<

ОСББ – бути чи не бути?

Цей запис опубліковано більш як рік тому
18:25 | 25.04.2016 / Статті /
Перегляди
33
/ 1 коментар

Тема ОСББ за останній період стала однією з найбільш обговорюваних серед українців. І не дивно. Зміни до законодавства багатьох лякають, адже мешканці багатоповерхівок не уявляють, як керувати своїми будинками після 1 липня. Наприклад, хто визначатиме розмір квартплат та чи реально буде мешканцям оплатити такі суми.

IA ZIK зібрала найбільш поширені питання читачів. Відповіді дала головний спеціаліст відділу супроводу ОСББ Львівської міської ради Оксана Калинець.

1. Як балансоутримувач збирається передавати ОСББ будинки, які не ремонтувалися у відповідні міжремонтні періоди?

Якщо співвласники багатоквартирного будинку прийняли рішення про створення ОСББ чи вирішили самостійно взяти свій будинок в управління, оформляється акт приймання-передачі житлового будинку. У цьому акті фіксується технічний стан будинку. В подальшому, при формуванні пропозицій до проекту міського бюджету м. Львова на відповідний рік чи при його уточненні, з одночасним зверненням співвласників враховуються потреба у коштах на виконання відповідних робіт.

2. Де можна взяти плани забудови території, у яких чітко визначена прибудинкова територія багатоповерхівки?

План земельної ділянки з нанесеними червоними лініями відповідно до Генерального плану розвитку міста можна замовити в одній з ліцензованих спеціалізованих землевпорядних організацій.

3. Хто буде визначати вартість послуг?

У випадку створення ОСББ у багатоквартирному будинку, керуючись ст.10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного житлового будинку», на загальних зборах самі мешканці визначають перелік та розмір внесків на утримання будинку та прибудинкової території (так звана квартплата).

У випадку самостійного обрання управляючої компанії, відповідно до ч. 2 ст.11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», вартість послуг визначається за згодою сторін та зазначається у договорі з управителем.

Якщо ж мешканці не обирають у встановлений законодавством термін форму управління, згідно з ч. 5 ст. 13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному житловому будинку», управління таким будинком буде здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах Львівською міською радою. Розмір внесків на утримання будинку та прибудинкової території буде встановлений за результатами конкурсного відбору управляючих компаній/управителів.

4. Пенсіонери і ті, хто має невисокі зарплати, чи спроможні будуть платити?

Нарахування субсидії та пільги на відшкодування витрат з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій зберігаються, згідно із ст. 22 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного житлового будинку» та Постановою КМУ №860 від 13.11.2013р. «Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи)».

Крім того, у місті розроблено кілька програм підтримки. Минулого року почала діяти програма «Теплий дім», яка доповнює державну програму. Так, ОСББ і ЖБК можуть взяти кредит на заходи з енергозбереження. 30% кредиту погашається з міського бюджету, 40% – з Держбюджету. Тому люди, які взяли цей кредит на утеплення будинку, отримають 70% відшкодування. Ще є програма «Сприяння створенню і забезпеченню функціонування об’єднання співвласників». Там передбачені навіть кошти на капремонти у будинках, які раніше були на обслуговуванні ЛКП, а тепер мають ОСББ.

5. Списки мешканців, інвентаризація будинків – готова база для шахраїв. Як не потрапити у халепу?

Інформацію про власників багатоквартирного будинку може отримати лише ініціативна група зі створення ОСББ, яка складається з власників житлових і нежитлових приміщень даного будинку. На сьогодні ми не зафіксували факту шахрайства щодо використання інформації про мешканців багатоквартирного будинку.

6. При нинішніх цінах, щоб нормально експлуатувати будинок, треба брати в управління кілька будинків. Система ОСББ добра у новозданому будинку, з нульовим терміном експлуатації…

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного житлового будинку», об’єднання, в першу чергу, створюється з метою забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків, а уже як похідна належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Крім того, вищевказаний закон передбачає можливість для власників квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках об’єднатися в одне ОСББ, при умові, що ці будинки мають спільну прибудинкову територію, елементи благоустрою чи обладнання, інженерну інфраструктуру.




один коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *