Ангеліна Власюк: «SMM зараз є одним із найважливіших видів комунікації»

15:05 | 9.07.2018 / Рубрика: Інтерв'ю / 1 коментар

Модній професії SMMника не навчають в університетах. Але вимагає вона багатьох знань, умінь і навичок, каже Ангеліна Власюк, спеціалістка з просування сторінок брендів і компаній у соцмережах.

Двадцятирічна нововолинка уже рік мешкає у Львові і не лише практикує SMM, але й навчає його основам усіх охочих. Минулої неділі у хабі «CreativeStudio» вона провела шестигодинний інтенсив «SMM від А до Я». Ми скористалися нагодою і розпитали у неї про особливості цієї професії, – пише Слово Правди.

   – Ангеліно, спершу зорієнтуй наших читачів: що таке SMM і з чим його «їдять»?

– SMM – це маркетинг у  соціальних мережах, тобто просування бізнесу або бренду з допомогою соцмереж, найпопулярнішими з яких є Instagram та Facebook. Це те, що допомагає продавати ваш продукт, робити його ближчим до споживача. І навіть якщо у вас суто оффлайновий бізнес, він повинен бути представленим у соцмережі, адже більшість людей зараз не випускають з рук телефонів і активно користуються мобільним інтернетом. Без цих каналів комунікації традиційний маркетинг із просуванням тепер не може повноцінно справитися. Тому для кожного  бізнесу, як маленького, так і величезних компаній, SMMзараз є одним із найважливіших видів комунікації.

   – Як ти прийшла у цю професію? Де їй навчалася?

– У Нововолинську я отримувала освіту в електромеханічному коледжі за спеціальностями «обслуговування комп’ютерних систем і мереж» та «економіка підприємства». З другого курсу займалася волонтерством у різних сферах, від роботи в молодіжному ресурсному центрі «Нові крила» до численних українських фестивалів, літературних, мистецьких і музичних.  Якось волонтерила на «Бандерштаті», і мене взяли саме у відділ SMM – фотографувати для Instagram, робити пости. Згодом залучали і до інших проектів.

Поки я жила в Нововолинську, мала локальний розвиток, суто в межах області, на маленьких проектах. Старалася сама шукати інформацію, вдосконалюватися, бо було цікаво. Фотографувала для своєї сторінки в Instagram, вела книжковий блог, вправлялася у зйомці гарних «предметок». Завдяки цьому отримала на роботу в компанію «Rosa», яка займається товарами для творчості. Для них створювала контент у соцмереж. Це був гарний старт, бо працювала у відділі з маркетологами і багато чого у них навчилася. У Львові ж почала з того, що вела сторінки ресторанів, кав’ярень, інших закладів. Зараз маю й серйозніших клієнтів.

   – А чому вирішила  сама навчати інших?

– Тому що SMMом більшість прогресивних людей цікавиться, але мало хто знає, у чому ця робота полягає. Великі і маленькі бізнеси шукають SMMників і часто у них розчаровуються, адже не мають цілісного уявлення, що це за спеціаліст і якого ефекту від його роботи очікувати. Нерідко буває, що беруть на роботу людину з елементарними знаннями, а згодом розчаровуються повністю у цій сфері. Хоча SMM при вдалому застосуванні його інструментів може бути дуже корисним для бізнесу. Відтак, у лютому я запустила свій курс «Мамо, я SMMщик!» для тих, хто не має знань і досвіду роботи у цій сфері, але хоче вивести свій бізнес у соцмережі. Слухачі курсу були задоволені, серед них, до речі, знайшла й для себе помічниць. Відтоді намагаюся ділитися своїми знаннями, проводжу інтенсиви  в різних містах. І сама теж постійно навчаюся.

   – З чого складається робота SMMника? Які вміння потрібно опанувати?

– Багато хто думає, що головне у цій справі –  просто сфотографувати і запостити. Але найперше і найважливіше – це стратегія просування, яку треба розробити і розписати покроково по тижнях і місяцях, яким чином здійснюватиметься просування, які види контенту створюватимуться, хто ще повинен бути залучений (наприклад, професійний дизайнер, копірайтер, спеціаліст з таргетованої реклами тощо). Це великий обсяг роботи. Бо навіть зйомка фото може забрати від години до семи годин і більше.

Відтак, найперше, беручись за проект, треба розуміти, куди і для чого ми рухаємося. Треба забезпечити візуальне (фото чи відео) наповнення, текстові підводки, які ми пишемо, щоб водночас і зацікавити людей, і продати їм те, що потрібно. Далі вирішується питання реклами – чи це платне просування на Фейсбуці, чи співпраця з топ-блогерами, чи поєднання  і того, й іншого. Обов’язковий пункт роботи – аналіз і звітність. Якщо людина працює SMMником і не звертає увагу на показники, не аналізує їх і не пише звітів – значить, це поганий SMMник. Адже це саме той індикатор, який  показує, ефективною є твоя робота чи ні, чи приносить контент класний фідбек, чи не дуже. Аналізувати треба завжди і постійно. Бо SMMпередбачає чимало інструментів, які треба використовувати комплексно, і бажано бачити, як вони діють.

   – Які інструменти – must–have для SMMника? Без чого не можна обійтися?

– Програм і додатків є багато, але головний інструмент – наш мозок. Плюс креативний підхід. Маю  цілий список того, що мушу зробити, беручись за  проект, – від аналізу сторінки, його конкурентів, складання комунікаційної і візуальної стратегії, які тексти мають бути, з якими блогерами працюємо, хто наша цільова аудиторія. Загалом – до 20 пунктів. Тому всім, хто хоче навчитися основам SMM, пройти мінімальні курси, хоча б в Інтернеті, або спробувати себе на стажуванні. Бо щоб опанувати це все, потрібна практика. Загалом набір інструментів дуже великий, і бажано ними хоча б на мінімальному рівні вміти користуватися.

