<

Керівник Володимир-Волинського відділення «Ощадбанку» розповів про особливості роботи у банківській сфері

Цей запис опубліковано більш як рік тому
07:14 | 15.11.2020 / Інтерв'ю, Володимир / /
Перегляди
273
/ 1 коментар

6 років і 9 місяців Володимир-Волинське відділення «Ощадбанку» очолює Олег Козак. За цей час неможливо не помітити позитивних змін, які торкнулись цієї фінансової установи.

Слово Правди дізналося про особливості роботи у банківській сфері, нововведення, завдяки яким «Ощадбанк» постійно розвивається, та про життя Олега Михайловича.

– Вас, як керівника відділення банку, знають багато містян. А що було до цієї посади?

– У «Ощадбанк» прийшов працювати з іншого банку – «Фінанси та кредит», відділенням якого керував близько десяти років. А взагалі у цю сферу потрапив із держслужби. Свого часу, років двадцять тому, на посаді спеціаліста із комп’ютерної та оргтехніки у міськвиконкомі, отримав від міського голови амбітне завдання: об’єднати в єдину систему комунальні платежі у місті із прив’язкою до адреси, за уніфікованою квитанцією, як це уже практикувалось в обласному центрі. Для цього потрібні були капіталовкладення, а коштів зазвичай у бюджеті бракувало. Та в результаті успішних перемовин і сприяння з боку колишнього керівника Приватбанку Олега Мельника, а також нині покійного Миколи Романюка нам вдалось створити нетипову структуру – «Інформаційний центр комунальних платежів» у складі «Приватбанку», тепер вона діє окремо, це КП «Інформаційно-розрахунковий центр», що функціонує в приміщенні ЦНАПу.

Моїм завданням було технічне та документальне забезпечення створення ІРЦ. Ми розробили 13-значні коди, в які було «зашито» усю необхідну інформацію про абонентів комунальних служб. А щоб узгодити всі нюанси з документами, довелось укласти близько 50 договорів із надавачами послуг, банками, поштою. До речі, найважче цей процес йшов саме з «Ощадбанком», який на той час приймав основну масу комунпослуг. Очевидно, його керівництво планувало подібну структуру у себе, тож їх довго довелось вмовляти об’єднати зусилля з нашим центром.

Досі пишаюсь цією добре виконаною роботою, яка значно спростила життя тисячам мешканців міста. Мені доручили очолити цей центр. Але коли все налагодилось, система запрацювала без збоїв, а робота поступово перетворилась в одноманітну, рутинну, надійшла цікава пропозиція від одного з партнерів. Так я став керуючим відділення банку «Фінанси і Кредит». А все тому, що дуже люблю зміни і прагну їх.

– Освіту здобували відповідну?

– Не відразу, спочатку закінчив Нововолинський електромеханічний технікум. Там вперше побачив простенький комп’ютер і зрозумів, що хочу пов’язати життя з програмуванням. Коли більшість ще писали курсові та дипломні вручну, я вже захищав їх з допомогою ПК, та й перші гроші так свої заробив – виконуючи на комп’ютері роботи для однокурсників. Вищу освіту за спеціальністю інженера-електрика здобув у ЛДТУ. А після цього «вкусив педагогічного хліба» – викладав інформатику у третій одинадцятирічці, звідки за конкурсом прийшов працювати у міськраду. І лише згодом, коли очолив банк, навчався у Європейському університеті на спеціальності «облік і аудит», бо виникли суворі кваліфікаційні вимоги до керівників фінансових установ. Тепер можна сказати, що працюю за спеціальністю, і роботу не просто люблю, а нею живу.

– Це помітно, адже зміни почались із вашим приходом…

– Я б назвав це швидше «вдалим поєднанням моментів». Саме тоді ж головою правління «Ощадбанку» став Андрій Пишний – професійний керівник зі стратегічним мисленням. І хоч я від початку не горів бажанням переходити з модернізованого «Фінанси і Кредит» у «Ощадбанк», який фактично виконував роль каси, згодом повірив, що й тут досягнення можливі. Це був свого роду виклик, який спокушав серйозністю і масштабом. На той час самим занедбаним серед підпорядкованих керівнику Володимир-Волинського відділення «Ощадбанку» було відділення в Локачах, та й вигляд володимирських відділень містяни ще пам’ятають. То ж почати зміни довелося саме з цього відділення. Саме в «Ощадбанку» я вперше стикнувся і з поняттям «радянських вкладів», і з перенасиченими платіжними днями, коли клієнти масово оплачували комунальні платежі, і з повільністю процесів та контролем багатьох органів, і не лише внутрішньобанківських, який в декілька разів вищий, ніж у приватній банківській структурі. А ще, невеликий колектив змінився на чисельніший, майже 60 осіб було в підпорядкуванні, в основному жінки, з масою особистих проблем та різними характерами. Тож довелось нелегко.

Наступним було відділення на вулиці Небесної Сотні, де створили клієнтську зону та провели її частковий ремонт, адже до цього депозити – кредити оформляли у касах у порядку загальної черги. Прийнято рішення висадити у зал частину контролерів-касирів, які стали працювати з клієнтами на видачі карток, оформленні депозитів тощо. Ми вийшли з броньованої кабінки до клієнтів, стали ближчими, відкритішими. Одну з кас обладнали у ВІП-віконечко для індивідуального обслуговування .

Інші приміщення теж потребували серйозних ремонтних робіт, облаштування екстер’єру та інтер’єру. Благо, обласний керівник «Ощадбанку» Андрій Паскевич підтримував ініціативи і допомагав у всіх починаннях.

Далі стартувала трансформація відділень у так званий «Новий формат», ремонти з косметичних переросли в комплексні і сучасні. Під нього першим облаштували відділення на вулиці Сагайдачного,14 а згодом – на Ковельській, 134, де одними з перших у місті запровадили послугу збереження цінних речей чи заощаджень клієнтів у комірках.

Наступним кроком стало збільшення кількість банкоматів у місті з трьох до 13, встановлення інформаційно-платіжних терміналів самообслуговування, яких працює шість. Був період, коли «Ощадбанку» протягом декількох днів одноосібно забезпечував готівкою все місто, і ми справились із цим викликом. Тепер мене тішить, що майже все заплановане в 2014 році вдалось, адже місто має красиві, світлі сучасні відділення «Ощадбанку», з модернізованим обладнання, зонування приміщень. А паралельно зі зовнішніми змінами, трансформувалась і продуктова лінійка.

– Про що саме йдеться?

– Постійно змінюються як кредитний так і депозитний ряд, карткові продукти, розширюються програми іпотечного та автокредитування, діє енергоефективна програма кредитування, кредити на обладнання що виробляє “Зелену” енергію.

Грандіозним досягненням у продуктовій лінійці стало удосконалення в 2015 році WEB мобільного додатку «Ощад 24/7», який став доступніший.

Значно розширилась продуктова лінійка для бізнесу, в 2018 році стартувала державна програма підтримки приватного бізнесу «Будуй своє» за підтримки «Ощадбанку». «Будуй своє» та нинішня президентська ініціатива «5-7-9» надають суперові можливості для розвитку бізнесу. «Будуй своє» – це, крім усього, можливість онлайн навчання, що дає змогу зручно зареєструватись, отримати знання у бесідах з ментором, пройти навчальні курси. Основними партнерами тут є “Нова пошта”, що робить знижки на доставку товару, Київстар, Prom і Weblium (Google Cloud), що дає можливості розпіарити сайт, «Арт-офіс» для забезпечення електронного документообігу, хмарну касу для ритейлерів пропонує «Skyservice» та багато інших партнерів.

Одним з досягненням «Ощадбанку» є «Premium banking» – сервіс для ВІП-клієнтів: у столиці це шикарне відділення, в якому довелось в 2019 році побувати, у обласних центрах – окремий працівник. Нам довіряють і ті, хто оперує мільйонами і мільярдами.

Свого часу, ще у перший місяць роботи, мені вдалось продемонструвати усім співробітникам, що можемо більше, ніж це здається спершу. Не так швидко, як хотілось би, але десь за два роки вдесятеро зменшили портфель проблемної кредитної заборгованості. До речі, етапи роботи з такими кредитами чітко прописані, але якщо в деяких випадках справа доходила до суду, то були клієнти, з якими питання вирішувалось діалогом. Ми ж в свою чергу таким людям йшли назустріч. Банківський працівник просто зобов’язаний бути професіоналом своєї справи та трохи й психологом.

– Як ведеться підбір персоналу на роботу у «Ощадбанк»?

– У цій сфері теж відбулися трансформації. Тепер, паралельно з відділом кадрового адміністрування, що приймав і звільняв з роботи, є повноцінний HR-відділ, що займається пошуком спеціалістів, моніторить заповнення вакансій, формує кадровий резерв. Є класні два нововведення: «Ощадлідер» та «Ощадпрофі» – програми підготовки та розвитку кадрів. Та й загалом усі працівники протягом місяця випробувального терміну проходять дистанційне, очне навчання і тренінги. В пошуку кадрів також тісно співпрацюємо з міськрайонною філією обласного центру зайнятості.

А ще в «Ощадбанку» розроблені стандарти обслуговування і вимоги до персоналу. Приміром, обов’язково вітатись з клієнтом фразою « Вітаємо в «Ощадбанку», першим представлятись, надати інформацію про продукт, запропонувати додаткові послуги та прощатись фразою «До зустрічі в «Ощадбанку». Скажу відверто: не всі змогли прийняти нові «правила гри». Тому штат оновився. Крім того, частину посад, відділів та секторів, які були раніше і в Володимир-Волинському, зосередили в обласному відділенні: інкасаторську службу, бухгалтерію, бек-офіс, а деякі – на рівні столиці.

– Поняття корпоративної культури у вашій структурі теж присутнє?

– Так, звичайно. В першу чергу це маніфест. А також логотип, слоган «Мій банк. Моя країна», вимоги до зовнішнього вигляду працівника, одягу. Власне, розроблений повний бренд-бук, що передбачає найменші нюанси у облаштуванні відділень, презентабельності персоналу і манери поведінки.

А якийсь типовий профіль клієнта можете скласти?

– Надто широку сферу обіймає банк: від студентів та пенсіонерів, працівників державних і приватних установ, від підприємств з величезними оборотами коштів до найменш захищених категорій. До речі, саме «Ощадбанк» завжди забезпечував соціальну складову в банківській сфері України. У нас багато клієнтів з інвалідністю, мам з грудними дітьми, пенсіонерів поважного віку, тому відділення облаштовані із максимальними зручностями для цих людей. Йдеться і про пандуси, інклюзивні санітарні кімнати. У відділенні на вул. Небесної Сотні є кнопка виклику працівника, а своїм завданням бачу перенесення кас на перший поверх.

Для зручності та допомоги клієнтам у роботі з терміналами введені посади адміністраторів залу – хол-менеджерів. А ще усі сім кас у нас працювали навіть в період найбільш жорсткого карантину. І якщо в 2013 році скарг на роботу установи було багато, то тепер вряди-годи виникає невдоволення якимось технологічним затримками чи збоями, а щодо персоналу – в основному вдячність за кваліфіковану консультацію чи лояльне ставлення.

 – Які перспективи бачите у «Ощадбанку»?

– Світ розвивається дуже стрімко. Тож стратегією передбачено все більше заглиблення у онлайн, спрощення та автоматизацію процесів, що дозволить не лише пришвидшити роботу, а й запобігти помилкам, які все ж трапляються через людський фактор. До молодих потенційних клієнтів йдемо через соцмережі. Особисто ділюсь новинами установи у фейсбуці, банк освоює й нові майданчики «Інстаграм», «Тік-ток».

 – А як ви відпочиваєте від щоденних цифр і чисел?

– Двічі на рік – відпустка по 14 днів. Намагаюсь після роботи додавати фізичних навантажень – це обов’язково щоденна ходьба швидким темпом по 6 -7 км щодня, велоспорт, час від часу відвідую спортзал у «Любарті», до речі, й старшу доньку заманив в клуб і вона й дотепер займається боксом. А не так давно «приручив» мотоцикл, навіть на зльоті байкерів у Луцьку був – відчуття драйвові, коли перебуваєш у колоні з майже сотні одиниць мототехніки. Вихідні традиційно проводимо з сім’єю, до гучних гулянь не схиляємось, любимо виїхати на природу, щоб відновити сили і гармонію.




один коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

28 Березня, Четвер