<

Керівництво шахти №10 «Нововолинська» надало пояснення щодо тендерної закупівлі електроенергії за завищеною ціною

Цей запис опубліковано більш як рік тому
20:36 | 9.12.2021 / Нововолинськ / /
Перегляди
1762
/ Коментарі відсутні

На адресу видання надійшов лист від в.о. директора шахти №10 «Нововолинська» Едуарда Кукуяшного з поясненнями щодо проведеної тендерної закупівлі електроенергії за завищеною ціною.

Це сталося після опублікованої статті про те, що Держаудитслужба виявила порушення у закупівлі електроенергії шахтою №10 «Нововолинська» на майже 8 мільйонів гривень.

Нагадаємо, інформація взята з рішення Волинського окружного адміністративного суду від 2-го листопада 2021 року. Це рішення в суді не оскаржене. У ньому вказано, що ціна за якою ДП Шахта №10 здійснило закупівлю електроенергії за 1 Мегават-годину була на 879 гривень більшою, ніж ринкова.

Державне підприємство Шахта №10 «Нововолинська» не погодилося з вимогою аудитслужби відшкодувати матеріальну шкоду у розмірі 7 мільйонів 832 тисячі гривень. Підприємство вважало вимогу протиправною, тож подало позов до суду, щоб її скасувати. Але суд програли.

Оскаржити рішення можна протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Переглянути рішення суду можна за посиланням.

Колектив ДП «Дирекція по будівництву об’єктів», який задіяний у виконанні робіт для утримання об’єкта незавершеного будівництва «Будівництво шахти №10 «Нововолинська» надав відповідь стосовно цієї справи:

“Незавершене будівництво «Будівництво шахти №10 «Нововолинська» є об’єктом стратегічного розвитку із підвищеною небезпекою (V категорія складності), який потребує постійного безперебійного Ta постачання електроенергії, особливо це стосується споживачів I категорії (клітьовий підйом, водовідлив, котельня, аварійний вихід (скіповий підйом), головна вентиляційна установка). Постійна або тимчасова відсутність електропостачання може призвести до вичерпного переліку аварійних ситуацій, екологічних катастроф, економічних витрат, соціальних проблем.

Постановою Кабінету Міністрів України №188 від 10 березня 2021 року «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реструктуризації вугільної галузі» тимчасово припинено реалізацію проекту «Будівництво шахти №10 «Нововолинська». У зв’язку із цим об’єкт незавершеного будівництва, шахту №10 «Нововолинська», переведено в режим утримання у безаварійному стані, згідно «Технологічного паспорта утримання об’єкта незавершеного будівництва «Будівництво шахти №10 «Нововолинська» у безаварійному стані».

Наказом Міністерства енергетики України від 01.04.2021 року №45 «Про реорганізацію Державного підприємства «Передпускова дирекція шахти № 10 «Нововолинська» було розпочато процедуру реорганізації підприємств учасників будівництва шахти №10 «Нововолинська» шляхом приєднання ДП «Передпускова дирекція шахти №10 «Нововолинська» до ДП «Дирекція по будівництву об’єктів». В п. 6 вищевказаного наказу встановлено, що Державне підприємство «Дирекція по будівництву об’єктів» є правонаступником усіх прав та обов’язків Державного підприємства «Передпускова дирекція шахти № 10 «Нововолинська».

Вищевказані заходи дали можливість стабілізувати фінансовий стан ДП «Дирекція по будівництву об’єктів», завдяки чому на Підприємстві відсутня заборгованость з заробітної плати, включаючи всі податки та збори.

Слід зазначити, що станом на 1 грудня 2021 року заборгованість по заробітній платі мають «Волиньвугілля» – 21,7 млн.грн. Bсi державні підприємства, наприклад:

Заробітна плата на ДП «Дирекція по будівництву об’єктів» виплачується працівникам два рази на місяць (згідно ст.115 КЗпП), також здійснюється повний розрахунок за спожиту електричну енергію, ремонт, ревізія та наладка стаціонарного обладнання виконується згідно графіка, відсутні штрафи, не накопичується кредиторська заборгованість.

По суті, в публікації на сайті «БУГ» наведені звинувачення щодо недотримання принципів здійснення закупівель, а саме: максимальної економії та ефективності передбачених ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», аргументовані тим, що підприємство закупляло 1 МВтгод. електроенергії за ціною 2802,00 грн., а середньозважена ціна купівлі-продажу на офіційному веб сайті ДП «Оператор ринку» в день заключення договору 28.02.2020 року становила 1446,89 грн. за 1 МВтгод.

Доводимо до Вашого відома, що середньо-зважена ціна не включає в себе всіх ціноутворюючих складових та специфічних умов договору ДЛЯ конкретного споживача (ціна (маржа) Постачальника на послуги, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу; коефіцієнт, який залежить від фактичного графіку оплати в кожному окремому розрахунковому періоді за спожиту електричну енергію Споживачем надбавка за балансування в разі відхилення фактичних обсягів електричної енергії від прогнозованих та інші чинники).

Звинувачення, щодо недотримання принципів здійснення закупівель, були спростовані 5 серпня 2021 року постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду в справі 140/1636/21. Таким чином, дії тендерного комітету Замовника закупівлі по обранню переговорної процедури були визнані судом такими, що відповідають вимогам Закону. Також, Ухвалою Верховного суду від 19 жовтня 2021 року в справі 140/1636/21 було відмовлено у відкритті провадження за Касаційною скаргою”.

Варто додати, що апеляційне рішення від 5-го серпня 2021 року ДП Шахта №10 виграла стосовно цієї ж закупівлі, але за іншими позовними вимогами до Держаудитслужби.

У апеляційному рішенні йдеться, що станом на 21.02.2020 існувала нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливили дотримання замовником строків для проведення тендеру.

“Заслухавши на засіданні 21.02.2020 доповідь головного енергетика щодо обґрунтованості підстав для застосування переговорної процедури, Тендерним комітетом Замовника дані підстави були визнані вагомими та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю за результатами проведення переговорів з ТзОВ «ЕНСОЛ УКРАЇНА».

Суду не надано доказів, що встановлені в ході моніторингу процедури закупівлі порушення призвели до негативних наслідків, як-от нецільове використання бюджетних коштів, спричинення збитків бюджету держави. “, – вказано в рішенні.

Переглянути рішення можна за посиланням.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

16 Квітня, Вівторок