<

Кому і як будуть надаватися субсидії

Цей запис опубліковано більш як рік тому
14:29 | 19.10.2016 / Статті /
Перегляди
1
/ Коментарі відсутні

Субсидія – це безготівкова допомога для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

Про це повідомляє відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

Субсидії на опалювальний період призначатимуться у жовтні.

  • Розрахунок розміру субсидій на опалювальний період 2016-2017 рр. проводитиметься після початку опалювального періоду, який в Україні зазвичай починається після 1 жовтня.
  • Якщо комусь не вийшла субсидія на неопалювальний період, панікувати не варто. Таким родинам у жовтні буде здійснено автоматичний перерахунок на опалювальний період. Жодних додаткових документів подавати не потрібно, система здійснить перерахунок автоматично з урахуванням оплати за опалення – централізоване або індивідуальне.
  • Органи соціального захисту населення проводитимуть розрахунки на основі нових тарифів та інформації від надавачів послуг – тепло-, газо- та електропостачальних організацій. Інформація про розмір субсидії буде відображена у листопадових платіжках за оплату комунальних послуг.
  • На опалювальний період 2016-2017 рр. житлові субсидії видаватимуться на основі тих критеріїв, які діють на сьогодні. Тобто без врахування наявності депозитів і доходів від їх розміщення в банку, без будь-яких обмежень щодо наявності майна.
  • Житлова субсидія є безповоротною допомогою Уряду українським сім’ям у сплаті комунальних послуг і призначається на 12 місяців, а її розрахунок проводиться окремо на неопалювальний період і окремо на опалювальний. Повертати її не потрібно, навіть у разі продажу квартири, на яку була оформлена житлова субсидія. Наразі органи соціального захисту населення проводять розрахунки на неопалювальний період.

Субсидія надається на оплату фактично спожитих послуг

  • Безповоротна допомога Уряду – субсидія – це безготівкова допомога для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Якщо газ, тепло чи електроенергію не використано споживачами в межах соціального нормативу за підсумками опалювального періоду, то держава не може залишати на рахунках у монополістів кошти в повному обсязі, якщо послугу людям фактично не надано.
  • Зекономлені сім’ями на субсидіях кошти залишатимуться на рахунках людей лише в межах одного опалювального періоду. Якщо сім’я використає менше газу, ніж встановлено соціальним нормативом, зекономлені кошти будуть оформлювати у рахунок майбутніх платежів, в тому числі обов’язкової плати за комунальні послуги.
  • Відтак, вартість неспожитого газу у тепліші місяці опалювального періоду можна використати в разі перевищення норми у холодніший період. Наприклад, якщо сім’я у листопаді спожила на 100 кубів газу менше, ніж встановлено нормою, то цей обсяг газу вона може спожити у холодніші місяці, наприклад у січні.
  • Крім того, Уряд приступив до роботи над тим, щоб монетизувати залишки невикористаних субсидій після завершення нового опалювального сезону. Тобто, щоб зекономлена сума житлової субсидії перераховувалася споживачам, які вели енергоефективне домогосподарство, у вигляді грошової премії за енергоефективність.
  • Нагадаємо, через те, що соціальні нормативи споживання послуг, на які надається субсидія, не відповідали реальному споживанню послуг, в минулий опалювальний період (2015-2016рр.) на рахунок отримувачів субсидій утворилася сума невикористаних субсидій у розмірі понад 10 млрд грн. Через це Уряд був вимушений відкоригувати соціальний норматив, наблизивши його до реального споживання. Так, соціальний норматив на обігрів приміщення зменшено до 5,5 куб. м газу на кожен квадратний метр опалювальної площі.
  • Враховуючи обмеженість бюджетних коштів, невикористані суми субсидії – все що перевищувало вартість 100 кубів газу або 150 кіловат електроенергії – у цьому році буде повернуто до Державного бюджету.

