<

Уявіть, що буде, якщо ми завтра випустимо марку з путіним, – керівник «Укрпошти» про ажіотаж навколо марки з кораблем

Цей запис опубліковано більш як рік тому
16:13 | 25.04.2022 / Інтерв'ю / , /
Перегляди
119
/ Коментарі відсутні

2-го квітня увага всіх філателістів світу була прикута до «Укрпошти». Саме на цей день компанія запланувала відкриття свого нового інтернет-магазину, де пообіцяла продати ще 100 000 вже відомої на весь світ марки з «російським воєнним кораблем».

Але планам не судилося збутися. Чому «Укрпошта» призупинила продаж цієї марки і що може бути зображено на наступній, розповів Forbes генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.

Чому «Укрпошта» не змогла відкрити вільний продаж марки у п’ятницю, 22-го квітня, як ви перед цим обіцяли?

На жаль, 22-го квітня ми зіткнулися, мабуть, із найпотужнішою DDoS-атакою за весь час роботи компанії. Зрозуміло, з якого боку.

З якого?

Моє припущення треба ще звичайно довести, але я думаю деякій країні не сподобалася наша марка. Двох збігів не буває. У день запуску вже була одна DDoS-атака, але нам її вдалося успішно відбити. Сьогодні була ще більша. Ми й досі розгрібаємо її наслідки. Поступово піднімаємо системи. Дуже сподіваємось, що вийдемо з неї сильнішими, поставимо нові заслони.

Чи є інформація, скільки було відвідувачів на піку?

У першу хвилину після анонсу нового сайту було понад 20 000 відвідувачів. Після цього розпочалася атака. Думаю, що через неї не вдалося збільшити це число.

Є докази, що це була саме DDoS-атака чи сайт ліг через те, що багато людей вирішили купити марку?

Атакували не лише сайт інтернет-магазину. Атакували усі системи «Укрпошти». Ми мали навіть складнощі з виплатою зарплати працівникам «Укрпошти». Інтернет-магазин – це лише обличчя. Тому я думаю, що ми зіткнулися все ж таки з DDoS-атакою.

Хто робив новий інтернет-магазин для «Укрпошти»?

Ми самостійно його створили за кілька місяців. Ми розпочали цю роботу ще до війни. Наразі довелося прискоритися. Не все виходить, але намагаємось.

Чи не вважаєте рішення створити інтернет-магазин власними силами помилкою? Можливо, варто було співпрацювати з тією самою Мінцифрою чи оголосити тендер на створення магазину, щоб залучити для цього спеціалізовані компанії?

Інтернет-магазин – це обличчя «Укрпошти». Дуже важливо розуміти, що стоїть за ним. Тому ми не передали це сторонній компанії. З іншого боку, марки – це дуже специфічний продукт. Це не ковбаса. Марки мають номінал, валюту, вони переоцінюються тощо. Тож вирішили зробити самі. Я не вважаю, що це була помилка. Але нам не вистачило трохи часу, щоб доробити його.

Чому «Укрпошта» не була готова до DDoS-атаки? Чи вона була до неї готова?

Враховуючи скільки таких атак ми відбивали до війни і під час війни, я не вважаю, що ми не були готові до DDoS-атаки. Але є атаки, до яких дійсно дуже складно приготуватися. Останні цифри, які я бачив це 50 Гб/с Це досить серйозні цифри. Отже, наступного разу краще готуватимемося до таких атак. Хоча ми й так готуємось, але знаходять можливості.

У нас зараз багато ідей щодо того, як покращити захист наших систем загалом та інтернет-магазину зокрема. Ми до цього багато креативили. Думаю, ще більше креативитимемо після цього. Розуміємо, що чим популярнішою стає компанія, чим популярнішим стає наш продукт, тим серйознішими можуть бути атаки. Уявіть, що буде з нашим інтернет-магазином, якщо ми завтра випустимо марку з Путіним? У такому разі нам треба бути готовим до будь-якої атаки. Цього дня буде величезна атака на систему «Укрпошти».

Наскільки справедливим ви вважаєте скасування замовлень на марку у старому інтернет-магазині?

На жаль, в реальному житті і в офлайн, і онлайн люди часто йдуть на різні хитрощі, щоб купити марку нечесно. Що я тільки не бачив на Майдані Незалежності біля Головпоштамту, коли там продавалася марка і там була велика черга, щоб її купити. І каруселі, і перевдягання курток.

