, невже ви не розуиієтє , що психологія комуністів та ще регіоналів це в душі нвдовго, а може назавжди , подивіться як навіть на прикладі нашого міста, як живуть , поводяться та керують ті , хто був комуністами , регіоналами -нинішні наші депутати та керівники !

    • наведіть приклад регіону, де нема клятих комуняків і де все в шоколаді.. магазини рошен не пропонувати

  8. Навіщо руйнувати те що зробили людмькі руки для себе та дітей .Бо закон вам важливіший , а закон людей ніхто не подумав .Є ОДИН ЗАКОН БОЖИЙ.Ви подумайте , що ви робити нащо школи закривати може всьо по закривайте магазини,церкву і будемо знову як колись ходити то на Вооинь то до Києва по хліб!!!Бо ви грошей немаєте а в свої кишені маєте??!?!.ШКОЛА ТО Є–ВСЕ,БЕЗ ШКОЛИ Місцевісь пропадн.Люди боріться до останього чого вам не варто.Того що ви дбаєте для своїх літей внуків для їхнього майьутнього…….
    А як ви зним звязаоися???

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

28 Березня, Четвер