Субсидія без «прописки» можлива на підставі договору оренди житла

  • Безповоротна допомога Уряду у сплаті житлово-комунальних послуг – субсидія – оформлюється виключно на зареєстрованих у житловому приміщенні людей. Однак, Уряд пішов назустріч і тим людям, які не мають офіційної реєстрації, але сплачують комунальні послуги.
  • Якщо людина не змогла оформити субсидію через відсутність прописки в даному помешканні, але там проживає і сплачує рахунки за тепло, газ, світло й воду, держава забезпечила їй можливість скористатися безповоротною допомогою на підставі договору оренди житла. Рішенням Уряду не визначено жорстких вимог до такого документу: договір не потрібно завіряти нотаріально, достатньо лише двох підписів – власника житла та орендаря.
  • Такий документ є офіційним підтвердженням права людини на субсидію і повинен братися до уваги місцевими органами соціального захисту населення на користь сім’ї.

У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб субсидію не скасовують, а перераховують

  • Норма, відповідно до якої громадяни зобов’язані інформувати органи соціального захисту населення про зміни у складі сім’ї, діє в Україні з лютого 2015 року. Постановою №635 від 14 вересня 2016 року Кабінет Міністрів України лише конкретизував право управлінь соцзахисту призупинити нарахування субсидій у разі виявлення порушення діючого українського законодавства.
  • Відтак, якщо громадяни протягом місяця самостійно не повідомили про збільшення кількості зареєстрованих у житловому приміщенні людей, органи соціального захисту населення у разі виявлення такого порушення мають право призупинити, а не скасувати, нарахування допомоги на сплату житлово-комунальних послуг.
  • Після уточнення інформації перераховується розмір житлової субсидії. У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб, в залежності від соціального статусу та доходів людини, що прописалася, субсидія на сім’ю може бути збільшена або зменшена. Позаяк, відповідно до формули розрахунку субсидії, розмір допомоги залежить від сукупного доходу сім’ї: чим більша кількість членів сім’ї та її сукупний дохід, тим меншою є компенсація держави за комунальні послуги.

Пенсіонерам субсидія рахується виходячи лише з розміру щомісячної пенсії, а не сукупного доходу за весь 2015 рік

  • Пенсіонерам, які перестали працювати у цьому році і не мають інших доходів, крім пенсії, при розрахунку розміру субсидії не враховується дохід за весь минулий рік, а береться до уваги лише  розмір щомісячної пенсії.
  • Усім непрацюючим пенсіонерам, які звернуться за призначенням житлових субсидій з вересня цього року, субсидія буде призначена за новими правилами – виходячи лише з розміру щомісячної пенсії, а не сукупного доходу за весь 2015 рік.
  • Цим рішенням Уряд відреагував на чисельні звернення українців, які у 2015 році працювали і отримували заробітну плату, або, скажімо, зарплату і пенсію, а у 2016 році з тих чи інших причин залишили роботу і отримують єдиний вид доходу – пенсію.

У яких випадках 50 тис. грн не перешкода для оформлення субсидії

  • Продаж квартири чи будинку НЕ входить в перелік критеріїв, які позбавляють права на отримання субсидії. Більше того, про факт продажу квартири громадяни НЕ зобов’язані інформувати органи соціального захисту.
  • Водночас, звертаємо увагу, що дохід від продажу квартири має бути задекларований у наступному році. Він буде враховуватися при розрахунку розміру субсидії на наступний період, скажімо у 2017-2018рр..
  • Якщо родина здійснила покупку, що перевищує 50 тис. грн. на момент отримання субсидії, безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг їй НЕ припинять надавати. Підтвердження цьому є діючий нормативно-правовий актhttps://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF. Факт такої купівлі впливає на право на призначення субсидії на наступний термін.
  • На оформлення субсидії також НЕ впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід НЕ включається до сукупного доходу сім’ї і НЕ береться до уваги при розрахунку розміру субсидії.
  • Також звертаємо увагу, що наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів також НЕ впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно.
  • Якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначені її права на субсидію враховується сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тис. гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.
  • Виключенням також є і медичні послуги. Якщо людина оплатила операцію і сума перевищує 50 тис.грн. – це НЕ позбавляє її права на субсидію.
  • Субсидія не призначається у випадку, якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні членів сім’ї протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, будівельних матеріалів або одноразово оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири чи будинку, автомобіля на  суму,  яка  перевищує  50  тис.  гривень. Однак і тут є виключення. Держава готова йти на зустріч тим сім’ям, які реально потребують допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг.

