Астрономи вперше в історії знайшли галактику одразу з трьома чорними дірами в центрі

01:25 | 23.11.2019 / Новини / /

На їхню думку, це перше в історії відкриття одночасного злиття одразу трьох галактик. Кожна з цих чорних дір має масу, яка в 90 мільйонів разів більша, ніж у нашого Сонця.

Вчені виявили одразу три супермасивні чорні діри, які лежать одна біля одної в галактиці під назвою NHC 6240. Вона розташована за 300 мільйонів світлових років від нас, – інформує УНІАН.

За словами астрономів, відкриття проливає нове світло на те, як найбільші галактики у Всесвіті були сформовані. Як пише Newsweek, вчені вважають, що найбільші галактики з сотнями мільярдів зірок мають супермасивну чорну діру в центрі.

Такі важкі об’єкти мають масу в сотні мільйонів разів більшу, ніж наше Сонце. NHC 6240 незвична галактика через свою нестандартну форму. Вчені тривалий час вважали, що вона була сформована в результаті зіткнення двох менших утворень, а тому містить дві чорні діри в ядрі. Однак, останні спостереження виявили неочікуване.

«Завдяки нашим спостереженням з надзвичайно високою просторовою роздільною здатністю ми змогли показати, що галактична система NGC 6240 містить не дві, як раніше вважалося, а три супермасивні чорні діри в центрі», – сказав головний автор дослідження з Університету Геттінгена Вольфрам Воллачний.

Астрономи кажуть, що кожна з цих чорних дір має масу, яка в 90 мільйонів разів більша, ніж у нашого Сонця. Всі вони розміщені в регіоні з діаметром менш ніж 3 тисячі світлових років.

«До цього часу така концентрація супермасивних чорних дір ніколи не спостерігалася у Всесвіті. Даний випадок дає докази можливості процесу одночасного злиття трьох галактик разом з їхніми чорними дірами в центрі», – сказав інший співавтор дослідження Петер Вейльбахер з Інституту астрофізики в Потсдамі.

Фото: ESA/Hubble & NASA