<

Українські партії витратили на виборчу кампанію понад 500 мільйонів

Цей запис опубліковано більш як рік тому
12:27 | 14.07.2019 / Новини / /
Перегляди
0
/ коментарі 3

Найбільше коштів витратили “Слуга народу” – 96,9 млн грн, Радикальна партія – 73 млн грн і “Голос” – 71,6 млн грн. 

Політичні партії вже витратили на виборчі кампанії понад 500 млн грн. Про це повідомляє рух «ЧЕСНО» з посиланням на проміжні фінансові звіти партій, які оприлюднила Центральна виборча комісія, – пише УНІАН.

Загалом станом на 10 липня політичні партії зібрали на виборчу кампанію понад 568 млн грн. Ця сума зросте, адже звіти кількох партій ще не оприлюднені. ТОП партій за надходженнями коштів на рахунок виборчого фонду: Радикальна партія Олега Ляшка – 98,2 млн, “Слуга народу” – 97,5 млн, “Голос” – 78 млн, “Українська стратегія Гройсмана” – 72,2 млн, “Опозиційний блок” – 69 млн, “Європейська солідарність” – 47,3 млн, “Батьківщина” – 35,4 млн, “Громадянська позиція” – 21 млн, “Сила і честь” – 19 млн, «Об’єднання «Самопоміч» – 15,5 млн.

В абсолютній більшості випадків виборчі фонди наповнювалися за рахунок коштів партії. Тобто, у фінансових звітах вказано, що на рахунок виборчого фонду кошти надходили з поточного рахунку партії. «Це означає, що реальне походження коштів на виборчу кампанію ми дізнаємося частково у серпні (коли партії подадуть до НАЗК звіти за другий квартал 2019 року) та у листопаді (коли партії подадуть звіти за третій квартал, які включатимуть внески за липень)», – зазначили експерти руху.

Загалом з 568 млн грн, що надійшли на рахунки виборчих фондів, 544 млн, або 96% коштів, є коштами політичних партій, які були зібрані на поточні, а потім переведені на виборчі рахунки.

«Таким чином, виборці дізнаються, за чий рахунок партії вели свою виборчу кампанію, вже після виборів, коли ця інформація значною мірою втратить свою актуальність. Можемо констатувати, що таким чином знівельовано саму ідею подачі проміжних фінансових звітів», – наголосили у русі «ЧЕСНО».

За обсягами витрат “Слуга народу” випередила Радикальну партію, хоча радикали і зібрали більше коштів. Сукупні витрати партій, згідно із проміжними фінансовими звітами, становлять 506 млн грн: “Слуга народу” – 96,9 млн, Радикальна партія Олега Ляшка – 73 млн, “Голос”- 71,6 млн, «Українська стратегія Гройсмана» – 61,2 млн, «Опозиційний блок» – 55 млн, “Європейська солідарність” – 47,2 млн, “Батьківщина” – 35 млн, “Громадянська позиція” – 21 млн, “Сила і честь” – 18,4 млн, «Об’єднання «Самопоміч» – 15,2 млн.

Традиційно партії найбільше витрачають на рекламу у ЗМІ, насамперед на телебачення. На це витратили 411,5 млн грн, або 81% від загального обсягу витрат партій. Кінцевий термін подачі фінансових звітів – понеділок, 15 липня. Також нагадується, що партії на цих виборах змагаються й за отримання державного фінансування. Партії, які отримають від 2% голосів виборців, впродовж наступних 5 років отримуватимуть фінансову підтримку від держави.

За розрахунками «ЧЕСНО», у 2020 році на фінансування поточної діяльність партій буде виділено близько 600 млн грн. Партії, які подолають 5% бар’єр, окрім базового державного фінансування, отримають також повну компенсацію за ведення виборчої кампанії.




коментарів: 3
  1. Передвиборча кампанія в Україні така ж сама як в Індії, навіть модель та сама – пишні реклами з пустими обіцянками, море яскравих агітаційних листівок, халявний рис і цукор, майданчик для дітей в якомусь зачуханому дворі, візити кандидатів в кожне забите село чи місто… От тільки після виборів кандидати чхати хотіли на людей, і далі гнуть свою лінію. Така собі “демократія”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

19 Квітня, П’ятниця
18 Квітня, Четвер