<

До реформування дорожньої галузі на Волині – нові підходи

Цей запис опубліковано більш як рік тому
20:53 | 19.06.2015 / Новини /
Перегляди
0
/ Коментарі відсутні

Таке завдання поставив голова обласної державної адміністрації Володимир Гунчик у рамках системної роботи, яку розпочато в області на виконання доручень Кабінету Міністрів України щодо реформування дорожньої галузі.

Повідомляє відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

Спочатку – реформи…

Під час наради, що відбулася у відеоселекторному режимі за участю керівників районів та міст, міських відділів ДАІ та відповідних дорожніх служб, порушували важливі, а подекуди й болючі питання. Йшлося не лише про об’єднання філій Волиньавтодору, але й за проблемні питання дорожньої інфраструктури та фінансування ремонтних робіт.

Оскільки цільової програми, в рамках якої можна було б вирішувати усі порушені завдання, немає, голова облдержадміністрації Володимир Гунчик запропонував напрацювати чіткий алгоритм дій. І перший крок – розпочати процес реорганізації облавтодору, не чекаючи рішень уряду. З цією метою необхідно створити робочу групу, яка проведе аудит у двох напрямках: інвентаризація майна, виробничих потужностей і людського ресурсу автодорів та інвентаризація доріг місцевого значення. Обов’язкова вимога – участь у цих процесах голів райдержадміністрацій та міських голів. Завдання, яке поставив перед ними Володимир Гунчик, – реально оцінити ситуацію, що склалася у районних та міських філіях, а відтак – вивчити потенційні можливості кожної та надати робочій групі свої пропозиції.

Вже до 15 липня результати аудиту мають бути готові.

– І рішення будуть прийматися жорсткі, – зауважив Володимир Петрович. –Має залишитися те, що дає результат, а ті автодори, які утворять мережу, мають охопити всю область.

Однак, при прийнятті остаточного рішення, на думку голови облдержадміністрації, будуть враховуватись й бажання керівників районів та міст взяти на себе таку відповідальність, аби на території району чи міста знаходилась організація, яка буде обслуговувати дорожню інфраструктуру кількох районів.

 Реформи без грошей бути не може

Стосовно фінансування ремонтних робіт на дорожніх артеріях краю, то в області відповідне рішення прийнято – за результатами перевиконання обласного бюджету за перше півріччя планується виділити 10 млн грн. на ці цілі. Однак – за умови співфінансування з районних, міських та сільських бюджетів за формулою «50/50». Тому ще одне не менш важливе доручення керівникам районів та міст – активізувати відповідну роботу з головами сільських та селищних рад і подати переліки щодо ремонту автодоріг загального користування місцевого значення на умовах співфінансування з обласного бюджету.

Як повідомив директор департаменту інфраструктури та туризму облдержадміністрації Іван Мирка, наразі не всі райони та міста подали зазначені переліки пропозицій. Для прикладу, Любешівський, Любомльський та Шацький райони не виконали завдання, аргументуючи неспроможністю місцевих бюджетів долучатись до співфінансування об’єктів з будівництва та ремонту доріг. А такі райони, як Ратнівський та Рожищенський подали пропозиції, в яких ні копійки не планується виділити з місцевих бюджетів, розраховуючи лише на допомогу області. Натомість Володимир-Волинський, Горохівський, Іваничівський, Ківерцівський, Ковельський, Локачинський, Луцький, Маневицький, Турійський, Старовижівський  райони планують виділити на ці цілі кошти з місцевих бюджетів на загальну суму близько 5 мільйонів гривень.

Позиція голови облдержадміністрації у цих питаннях чітка – як система управління дорожньою інфраструктурою в області, так і фінансування будівельних та ремонтних робіт повинна бути трьохступеневою: село, район, область.

– Громада не повинна залишатися наодинці з проблемами, підкреслив Володимир Петрович. –  Однак й обласна влада не зобов’язана вирішувати всі проблеми місцевого значення у той час, коли очікуване перевиконання місцевих бюджетів становить 181 млн грн, а обласного – уп’ятеро менше. І тільки консолідовані зусилля та спільне вирішення питань  дадуть очікуваний результат та змогу наблизити стан українських доріг до європейських стандартів.

Про болюче…

Досі невирішеним питанням залишається рух автомобільними дорогами  області великовагових транспортних засобів із значним перевищенням  законодавчо визначених вагових параметрів та без отримання відповідних дозволів на виконання таких перевезень. За інформацією начальника управління Укртрансінспекції в області Володимира Степанова, це призводить до значного руйнування дорожнього полотна, грубого порушення вимог безпеки автомобільних перевезень та ненадходження коштів до Держбюджету за оформлення дозвільних документів. Адже згідно з вимогами Правил дорожнього руху, дозволена максимальна маса транспортного засобу з вантажем не повинна перевищувати 40 тонн, а фактично здійснюються перевезення транспортними засобами, максимальна маса яких сягає до 60 тонн, а в поодиноких випадках даний показник сягає позначки 70 тонн, що вкрай негативно впливає на стан автомобільних доріг в області.

Незадовільний стан доріг часто є причиною відмов перевізників від обслуговування маршрутів через постійні поломки транспортних засобів та скарги пасажирів, які своєчасно не можуть доїхати в той чи інший населений пункт. Тому, на думку Володимира Степанова, для збереження дорожнього покриття та підвищення рівня безпеки учасників дорожнього руху необхідно забезпечити цілодобову роботу з перевірки габаритно-вагового контролю транспортних засобів.

Голова облдержадміністрації підтримав таку позицію та дав доручення утворити відповідні контрольні групи, аби здійснювати моніторинг руху важковагового транспорту, що перевозить вантажі, які перевищують норму. Перший заступник голови облдержадміністрації Сергій Кудрявцев запропонував залучити до цієї діяльності активну громадськість, зважаючи на результативні та позитивні приклади такої роботи.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

28 Березня, Четвер