<

Пільги на проїзд не відмінено, але механізм їхньої компенсації не продумано. Як жити в таких умовах думали на постійній комісії у Володимир-Волинській райраді

Цей запис опубліковано більш як рік тому
17:45 | 3.03.2016 / Володимир /
Перегляди
7
/ Коментарі відсутні

На засіданні постійної комісії з питань промисловості, будівництва, транспорту, зв’язку і ЖКГ та підприємництва намагалися з’ясувати як жити в умовах, не передбачених на законодавчому рівні. Семеро депутатів, підприємці – перевізники, голови сільських, селищних та міських рад, представники освіти соціальної сфери дві години ходили по колу та не могли знайти вирішення проблеми повернення коштів за пільгові перевезення. Рішення, прийняте комісією – звернутися в обласну та Верховну раду із запитом про скорочення пільгових категорій на час, доки законодавець не пропише чітких норм відшкодування коштів підприємцям.

Із 8-ми перевізників, які забезпечують транспортними послугами Володимир-Волинський район на засідання комісії з’явилося лише четверо. Інші, мабуть, вважають, що видані в облдержадміністрації тендера на 5-ть років дають їм імунітет на спілкування із районною владою. А ще дають право не звітуватися перед громадами за якість наданих ними послуг.

Найболючішими проблемами, які окреслив перший доповідач Петро Чуцький – начальник відділу містобудування, архітектури та ЖКГ райдержадміністрації – вважає порушення перевізниками графіків руху, передбачених договорами, та відмова водіїв перевозити пільгові категорії громадян. Причиною того, що в районі досі лишається 9-ть сіл абсолютно не охоплених транспортним сполученням, доповідач визначив незадовільний стан доріг. Подекуди – їхню повну відсутність.

Скарги у 2015-му році на якість надання послуг підприємцями від населення РДА отримали в кількості 7-ми документів. В основному люди скаржилися на одіозну перевізницю Марію Проскуру, з якою на даний час облдержадміністрація договір розірвала. Однак, незадовільною вважають селяни і якість послуг Володимир-Волинського ВАТ АТП 10707. Дві скарги у 2015-му році та вже 6-ть цього року надійшло до адміністрації.

“Зі своєї сторони ми виконуємо умови договору та перераховуємо компенсацію за пільгове перевезення учнів. Однак,  у грудні 2015-го року від батьків та вчителів ЗОШ сіл Хмелівка та Бубнів надійшли скарги про те, що автобус, який довозить дітей та вчителів до навчальних закладів не курсує цими селами. Було таке, що діти по тижню пропускали уроки. Це не допустимо, адже переривається навчальний процес”, – повідомила головний спеціаліст районного відділу освіти Тетяна Іващенко.

Позиція директора АТП 10707 Володимира Дячука – “то розірвіть зі мною договір”. “Я відповідально підхожу до виконання своїх обов’язків – щодня ходжу на роботу. А те, що в мене через стан доріг ламаються і зношуються автобуси – то не моя вина. Зробіть якісними автопокриття -і ми будемо їздити. А ще на рейс стільки пільговиків, за яких нам держава кошти на даний час не повертає, що виїжджати з гаражу резону не має”, – зазначив підприємець.

Насправді, на даний час у державі склався правовий колапс. Кошти за відшкодування пільгових перевезень держава цього року передала на баланс місцевих рад. Про це у своїй доповіді повідомила начальник управління соцзахисту населення РДА Наталія Голюк. Проте, механізм співпраці між сільськими, селищними, міськими радами та перевізниками законодоваць не прописав. “Тепер виходить так, що кошти місцеві ради своїми рішенням виділяють. Але переказати їх підприємцям не мають законних підстав”, – повідомила пані Голюк.

Говорили багато – усі захищали свою сторону: сільські голови турбувалися за виконання графіків руху, перевізники – за прибутковість бізнесу та стан доріг. Голова РДА Наталія Василець запевняла, що цього року роботи по ремонту доріг розпочнуться, але це процес не одного дня. Треба потерпіти і зробити так, аби люди не страждали.

Підприємці грозилися перестати взагалі возити пільговиків, посилаючись на те, що сторона організатора – а це ради різних рівнів – не виконують своїх зобов’язань по договору та не повертають їм кошти. Начальник відділу пасажирських перевезень департаменту інфраструктури і туризму облдержадміністрації Наталія Остапкович говорила, що це є порушенням зі сторони транспортників і це може вартувати їм маршрутів. Перевізники казали – що вони можуть подати до суду і виграють його, оскільки коштів за пільги вже давно не бачили.

В результаті комісія прийняла наступне рішення: до проведення конкурсу по транспортним маршрутам у квітні цього року підкоректувати існуючі маршрути та додати перевізникам по 25% так званих не популярних напрямків. Щодо пільг, то депутати вирішили звернутися до обласної та Верховної Ради із зверненням про перегляд переліку категорій громадян, які користуються пільгами та зробити адресні допомоги замість загальних призначень.

Залишаючи місце зборів, учасники та присутні між собою говорили про те, що сьогоднішня нарада навряд чи дасть дієві результати. Однак, з чого зміни починати треба. Далі – слово за депутатами райради. Саме вони вирішуватимуть на наступній сесії, чи підтримати рішення комісії, чи, можливо, внести своє бачення та корективи.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

29 Березня, П’ятниця
28 Березня, Четвер