Крім того, ми розіслали тим клієнтам, які зробили замовлення у старому інтернет-магазині та яким ми відмінили їх замовлення, посилання на новий інтернет-магазин за годину до його публічного анонсу. Ми розіслали 18 000 мейлів. Але звідки в першу хвилину з’явилося понад 20 000 користувачів? Тому що люди секретно поділилися цим посиланням зі своїми друзями. Ну як можна з цим боротися? Зрозуміло, що можна робити складні системи із подвійною верифікацією людей. Але ми сподівалися на свідомість людей.

Чому Укрпошта не хоче додрукувати тираж марки?

По-перше, є правила випуску марок перед випуском анонсується його тираж. По-друге, я наводжу приклад. Чому Ferrari не робить додаткових серій своїх автомобілів? На Ferrari черга у п’ять років. Чому Hermes не випускає додаткової кількості сумок?

Ferrari і Hermes випускаються не в країнах, що воюють.

Давайте інший приклад. Якщо ви випустите один мільйон книг у подарунковому варіанті і його розкуплять, ви ж не друкуватимете ще мільйон. У такому разі покупці з першого мільйона вважатимуть себе ошуканими. Коли випускаються підлобні книжки, створюється ажіотаж.

Але в такому разі обдуреними можуть порахувати себе ті, хто стояв у черзі біля Головпоштамту та спостерігали як інші люди купували марку за допомогою згаданої вами каруселі.

Добре. Уявімо, що ми завтра додрукуємо ще мільйон цієї марки. Що відчуватиме ті люди, хто стояв по сім годин у черзі біля Головпоштамту?

Щоб погасити попит на цю марку, ми в п’ятницю, 22 квітня, анонсували додатковий випуск цієї марки, але її не можна буде використовувати для оплати пересилки.

Але це вже не класична марка, а просто якийсь малюнок із російським кораблем.

Ні. Давайте будемо послідовними. Якщо всі зараз кричать, що не треба звертати уваги на правила філателії, що марку можна друкувати як туалетний папір рулонами, то можна і надрукувати марку, якою не можна скористатися як засобом оплати пересилання. Тим більше, що більшість стверджує, що залишить її собі на згадку як частину історії. Так що тут ми знайшли, я вважаю, добрий компроміс – як не порушити правила випуску марок та піти на зустріч людям.

А що робити в цій ситуації тим військовим, які воюють на передовій? Вони не мають часу сидіти на сайті інтернет-магазину в спробах купити марку.

Ми відклали 50 000 марок для мешканців тимчасово окупованих територій. Вони не продаватимуться, поки ми не звільнимо ці території.

Скільки залишилось непроданих марок?

До п’ятниці, 22 квітня, ми продали приблизно 750 000 марок. 22 квітня ми виставили до інтернет-магазину ще 100 000. На вечір 22 квітня продано 60 000 марок. Коли інтернет-магазин запрацює, люди зможуть купити 40 000 марок, що залишилися.

Ви ж казали, що розіслали 18 тисяч мейлів. Як вдалося продати 60 тисяч марок?

Дивіться, марки не продаються поштучно. Вони продаються листами, у яких надруковано по шість марок. 22-го квітня було зроблено 9000 замовлень по одному аркушу, в якому шість марок. Тому продано приблизно 60000 марок. Таким чином, ми можемо продати ще 7000 аркушів, тобто обслужити ще близько 7000 замовлень в інтернет-магазині.

Куди підуть решта 100 000 марок?

Частина піде на наші зобов’язання перед філателістами, у яких є філателістичні абоненти, за якими вони отримують усі марки, що випускаються нами. Крім того, частина марок піде в рамках наших зобов’язань у всі пошти світу за традицією Світового поштового союзу. Ще частина піде у музейний фонд. І також частина використовуватиметься для подарунків офіційним делегаціям. Наприклад, у четвер, 21-го квітня, прем’єр-міністр Денис Шмигаль подарував марку президентові США Джо Байдену.

Крім того, частину марок ми зарезервували для працівників Укрпошти. Наприклад, якщо у штатному розкладі відділення вказано 12 осіб, то відділення отримає 12 марок.

Чи були якісь зловживання з боку працівників «Укрпошти» під час продажу чи перепродажу марки?

Ні. Мені про це невідомо. Ми відкрита компанія. Якщо ви знаєте про такі випадки, пишіть заяви до поліції. Ми із задоволенням співпрацюватимемо, якщо десь щось не так. Поки що всі кричать, але ніхто не написав заяви в поліцію.

Скільки «Укрпошта» заробить на цій марці?

Після всіх витрат у нас залишиться, гадаю, десь $1 млн.

