<

Як працюватиме служба, що замінить колишню ДАІ

Цей запис опубліковано більш як рік тому
10:48 | 13.06.2017 / Статті /
Перегляди
1
/ Коментарі відсутні

30 нарядів – на 10 автомагістралях України, зокрема, на трасах Київ – Харків, Київ – Зборів, Луцьк – Ковель і Ягодин – Сарни. 12 червня в Україні запрацювали патрулі дорожньої патрульної поліції – альтернатива колишній Державтоінспекції (ДАІ). У Нацполіції переконують, що це – не повернення дебелих «сержантів Петренків», які влаштовуватимуть «засідки у кущах». Мовляв, це буде абсолютно нова служба, яка підпорядковуватиметься керівникові патрульної поліції. Натомість деякі експерти стверджують, що новий орган зі старими інструментами не зможе ефективно поліпшувати безпеку дорожнього руху.

У майбутньому стаціонарні пости перетворять на дорожні станції патрульної поліції. Там залучатимуть також дорожні служби чи ті, що реагують на надзвичайні ситуації. У Нацполіції переконані: це допоможе швидко й ефективно надавати допомогу й усувати наслідки ДТП. У дорожній поліції не буде колишніх співробітників ДАІ, а повноваження дорожніх патрульних не розширюватимуть.

«Ці автошляхи – трасу Київ – Харків, трасу Київ – Зборів, Луцьк – Ковель і Ягодин – ці траси будуть патрулюватися патрульними поліцейськими. Це патрульні поліцейські, які раніше працювали в містах. Патрульні поліцейські зупиняють транспортні засоби виключно на підставах, які передбачені законом про Національну поліцію» – про це повідомив на брифінгу у Києві заступник начальника департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

За його словами, автомобілі дорожніх поліцейських згодом обладнають новими пристроями для фіксації перевищення швидкості.

Білошицький наголосив, що це не будуть автофіксатори. За даними нових приладів, поліцейські зможуть зупиняти й притягувати порушників до відповідальності на місці. Поки що у поліції працюють над вибором моделі та сертифікації нових приладів.

Зараз за перевищення швидкості поліцейські можуть тільки насварити – Антонов

«Зараз ніяких технічних засобів вимірювання швидкості немає, патрульні можуть хіба що машину зупинити, сказати водієві: а-та-та, не роби так більше, не катайся так швидко. Він скаже: ну добре, не буду!» – сказав у коментарі Радіо Свобода редактор порталу DTP.Kiev.ua Влад Антонов.

«Тому потрібно вимірювати (швидкість – ред.), встановлювати спеціальні технічні засоби і запроваджувати досить високі штрафи, залежно від міри перевищення швидкості», – переконаний він. За даними Антонова, одним із головних факторів смертельної аварійності є значне перевищення швидкості: йдеться про навіть 25–30% випадків.

16 травня під Верховною Радою активісти закликали парламентарів боротися зі смертністю на дорогах. За їхніми словами, в Україні упродовж останніх двох років ніхто не контролює швидкість на дорогах, інфраструктуру будують за застарілими стандартами, а рівень користування ременями безпеки – катастрофічно низький.

Не завадять водіям і майбутні «дорожні станції», вважає Антонов. Він наводить приклад Житомирської траси, де рух досить інтенсивний. За його словами, у випадку ДТП рятувальні служби зазвичай їдуть із найближчого обласного центру – доїзд може зайняти до 40 хвилин. На думку редакора DTP.Kiev.ua, створення бази швидкої медичної допомоги та рятівних автомобілів безпосередньо на трасі могло б бути ефективним рішенням.

«Новий орган зі старими інструментами»

А от голова громадської організації «Правозахисна ініціатива» та аналітик експертної групи «Поліція під контролем» Михайло Каменєв вважає, що новий орган зі старими інструментами не зможе ефективно працювати. На його думку, дорожнім патрульним і далі ускладнюватиме роботу застарілий Адміністративний кодекс.

Кодекс України про адміністративні правопорушення – це документ 1974 року, призначений для інших цілей та іншої країни

«Кодекс України про адміністративні правопорушення – це документ 1974 року, призначений для інших цілей та іншої країни», – говорить експерт. Він вважає, що варто було б створити «кодекс про адміністративні провини», як це є у Європі. Тяжчі правопорушення варто віднести до Кримінального кодексу, говорить Каменєв.

Таким чином можна визначити повноваження правоохоронців залежно від тяжкості правопорушення, вважає експерт. На його думку, потрібні також гарантії для осіб, яких притягують до відповідальності, учасників провадження, прокурорів, поліції та інших.

А поки що патрульні і майбутні дорожні поліцейські не мають техніки, щоб фіксувати правопорушення у процесі руху авто, і не можуть довести його в суді.

«Навіть якщо поліція зафіксує проїзд під світлофором на червоне світло або перетин подвійної суцільної смуги, за чинних процедур у суді можна доволі просто всі ці обвинувачення відкинути», – стверджує Каменєв. До того ж, поліцейські в таких провадженнях не мають права на апеляцію.

Радіо Свобода поцікавилося думкою київських водіїв у чат-групі в соцмережі Telegram. Співрозмовники нарікають, що тепер на дорогах багато тих, хто перевищує швидкість, незважаючи на присутність патрульних, і частіше їздять напідпитку. Коментатори погоджуються, що ефективна дорожня поліція необхідна, однак сумніваються в якості втілення цієї ідеї. Побоюються також, що правоохоронці братимуть хабарі.

​Наразі Україна є одним із лідерів у Європі за кількістю дорожньо-транспортних пригод. Зокрема, протягом трьох днів (із 3 по 5 червня цього року) в Україні в таких пригодах загинули 36 людей.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *