<

Психологиня пояснила, який вплив справляють смартфони на психіку дітей

Цей запис опубліковано більш як рік тому
13:29 | 12.12.2021 / Новини / /
Перегляди
394
/ 1 коментар

Гаджети не лише збуджують нервову систему дитини, а й заважають їй пізнавати світ.

«У дитини зі смартфоном порушується сприйняття реальних предметів, що впливає і на розуміння устрою світу», про це в інтерв’ю «Главкому» розповіла психологиня Катерина Гольцберг.

Так, за її словами, малюки бавляться зі смартфонами, а мали б – із реальними предметами.

«Маленька дитина розуміє – це її мама, це її голос, її запах. Ось кавун, який має свій запах та певні інші властивості – липкий, червоний. А є ще кавун у смартфоні, і аналогічних властивостей він не має, хіба що колір той самий. Він не липкий, не солодкий. І у дитини порушується сприйняття реальних предметів, що впливає і на розуміння устрою світу. Має бути якась предметно-маніпулятивна гра, спрямована на пізнання речей на дотик, запах, на вагу тощо. У сучасної дитини навіть до трьох років вона значно знижена. Єдиним маніпулятором залишається гаджет. Він пропонує «смартфонні» предмети. І таке порушення має абсолютно реальні прояви: наприклад, діти свайпають (пролистують екран електронних приладів через проведення по ньому пальцем – «Главком») книги, або збільшують двома пальцями те, що вони не можуть щось розгледіти, – на віконному склі намагаються щось «збільшити». Тобто це вже ера інших тактильних звичок, які можуть заважати пізнавати світ. А світ стає дедалі більш агресивним», – вважає фахівчиня.

За словами Катерини Гольцберг, яскравим прикладом того, що у дітей порушилося сприйняття навколишнього світу, є популярні нині іграшки – слайми. Малюки залюбки бавляться із ними, тоді як у здорового організму слайм повинен викликати гидливість.

«А гидливість – одне з базових почуттів, яке має бути притаманне людині, для того, щоб вона, наприклад, не з’їла якусь «какавельку», отруту. Скажімо, зіпсовану рибу чи щось інше, що може стати небезпечним для життя. Сучасні ж діти дуже люблять слайми. Так, не потрібно ці іграшки забирати, бо хоч на ньому діти відпрацьовують свою тактильність. Водночас, за великим рахунком, в цьому є певне зрушення сприйняття», – каже психологиня.

Фахівчиня наголошує, нове покоління вже зовсім по-іншому сприймає навколишній світ: і тактильно, і за запахами.

«До речі, дуже багато дітей не можуть їсти якісь продукти через їхній аромат. У сучасних дітей більш яскраве сприйняття запахів – бо ж у в телефоні нічого не пахне. І навпаки, у частини дітей з цієї ж причини сприйняття запахів практично відсутнє. Дві крайнощі», – підсумовує Катерина Гольцберг.




один коментар
  1. Простіше змінити устрій світу на програмну освіту(звичайна тільки вміння відповідальності і спілкування)(програмна освіта–типу unicorn замість усіх шкіл крім нових а відповідальність відповідатиме за якість знань)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

25 Квітня, Четвер
24 Квітня, Середа