За вашою оцінкою, який у світі попит на марку?

Складно сказати. Треба розуміти, що ті ж ціни на eBay – це ціни, за якими продавці хочуть продати марки, але не факт, що вони продаються за такими цінами насправді. До речі, 22-го квітня наша марка продалася на аукціоні Prozorro за 5 млн грн.

Відомо, хто саме купив цю марку?

Купив якийсь Луїс Перес. Ми не знаємо, хто це. Ми чекаємо, коли покупець перерахує кошти. Між іншим, тут виникає інше питання – чи відбувся цей аукціон, якби ми вирішили додрукувати тираж марки?

Це найдорожчий перепродаж цієї марки із кораблем у світі станом на 22-го квітня?

На 22-го квітня це найдорожчий перепродаж.

Наскільки Ви підтримуєте практику проведення таких аукціонів?

Я вважаю, що все, що приносить щось хороше, має підтримуватися. Я, звичайно, не радий, якщо хтось спекулює. Але якщо люди, які виставляють на продаж нашу марку на eBay та OLX, виконають свої обіцянки перерахувати частину коштів ЗСУ, то це теж буде добре. Правда ж? Але навіть якщо вони не виконають своїх обіцянок або вони взагалі не давали таких обіцянок, то їхні сім’ї все одно отримають додатковий дохід у цей важкий воєнний час. Це також не погано.

Чи проводитимуться ще такі аукціони?

Ми маємо гарну ідею. У нас є конверт, підписаний Головнокомандувачем Збройних Сил України, генералом Валерієм Залужним. Ми думаємо провести аукціон, на якому продати цей конверт та всі виручені кошти перерахувати ЗСУ.

До речі, президент Володимир Зеленський купив марку?

Він фотографувався із новою маркою. Він опублікував це фото. Після цього вона стала ще популярнішою.

Чи купували марку із рф чи білорусі?

Вони не можуть цього зробити, тому що, по-перше, між нашими країнами немає поштового обміну, тому ми не можемо відправити туди марку. По-друге, покупці цих країн не можуть надіслати нам платіж.

Хто вигадав ідею для марки? Автор отримав гонорар?

Звісно. У нас є договір із автором малюнка. Малюнок на марці був обраний народним голосуванням. Спочатку ми мали близько 500 варіантів малюнка для марки, які нам надіслали на цю тему. Із них ми вибрали 50. Ці 50 варіантів ми виставили на онлайн-голосування. Із них люди вибрали саме той малюнок, який можна побачити на марці. Автор малюнка – художник Борис Грох, який до 2014 року мешкав у Криму, а після окупації переїхав до Львова. Дуже символічний малюнок у нього вийшов.

Далі з ним плануєте співпрацювати?

Я думаю, що йому сподобалося співпрацювати з нами. До цього він не був таким популярним.

Вже вирішено, які малюнки будуть на наступних марках «Укрпошти», присвячені війні росії проти України?

Я знаю, що люди чекають на нову марку. Ми демократична країна та демократична компанія. Тому ми закриваємо поточну серію маркою «Русський воєнний корабель… всьо!», яку випустили 22-го квітня. На цій марці немає корабля, оскільки ми таким чином надсилаємо меседж, що цьому кораблю «всьо», він зі статусу корабля перейшов у субмарину.

Далі ми запитаємо людей, яку марку вони хочуть бачити наступною. Наступного тижня ми оголосимо голосування. Хтось хоче марку з Путіним, щоб бажання збулося пророцтво за аналогією з маркою з кораблем. Але яким треба запланувати тираж такої марки, якщо Путін наступного дня після її випуску помре? Мільярд?

А чи можна випустити з умовою, що якщо він помирає, то через тиждень випускаємо додатковий тираж у 100 млн?

Я думаю, що Всесвітня поштова спілка погодиться з такою умовою, з нашим рішенням додрукувати.

Я правильно розумію, що на народне голосування буде винесено марки з Кремлем, путіним, ще якісь варіанти?

Так. Насправді є ще кілька варіантів. Наприклад, малюнок, присвячений ЗСУ, малюнок із цуценям, яке розмінує міну, малюнок, присвячений волонтерам, малюнок «Доброго вечора, ми з України». Насправді, є багато тем, які заслуговують на те, щоб з’явиться на марках «Укрпошти». Яку виберуть, таку й випустимо.

«Укрпошта» також випустить іншу продукцію, де буде марка з кораблем?

Так, обов’язково, сподіваємося, що наступного тижня ми поставимо на продаж в онлайн-магазин светри, майки, можливо, магнітики.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *