<

В Україні планують змінити принцип нарахування відшкодування за ДТП

03:29 | 6.12.2021 / Новини / , /
Перегляди
338
/ 1 коментар

Новий закон «Про ОСЦПВ» змінить принципи виплати відшкодування власникам ненових автомобілів. Головна відмінність – не буде враховуватись коефіцієнт зносу.

Наразі триває робота над новою редакцією закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Головна відмінність нової редакції у зміні принципу оцінки завданої шкоди, – пише Аuto24.

«Чинний закон «Про ОСЦПВ», прийнятий у 2004 році, базувався на європейських практиках, однак у ньому є норми, що викликають обґрунтовані нарікання у людей, які постраждали в ДТП. Один із основних таких моментів – саме виплати з урахуванням зносу запасних частин, що підлягають заміні під час ремонту. Тому в новому законопроекті ми відходимо взагалі від концепції зносу і переходимо до концепції «приведення пошкодженого автомобілю до стану, в якому він був до ДТП», – роз’яснив генеральний директор Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ, – ред.) Володимир Шевченко.

Експерти ринку зазначають, що в європейських країнах 93-96% виплат здійснюються безпосередньо на СТО задля компенсації витрат на відновлювальний ремонт, а не як кошти, що сплачуються постраждалому. Грошові виплати здійснюються лише в окремих випадках. Наприклад, коли відновлення автомобіля після ДТП є економічно недоцільним.

Така концепція шкоди, що зазнав автомобіль внаслідок ДТП, має такі переваги:

– Повний відхід від необхідності розрахунку зносу, тому що для ремонту автомобіля можна використовувати неоригінальні (ліцензійні) запчастини або запчастини, що були у використанні, у тих випадках, коли саме ці деталі не впливають на безпеку подальшої експлуатації авто.

– Виплата відшкодування на СТО і подальший відновлювальний ремонт автомобіля є кроком для запобігання можливого незадоволення і конфліктів щодо розрахунку розміру матеріального збитку. Постраждалому не потрібно буде перейматись питанням, чи вистачить грошей на ремонт, якщо він отримує з СТО вже відремонтований автомобіль.

У певних випадках за згодою між страховиком та постраждалим може бути виплачена компенсація у грошовій формі. Наприклад, коли постраждалий взагалі не хоче ремонтувати пошкоджену автівку, а планує продати її з дисконтом, який враховує пошкодження внаслідок ДТП.

Нагадаємо, зараз виплата страхового відшкодування за автомобілі іноземного виробництва віком від 7 років та вітчизняного віком від 5 років відбувається з урахуванням так званого «зношування запчастин».

«В Україні середній вік автопарку, за різними оцінками, становить від 19 до 24 років. Зараз, згідно з чинним законодавством, значна частина постраждалих у ДТП отримує виплати з ОСЦПВ з вирахуванням зносу запчастин у 50-70%, що є несправедливим і не відповідає європейським практикам. Вирішення такої проблем на законодавчому рівні значно підвищить рівень захисту інтересів постраждалих у ДТП та довіру до страхування», – коментує Володимир Шевченко.

один коментар
  1. Цікаво, а які марки автомобілів, можна вважати вітчизняними? Таврія і Славута, вже років з 10, як не випускаються.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

27 Січня, Четвер
26 Січня, Середа
Погода у Нововолинську та Володимирі