“Мінімалка” і тарифи на Волині: чи є виправданим ріст цін у міжміських маршрутках ?

Цей запис опубліковано більш як рік тому
13:53 | 1.02.2017 / Рубрика: Новини / Позначка: , , / 1 коментар

Жителі регіону ще не встигли отримати обіцяних мінімальних заробітних плат у розмірі 3200 гривень, як уже їх “порадували” новими тарифами на міжміські та приміські маршрути. Журналісти інтернет-видання “БУГ” спробували  вияснити основні об’єктивні причини підвищення вартості проїзду.

Інтернет-видання “БУГ” повідомляло, що з початку 2017-го року вартість проїзду до Луцька зросла на 21 гривню, до Києва – на 65 гривень. Якщо раніше доїхати до Луцька можна було за 49,60 гривень, то з 31-го грудня 2016-го року вже за 70,96 гривень. Вартість проїзду до Володимир-Волинського тепер становить, залежно від автобуса, 12,40 гривень або 13,40 гривень. Ціна на проїзд до Ковеля зросла з 34,05 гривень до 44,71 гривень. Плата за проїзд до Любомля відтепер становить 39,88 гривень, до Іванич – 13,40 гривень.

Зростання тарифів особливо хвилює громадян, для яких маршрутка є єдиним транспортним засобом, що дозволяє добратися до міста. Найбільше фінансове навантаження несуть саме мешканці сіл, які щоденно їдуть на роботу в місто. Передбачувано, що сім’я з двох осіб, які добираються в Нововолинськ з певних населених пунктів (проїзд з села Кречів Іваничівського району до Нововолинська становить 11 гривень) витрачають в середньому щомісячно 1000 гривень, а якщо двоє дітей навчаються в місті, то ця сума, звісно, зросте приблизно в два рази.

Аргумент перевізників щодо нових розцінок: підвищення мінімальної заробітної плати у 2017 році до 3200 гривень. Тарифи потрібно встановити у відповідності до економічної ситуації. Водночас бабусі з далеких сіл, котрі для того, щоб прожити до пенсії, вже не їдуть до міста, щоб продати літр молока, тому що проїзд “забирає” вторговані гроші.

На сьогодні немає підстав підвищувати ціни на проїзд – про це журналістам після засідання Кабміну сказав віце-прем’єр-міністр Павло Розенко.

“У перевізників немає ніяких підстав піднімати ціни на проїзд у громадському транспорті. Знайдуться деякі покидьки, які хочуть на цій ситуації нажитися і заробити зайве. Для цього в кожній області є відповідні групи, які повинні відслідковувати, щоб законодавство про зарплати і тарифна політика були виконані.

Я сьогодні маю інформацію, що в абсолютній більшості міст і сіл ніяких підвищень цін на транспорт не відбувається. Окремі випадки є, ми знаємо про такі випадки в Київській області. Я знаю реакцію нового голови обладміністрації, сподіваюся, вживуть заходів та ціни повернуть. Ніяких підстав для підвищення цін немає”, – заявив віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко за результатами засідання міжвідомчої робочої групи із забезпечення підвищення мінімальної зарплати, повідомляє 112.ua 

Розенко також  назвав ситуацію з підвищенням тарифів шахрайством та бажанням “ділків” нажитися на простих людях.

Відповідно до законодавства, повноваження у сфері пасажирських перевезень делеговані обласним державним адміністраціям. Проте у березні 2015 року Кабінет мініст­рів України скасував державне і муніципальне регулювання тарифів на пасажирські перевезення. Була вилучена норма про те, що обласні державні адміністрації та виконавчі органи міськрад встановлюють тарифи на перевезення в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.

“Обласна державна адміністрація на сьогоднішній день не погоджує тарифи перевезення. Чим мотивують перевізники підвищення тарифів? Вони роблять розрахунок – це документ, у який включаються всі чинники, які формують тариф: це і вартість запчастин, заробітна плата, паливо. Згідно цього розрахунку вони встановлюють ціну.

Наші перевізники обгрунтовують підняття тарифів тим, що їм вже давно не вигідно їздити за попередніми цінами. Вони зважають також на економічну ситуацію, тому ціна на сьогоднішній день навіть менша за їхні розрахунки. В АТП мотивують в основному тим, що дорогі запчастини, зросла вартість автобусів. У підприємців інша мотивація – вони говорять, що зарплата, яку треба нараховувати водію, піднялася, часто враховують невелику кількість пасажирів на маршруті.

Ми не втручаємося в господарську діяльність перевізників. Є натомість контрольні органи, які виконують цю функцію. Якщо підприємець вказує невиправдану ціну на перевезення тощо, ним займається відділ Державної служби боротьби з економічними злочинами, працівники якого мають право проводити перевірки. Антимонопольний комітет може також перевірити, чи немає змови по підняттю цін”, – прокоментував ситуацію директор департаменту інфраструктури та туризму Волинської ОДА Іван Мирка.

Пасажири ж впевнені: коли перевізники ставлять ставку на зростання мінімальної заробітної плати, то цим питанням мали б зайнятися правоохоронні органи і з’ясувати, які зарплати реально отримують водії маршруток. І чи багато водіїв знайдеться, котрі виявляли бажання працювати на мінімальну платню, враховуючи, що в минулому році  з 3 січня по квітень “мінімалка” становила 1378 гривень, з травня по листопад – 1450 гривень, з грудня – 1600 гривень.

Обов’язком перевізника є також попереднє інформування про підвищення ціни на проїзд споживачів своїх послуг шляхом розміщенням у різний спосіб оголошень: у транспортних засобах, у ЗМІ. Але при теперішніх реаліях можна помітити, що про “тарифні сюрпризи” пасажири дізнаються від водіїв маршруток, коли дають гроші за проїзд.

До того ж паралельно з підняттям цін для зняття соціальної напруги не погано було б підвищувати якість послуг, щоб кожен пасажир міг отримати елементарний мінімум від перевізника і зрозуміти, що він платить більше, але перевезення стає комфортнішим.

Оскільки приватні підприємці самостійно формують ціну квитка, журналісти інтернет-видання “БУГ” продовжать спілкування з перевізниками. Які чинники впливають на ціноутворення  – читайте згодом на нашому сайті.

Вайбер
1 коментар
  1. Про комфорт можна говорити після безпеки руху. Але яка безпека коли автобус (таблички з назвою рейсу не помітив) у темну пору їде без габаритних вогнів (без будь-яких вогнів) ззаду. Хтось контролює випуск автобусів в рейс?

Додати коментар


Погляд

Нововолинськ має стати містом, дружнім до тварин
Скільки про це вже писали, а питання досі не вирішене. У Києві котів визнали частиною екосистеми, у Львові є комунальне підприємство “Лев”, а в Нововолинську при владі та ...

Новини

8 Серпня, Субота
18:17
На виїзді з Ковеля зіштовхнулись чотири автівки
17:32
На територію окупованого Криму тимчасово заборонили в’їзд і виїзд
16:28
На Іванищівщині священник судиться з громадою, аби поновитися на посаді
15:40
Як виглядають переповнені пляжі Світязя
15:36
Трьох журналістів «Настоящего времени», затриманих у Білорусі, депортували із країни: серед них двоє українців
14:53
Триває голосування за логотип та гасло Зимнівської ОТГ
13:41
У Нововолинську зареєстрували 258 випадків коронавірусу, з них активних хворих – 37
12:24
З 1 вересня мінімальну зарплату в Україні хочуть збільшити до 5 тисяч гривень
11:38
До батьківської хати атовця з Волині підкинули гранату
10:29
На Волині зафіксували 4 226 випадків коронавірусу
10:14
В Україні новий антирекорд за кількістю хворих на COVID-19: за добу зафіксували 1 489 випадків
09:08
Луцьк виключили з «червоної зони»
08:27
Ігор Палиця вважає першочерговим завданням своєї політсили «За Майбутнє» запуск економіки
07:12
Через спеку обмежили рух вантажівок на Волині
05:43
У Локачах п’яний водій хотів «порішати» з патрульними за 10 тисяч, проте заплатить менший штраф
03:47
Через українця в Іспанії довелося посадити літак: той відмовлявся надіти маску
01:35
У Горохові поліцейські знайшли у жителя району незаконну зброю 1
7 Серпня, П’ятниця
23:38
В Індії пасажирський літак з близько 200 людьми розбився під час приземлення 1
22:12
Красуня БУГу: фудфлористка та журналістка Тетяна Ізотова з Володимира-Волинського
21:07
8 серпня Узелков приїде до Нововолинська, щоб прочитати лекцію про схуднення і здорове харчування
Усі новини

Погода у Нововолинську та Володимирі