<

Шкільна освіта у Зимнівській ОТГ стала на шлях цифровізації і прийняла виклики, які поставив карантин

Цей запис опубліковано більш як рік тому
09:50 | 27.05.2020 / Володимир / , /
Перегляди
4
/ Коментарі відсутні

Цьогоріч на початку березня Програма EGAP, що реалізується Фондом Східна Європа, обрала 10 громад, які стали переможницями конкурсу в пілотних регіонах впровадження програми – Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Луганській та Одеській областях. А вже в середині березня було оголошено загальнонаціональний карантин, який підштовхнув країну до самоорганізації в дистанційній роботі.

До цого більшість людей не були готові. Серйозна криза, зокрема, спіткала систему освіти, адже ніхто не очікував, що необхідно буде в найкоротші терміни повністю змінювати підхід до навчання школярів та студентів.

Про це повідомляє Фонд Східна Європа.

Карантин та перехід на онлайн-навчання стали іспитом для всіх учителів України. А найбільш неготовими до організації такого процесу в школах виявилися вчителі сільської та селищної місцевості. Хтось зміг доволі швидко пристосуватись до нових умов (скажімо, використовуючи Viber для надсилання завдань), а хтось не розумів, із чого почати.

Програма EGAP, що реалізується Фондом Східна Європа за підтримки Швейцарії, долучилася до процесу налаштування ефективного формату дистанційного навчання та започаткувала низку вебінарів для освітян 10-ти пілотних цифрових громад країни. Адже ефективна реалізація такої політики неможлива без об’єднання зусиль та ресурсів місцевих органів влади, керівництва шкіл і самих вчителів. До вашої уваги — найперші результати.

Однією серед перших спікерок вебінарів для освітян Програми EGAP стала директорка загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. — ліцею с. Зимне — волинянка Юлія Степанюк. Вона поділилася досвідом організації процесу та розповіла, як мотивувати школярів до інтенсивного навчання вдома.

Так, у середовищі Google Classroom адміністрація школи створила класи, до яких приєдналися вчителі для спільного викладання та учні. Кожен учитель-предметник, відповідно до розкладу, розміщує навчальний матеріал та завдання. Зазначає термін виконання. А учні за допомогою комп’ютера чи смартфону зі встановленим додатком Classroom виконують завдання та надсилають учителю на перевірку.

«Особисто мені наше дистанційне навчання подобається, адже є і зв’язок із вчителем, і доступні й зрозумілі пояснення, і цікаві завдання: тести і вікторини онлайн тощо, а найголовніше — все зрозуміло! Якщо і буде далі дистанційне навчання, то хочеться, щоб воно було саме таким», — коментує Аліна Білохвіст, учениця 9-А класу.

Таким підходом залишаються вдоволеними обидві сторони: викладачі й учні. 

«Період карантину став для педагогів, учнів та їхніх батьків своєрідним «челенджем». За короткий час нам, учителям, довелось переключитися зі звичних уроків на дистанційне та онлайн-навчання. Такі заняття мають і підводне каміння, проте є доволі багато переваг.

Як приклади можна навести чимало: зростання інтересу учнів до нового цікавого методу навчання, економія ресурсів усіх учасників навчального процесу, автоматизація контролю виконання завдань, суцільна діджиталізація, адже діти сьогодні зростають у цифровому світі, тож для них цілком природним є цифрове середовище», — вважає вчителька англійської Галина Жаловага.

Онлайн-заходи Програми EGAP стали не лише місцем обміну досвідом між освітянами, які практикують різні онлайн-інструменти для ефективного дистанційного навчання, а й чудовою підтримкою та допомогою для тих, хто хоче вчитися та впроваджувати у свою діяльність нові методи та технології. 

Після проведених вебінарів майже усі вчителі цифрових громад максимально оперативно перейшли до використання у своїй роботі таких інструментів, як: Zoom, Viber, Google Classroom, ClassDojo. І хоча жоден віртуальний сервіс не замінить живого спілкування, у нинішніх складних умовах — це чудовий вихід.

Карантин — це неабияке випробування для учнів, батьків та вчителів. Але де криза — там і можливості для розвитку. У сучасних умовах необхідності опрацювання навчального матеріалу на відстані та налагоджування зворотного зв’язку з учнями Програма EGAP сприяє цифровізації регіонів шляхом прикладів успішного діалогу між органами державної влади, керівництвом шкіл і самими освітянами.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

25 Квітня, Четвер
24 Квітня, Середа