Субсидія оформлюється на фактичних, а не на всіх зареєстрованих, мешканців житла

  • Часто буває так, коли в квартирі чи будинку, де проживають батьки, прописані діти, які фактично там не проживають вже багато років. Зрозуміло, що їхній дохід до обчислення субсидії ніякого відношення не має. Безповоротна допомога Уряду у сплаті житлово-комунальних послуг – субсидія – оформлюється виходячи з кількості фактично проживаючих осіб із числа зареєстрованих мешканців житла.
  • У такому випадку мешканець квартири при оформленні субсидії, в Декларації про доходи у розділі «склад сім’ї», повинен вказати родичів, котрі зареєстровані, але не живуть з субсидієотримувачем. Зокрема, треба написати: «зареєстровані, але не проживають». Разом із Декларацією треба подати Заяву з проханням розглянути на Комісії питання про нарахування субсидій на фактичну кількість людей, які мешкають у квартирі. А також надати документ, що підтверджує факт не проживання відповідної особи за цією адресою (довідка з місця роботи в іншому місці), (довідка про навчання в іншому місці, про перебування на лікуванні тощо).
  • На підставі цієї заяви Управління соціального захисту спрямовує в помешкання цього заявника державного соціального інспектора. Він у свою чергу, приходить, перевіряє, складає акт. Далі в органі соціального захисту готують подання на Комісію. І Комісія приймає рішення: призначити субсидію, скажімо, не на п’ять чоловік, а, на трьох. І це рішення Комісії є обов’язковим до виконання тими житлово-комунальними підприємствами, які є надавачами послуг. Тобто послуги нараховуються не на п’ятьох прописаних, а на трьох реальних мешканців. І доходи для обрахунку субсидії також беруться з  трьох замість п’яти членів родини.

Чому безробітним рахують 2 прожиткові мінімуми?

  • Неофіційні доходи отримує величезна кількість українських домогосподарств. Не сплачуючи нічого в Державний бюджет країни, недоброчесні громадяни хочуть отримати допомогу від держави на оплату житлово-комунальних послуг – субсидію – у максимальному розмірі. І така допомога донедавна їм справді надавалася.
  • Це не справедливо по відношенню до тих людей, які працюють офіційно, чесно сплачуючи державі податки. За обсягом субсидія, скажімо, у скромної вчительки, яка тяжкою, напруженою працею заробляє гроші і чесно сплачує податки, може бути меншою, ніж у тих, хто не декларує жодної копійки, але при цьому споживає газ, світло і т.д.
  • Тому зарахуванням двох прожиткових мінімумів – з 1 травня 2016 р. – 2900 грн – держава вирівнює соціальну справедливість між тими, хто справді потребує підтримки в оплаті житлово-комунальних послуг, і тими, хто наче б то не працює, але на якісь то доходи живе.
  • Тому якщо людина працездатного віку не працює, не служить в армії, не вчиться, їй під час оформлення субсидії з 1 травня 2016 року зараховується не більше двох прожиткових мінімумів – 2900 грн.
  • Це стосується лише працездатних осіб. Водночас, є ті, хто насправді перебуває у складних життєвих обставинах. І тоді комісія при розгляді  заяв від  таких претендентів на субсидію, якщо згадані обставини дійсно підтверджуються, може встановити згадану  державну допомогу  з урахуванням одного, а не двох  прожиткових мінімумів.
  • Рішення про зарахування 2-х прожиткових мінімумів людям працездатного віку при оформленні субсидії покликане стимулювати населення до праці та офіційного працевлаштування. В такий спосіб держава бореться з тіньовою економікою та прихованою зайнятістю.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *