<

3,5 гривні за 100 км пробігу стає реальністю

Цей запис опубліковано більш як рік тому
12:20 | 29.12.2014 / Новини / , , , /
Перегляди
26
/ Коментарі відсутні

На вітчизняних дорогах з кожним роком з’являються автомобілі з електродвигунами. Ба, навіть «заправки» для такого транспорту почали споруджувати. Більш поширеними є так звані гібриди – автівки з двома двигунами: електричним і традиційним «на бензині». Другий працює лише в перші хвилини роботи, аби завести і розігнати автомобіль, а також – коли розрядиться батарея.

А от мешканець села Буцин Старовижівськогорайону (20 кілометрів від Ковеля) Григорій Кузьмук електромобіль виготовив власними руками, за кілька місяців переобладнавши свій мінівен «Пежо-Експерт» , – пишуть Волинські Новини

«Люди цікавляться електромобілем, часто запитують, а як це, а як те, – розповідає Григорій. – Буду переобладнувати ще одне авто, щоправда уже не для себе. Але зараз ще чекаю потрібні комплектуючі. Ця справа потрохи набуває популярності. От хлопці, колеги мої, в Луцьку електричний автобус зробили».

Спочатку автолюбитель поставив свинцеві батареї до акумулятора. Але вони виявилися надто важкі – і довелося перейти на літієві. На старих батареях міг проїхати близько 70 кілометрів. Згодом перейшов на потужні. А нещодавно так зовсім замінив на такі, що можна долати відстані до 350 кілометрів без підзарядки.

«Тепер можу спокійно їздити до Луцька, або Рівного чи Львова, – хизується власник. – Зараз таке, щоб не вистачило запасу зарядки, не трапляється. Та й я розраховую свої можливості. Ось сьогодні їздив до Нововолинська витратив на це менше двох гривень. Аби я їхав на бензинові, а ще при теперішній ціні, то б довелося подумати, чи їхати автівкою, чи піти на автобус».

З’ясувалося, що у той час, коли більшості автомобілістів сто кілометрів шляху зараз коштує близько 150 гривень, для Григорія Кузьмука – лише три з половиною гривні.

LVRDxcUbmNA

Електромобіль, на відміну від звичних для нас автівок, не тільки економний, а й практично не потребує особливих деталей і великих коштів для ремонту.

«Він тільки їздить, а не ламається, — з посмішкою каже автоелектрик. — Час від часу по машині щось треба, звичайно, робити. Але це не порівняти зі звичайним транспортом. Адже в моторі – два підшипники, чотири щітки. А на зарядку автівки витрачаю 100–150 гривень в місяць, залежно від того, який кілометраж намотаю».

Усередині авто нічим не відрізняється від звичайного. Єдине, що з’явилося на панелі біля водія, — амперметр, який показує споживання струму. Лишилася механічна коробка передач, але в електромобілі відсутня педаль зчеплення. До того ж, авто з електродвигуном їде набагато тихіше, не має шкідливих вихлопів і при ремонті не обмаже мастилами, бо вони потрібні лише для коробки передач. Та й керування набагато простіше.

Ще однією перевагою є те, що взимку авто заводиться, як то кажуть, без проблем. В салоні в холодну пору року досить тепло та й спокійно, адже зайвого шуму такий транспорт не створює.

Григорій впевнений, що за автомобілями на електриці – майбутнє. Адже жоден двигун не зрівняється з електричним ні за потужністю, ні за економією, плюс – екологічна складова. На запитання, чи вигідно у такий спосіб переобладнвати громадський транспорт, автолюбитель відповів: «Безумовно». І переконаний, через кілька років подібні технології стануть використовувати. Єдиний нюанс: батареї поки коштують досить дорого. Хоча це – питання часу, бо з кожним роком вони стають дешевшими, легшими і потужнішими.

«За кілька років вартість батареї для громадського транспорту однозначно окупиться, – стверджує співрозмовник. – Але це дорого, тому люди надають перевагу жити в кредит. Тобто ми кожного разу викидаємо гроші на заправку та ремонти, але один поштовхом за все це заплатити, а потім їздити майже безкоштовно, ми не хочемо».

Ми попросили підрахувати, в скільки обійдеться переобладнання звичайного авто в електричне. На що Григорій відповів:

«Основна вартість переобладнання електромобіля – це батарея. Зараз вони є різні. Мінімальна батарея повинна бути десь 5–7 кВт потужності. Кіловат батареї коштує в районі 400–500 доларів. Тай потреби в людей різні. Наприклад, якщо я живу в місті, а за містом працюю, то вистачить батареї на 20 кілометрів. Заїхав вранці на роботу, поставив на зарядку і приїхав ввечері назад. На таку відстань переобладнати відносно недорого. Для 200 кілометрів проїзду – більша вартість, для 300 – ще більша. В середньому, щоб переобладнати електромобіль потрібно 7–8 тисяч доларів».

До речі, одним автомобілем у Григорія справа не завершилась. У господарстві є квадроцикл, в якому електрик теж встановив електричний двигун. Це транспорт переважно дружини – ним вона швидко може дістатися до магазину чи школи. Хоча Вікторія інколи водить і електромобіль. Діти автомайстра теж бавляться по-особливому: дати фору сусідським дітлахам вони з легкістю можуть на електровелосипеді.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

19 Квітня, П’ятниця