   – За якими показниками визначають, що SMMник працює успішно? Кількість «лайків» і людей, які підписалися на сторінку, яку просувають?

– Кожен бізнес має основну мету – отримати прибуток. «Лайки» не означають гроші. Підписники і перегляди приносять прибуток тільки в Youtube, але не у Фейсбуці чи Інстаграмі.  Усе залежить від якості контенту і продукту, який пропонує бренд. Якщо він недоброякісний, то жоден SMM, навіть найкрутіший, його не врятує. Натомість, якщо він класний, люди його залюбки купуватимуть. Показник роботи – те, скільки людей звернеться для того, щоб придбати ваш товар чи послугу. Пост може набрати тисячу лайків, але не привести жодного звернення. А може навпаки, сто – і з них 50 людей зацікавиться тим, що ви пропонуєте.

– З бізнесом зрозуміло. А наскільки часто, із твого досвіду, SMM використовують для просування особистих сторінок?

– Із цим запитом до мене почали звертатися кілька місяців тому. Власники чи СЕО великих компаній поряд із брендом, який представляють, хочуть розвивати свій особистий. Це також важливо. Бо люди люблять людей, а не речі. Тому краще сприймають бізнес, якщо знають його власника/керівника, особистість завжди  цікавіша, ніж підприємство чи товар.

   – Що зараз у тренді серед таких«особистих брендів»?

– Завжди в моді лайфстайлери – люди, які подорожують, отримують новий досвід і транслюють його в Інтернет. І роблять це гарно – з красивими фото, цікавими текстами. Вони для багатьох стають рольовою моделлю. Я ж надаю перевагу інфлюенсерам – людям, які спеціалізуються у певній сфері і діляться своїми знаннями. Це набагато корисніше і цікавіше, ніж просто блогери, які пишуть «про життя».

   – Те, на чому часто «паляться» SMMники – спілкування з користувачами у коментарях. Як ти радиш відповідати тим, хто залишає негативні відгуки чи пише неприємні речі?

– Це називається ком’юніті-менеджмент, коли ми стежимо за усіма зверненнями і коментарями, які є про нас в Інтернеті, і аналізуємо їх. Люди є різні, і кожен може сказати, що він думає, незважаючи на те, толерантно це чи ні. Негативні коментарі будуть завжди, бо всім не вгодиш. Томуалгоритм спілкування у цьому випадку раджу такий: треба прийняти цей конфлікт, подякувати за звернення, пообіцяти вжити заходи, аби це виправити, запропонувати якісь бонуси чи компенсацію.

   – Ти і сама займаєшся просуванням сторінок у соцмережах, і навчаєш цьому інших. А в чому плануєш розвиватися надалі?

– Працюючи з власниками різних бізнесів, часто ловлю себе на тому, що було б класно створити щось своє. Але зараз бум різноманітних стартапів, надзвичайно складно знайти свою нішу. Недавно мені прийшла ідея – створити планер для SMMника. Він уже в розробці, називається «CleverSMMPlanner». Це планувальник-щоденник, як для звичайних людей, але в ньому буде дуже багато підказок і додаткових матеріалів саме для SMMника, щотижневі і щомісячні чек-лісти, поради по стратегії. Аналогів йому практично немає. Сподіваюся, до осені він уже буде у друці.

1 коментар
  1. Двадцятирічна нововолинка? Можливо ви мали на увазі нововолинянка?

Додати коментар


Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Погляд

Про силу фейсбуку, батьківський бюджет, який йде на ремонт та меблі в садку, та чому про це треба мовчати…
Депутати, міська влада, мають право всюди говорити і звітуватися про те, що зроблено для садків, а батьки повинні мовчати! На жодній освітянській конференції чи в ЗМІ не ...

Новини

18 листопада, Неділя
20:14
Онкохворій мамі двох діток з Нововолинська потрібна допомога
19:27
Активісти з українським прапором із зображенням Ісуса: у Києві мітингують проти всиновлення для трансгендерів
18:11
У відділенні Любомльської лікарні зробили косметичний ремонт
17:43
Помер російський співак Євген Осін
16:19
У Києві авто на швидкості влетіло в стінку підземного переходу, водій загинув
15:21
По $500 з кожного. Оперативник з Одеси «кришував» наркобізнес
14:18
Доба в ООС: 16 обстрілів, один український військовий загинув
13:04
Державну допомогу отримують 44% українців — Мінсоцполітики
12:41
Азарт в законі: Кількість гральних закладів в Україні росте, як на дріжджах
11:31
Протести у Франції через здорожчання бензину: понад 200 постраждалих 3
10:26
Число загиблих у результаті пожеж в Каліфорнії досягло 76 осіб
09:17
У Празі пройшла багатотисячна акція протесту з вимогою відставки прем’єра Бабіша
08:32
На Закарпатті контрабандисти збили на смерть прикордонника
06:01
У Ковелі затримали нетверезого чоловіка, який вимагав називати його «гаспадіном» 1
05:17
Дослідили, що за рік новорічний олів’є подорожчав майже на 30%
03:54
Volkswagen планує масштабні інвестиції в електромобілі
01:04
Супрун розповіла про корисні властивості спецій
00:21
«Укрзалізниця» дозволила зберігати квитки в Apple Wallet
17 листопада, Субота
23:12
Королева Йорданії з’явилась на діловій зустрічі в костюмі української дизайнерки 1
22:43
У Києві в аеропорту затримали росіянина, який прив’язав до валізи георгіївську стрічку
Усі новини