Чорна діра в центрі Чумацького Шляху виявилася значно ближчою Землі, ніж вважалося раніше

04:29 | 30.11.2020 / Рубрика: Новини / Позначка: , , , , / Прокоментуй!

Радіоджерело Стрілець А (Sagittarius A) в центрі нашої галактики, яке вважають надмасивною чорною дірою, виявилося значно ближчим до Землі, а сама планета обертається швидше, ніж вважалося раніше. Усе це вдалося з’ясувати завдяки японським науковцям, які створили найточнішу карту галактики.

Протягом 15 років японський проєкт VERA збирав дані з телескопів, розташованих по всій Японії, й об’єднував їх з інформацією, отриманою іншими засобами. Завдяки цьому вдалося створити детальнішу мапу Чумацького Шляху, – інформує hromadske.

Так, учені змогли визначити місце розташування та швидкість руху приблизно 99 точок у галактиці. Завдяки цьому вони вирахували, що надмасивна чорна діра Стрілець А насправді розташована на відстані 25,8 тисячі світлових років від Землі, тобто майже на дві тисячі світлових років ближче, ніж ми раніше вважали.

Варто зазначити, що цього року за відкриття «супермасивного компактного об’єкта» (Стрілець A) в центрі Чумацького Шляху двоє науковців — Райнгард Ґензель та Андреа Ґез – отримали Нобелівську премію з фізики. Проте критики зазначають, що вони фактично не довели що Стрілець A є чорною дірою, оскільки не довели наявність горизонту подій у цього об’єкта.

Також нова модель галактики показала, що наша планета обертається зі швидкістю 227 кілометрів за секунду, тоді як раніше науковці говорили про 220 кілометрів за секунду.

Більш того, виявилося, що Земля рухається до чорної діри швидше, ніж вважали вчені. Вважалося, що наша планета обертається навколо центру галактики зі швидкістю 220 кілометрів на секунду. Але виявилося, що ця швидкість складає 227 кілометрів на секунду.

Та на цьому команда дослідників не збирається зупинятись. Вони сподіваються підвищити точність своєї моделі, збільшивши кількість точок, з яких збирають дані. Зробити це планують шляхом розширення проєкту до східноазіатської мережі VLBI та збору даних із більшої кількості радіотелескопів, розташованих у Японії, Кореї та Китаї.

Вайбер