Астрономи виявили екзопланету неподалік від Сонця

01:31 | 10.04.2020 / Новини / , /
/ 1 коментар

Астрономи в Обсерваторії Калар Альто в Іспанії, виявили екзопланету класу суперземель, яка знаходиться в системі подвійної зірки Gliese 338.

Орбіта планети обертається по внутрішньому краю населеної зони, а сама планета Gliese 338Bb набагато масивніше Землі, відзначають автори відкриття, – передає НВ.

Gliese 338 — це широка подвійна система, розташована приблизно в 20,7 світлових років від Землі. Зоряній системі більше мільярда років, і вона складається з двох схожих зірок типу M0: Gliese 338A (також відома як GJ338A або HD 79 210) і Gliese 338B (GJ 338B або HD 79 211). Зірки складають від 64 до 69% маси Сонця. Прогнозована відстань між ними становить близько 109 а. о.

Команда астрономів на чолі з доктором Естер Гонсалес-Альварес з Centro de Astrobiología досліджувала присутність малих планет на вузьких орбітах навколо Gliese 338A і B, використовуючи метод спектроскопічної променевої швидкості. Вони проаналізували дані по радіальній швидкості від спектрографа CARMENES, а також фотометрію наземного телескопа з обсерваторій Лас-Кумбре і Сьєрра-Невада.

Відкрита ними планета обертається навколо меншого члена системи, Gliese 338B, один раз кожні 24,45 дня на відстані 0,14 а.о. Інопланетний світ, який назвали Gliese 338Bb (GJ 338B або HD 79211b), має масу, що в 10,3 рази перевищує масу Землі.

“Gliese 338Bb — одна з найменш масивних планет, коли-небудь виявлених в одній зірці подвійної системи відносно невеликого поділу. Gliese 338Bb лежить всередині внутрішнього кордону населеної зони навколо своєї батьківської зірки”, — говорять доктор Гонсалес-Альварес і її колеги.

За їхніми оцінками, температура планети становить від 27 до 117 градусів за Цельсієм. Якби Gliese 338Bb була трохи ближче до своєї зірки, то на її поверхні вже неможлива була б наявність рідкої води.

За останні роки вчені знайшли більше 4000 екзопланет і продовжують їх шукати.

один коментар